Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Goedemiddag allemaal! Ik ben Tripzy (natuurlijk niet m'n echte naam), ben 21 jaar oud en heb inmiddels drie keer XTC geprobeerd. Een middel wat zo'n impact op mij heeft dat ik het even met jullie moet delen. Evenement 1: Dit was mijn eerste keer, ik had eigenlijk nog nooit stilgestaan bij het feit dat XTC zo dichtbij je staat. Ik had een keer laten doorschemeren dat ik het wel een keer wou proberen, en binnen een dag was er een evenement gepland waar we dat zouden doen. De dag was gearriveerd, ik zou het gaan proberen. Het was gelijk een donker nachtfeest dus het was een uitgelezen moment om te gaan gebruiken (toch?!). Ik was met een grote groep jongens waarvan mijn beste vrienden met me waren en die het om het nog mooier te maken, ook voor het eerst probeerden! Mijn zogenaamde 'toezichthouder' was een vriend die op me zou letten en vertellen wanneer bij te nemen en wanneer niet. Ik nam m'n eerste hapje en na een uur voelde ik nog niks, maar m'n vrienden wel. Dit vond ik erg jammer gezien het feit het groepsgevoel voor mij altijd veel betekent, dus ik werd er een beetje sip van. Op een gegeven moment vroeg T (toezichthouder) hoe het ging, ik zei dat ik nog niks voelde, waarop hij initieerde een kwartje bij te nemen (het waren oranje dom perignons als ik me niet vergis) en binnen een kwartier begon ik opeens het publiek buitengewoon scherp te zien. Dit ging na 5 minuten weer weg en na 10 minuten begon ik zo intens te trippen dat ik mee aan het vliegen was op de geluidsgolven van de keiharde bass (ik weet niet of iemand mij hierin kan vinden) en ik vloog helemaal weg. Op een gegeven moment gooide ik de resterende pil erin en heb ik met af en toe een plaspauze tussendoor aan een stuk door lopen trippen, en ja, het voelde weerzinwekkend. De tintelingen en gelukzalige momenten zullen me voor altijd blijven. Kortom, wat een ervaring. Evenement 2: Getriggerd door mijn eerste ervaring besloten om het nog een keer te proberen en ik leek wel een kind zo blij. Het was tenslotte al (of pas?) 5 maanden geleden dat ik mijn eerste keer had. Het voelde eigenlijk bijna als de eerste keer gezoend te hebben met een vriendinnetje in de brugklas, die categorie geluk. Bij dit festival heb ik in een periode van 8 uur 2 pillen gelijk verdeeld, die dezelfde dosering als de eerste keer XTC bevatten. Maar goed, ik knalde door het dak en begon met een tripperiode van 3 uur lang. Op dit moment begon ik me af te vragen waarom ik geen behoefte had om te dansen, maar na wat meer durf en een hogere dosering kwam dat wel. Ik dacht dat ik moest dansen voor de wereld met iedereen om me heen, het was magisch, beter dan de eerste keer. Ik keek m'n beste maten aan en vond het zo speciaal dat je dit met z'n allen durft en probeert. Voor later heb je echt wat beleefd met elkaar en versterkt de onderlinge band. Evenement 3: 4 maanden later weer. Ik ben erg strict op de pauzes omdat ik het niet uit de hand wil laten lopen. Het waren pillen met dezelfde dosering en gunde mezelf er twee. Dit feest duurde 12 uur lang en ik was op dit feest ineens anders, ik had meer zin in lichamelijk contact, praten en meer dingen van het park te bezoeken. Op het laatst zat ik wel aan m'n max en deed ik vertrouwd m'n ogen dicht en begon ik weer 3 uur lang heerlijk mee te glijden over de geluidsgolven, wat echt fantastisch voelt. Een top dag. Enfin, het is een mooie drug met scherpe randjes die heel goed kunnen voelen. Zolang je jezelf onder controle kan houden en het gevoel kan omarmen, is dit een drug die wat toevoegt aan je dagelijkse sleur van school/stage/werk. Dit wou ik graag met jullie delen! Groetjes, Tripzy P.S. Ik wil hier het gebruik van harddrugs niet aanmoedigen, het is niet voor iedereen geschikt denk ik!?"
"Hallo allemaal, ben ik weer! Ik heb een vraagje wat betreft het effect van XTC. Inmiddels 3 keer geprobeerd met meer dan 3 maanden pauze en pillen met ong 200mg MDMA. Ik neem kwartjes per keer, en de eerste 3 á 4 uur trip ik als een idioot, daarna pas krijg ik soms de behoefte om te dansen, ook al is dit niet altijd het geval. Ik sta dan alleen maar op dezelfde plek en sta een beetje vaag te zijn (wat overigens heerlijk is hoor). Alleen, mijn vrienden nemen het op dezelfde manier en die gaan zo hard als een kanarie, waar komt dit door? Groetjes, Tripzy"
"Roze olifant zei: Hoeveel tijd zit er tussen de kwartjes die je neemt? Het is denk ik ook een deel persoonlijkheid. Ik lees wel vaker dat mensen niet zo 'actief' worden van XTC en ik heb dit zelf ook niet. Ik krijg er vooral een dromerige/relaxte state of mind van, op feestjes/festivals kan ik me wel op de dansvloer amuseren maar ik zit net zo lief aan de kant met iemand te praten. Vind alles leuk en chill, maar voel me niet extreem energiek. Heb vrienden die voor het podium keihard uit hun dak staan te gaan en aan het eind van de avond met twintig vreemden hebben gepraat, dat zal je mij niet zo snel zien doen. Overigens is het wel normaal dat het echte 'space'-effect na 3 Ã 4 uur is afgezakt aangezien XTC geen enorm lange werkingsduur heeft, misschien dat je daardoor weer wat meer power krijgt. Klik om te vergroten... Ik denk dat ik een kwartje om het uur neem als het niet iets langer is. Waarschijnlijk kan het ook aan m'n persoonlijkheid liggen maar ik ben van mezelf best extravert, vandaar dat ik het zo vreemd vind!"
"Hey allemaal! Ik heb een vraagje. Ik ga met awakenings voor de vierde keer XTC gebruiken, alleen is de vorige keer nu ruim 2 maanden geleden. De voorgaande keren liet ik er altijd onbewust 4 a 5 maanden tussen zitten. Heeft het nu invloed op het effect? Of is het zo dat wanneer ik het goed doseer, ik hetzelfde gevoel wel zal ervaren? Ik was gewoon even benieuwd ik hoop dat jullie me een beetje bij kunnen praten (:"
"Susanne zei: Hoeveel weeg je? Ik kan me voorstellen dat 200mg veel is als je niet zo zwaar bent en dat je begint te hallucineren bij dergelijke hoeveelheden. Bij een bepaalde hoeveelheid MDMA wordt een deel omgezet in MDA, en daar ga je van hallucineren (voor details moet iemand me hieronder aanvullen). Het is ook normaal dat je 'soezig' wordt van een hoge dosis MDMA. Misschien is een halve of driekwart pil gewoon genoeg? Het is niet alsof je vrienden de enige zijn die hard gaan als ik jou zo hoor. Overigens kun je van een halfje ook mellow worden. Wat helpt is jezelf dwingen om op te staan en te gaan dansen en jezelf te vertellen dat je energie hebt. Over het algemeen krijg je daarna ook energie. Wie weet overkomt het jou vaak dat je minder energie hebt omdat je het verwacht? Wel chappeau dat je je aan de 'regels' houdt! Lijkt tegenwoordig wel een schaars iets hahah Klik om te vergroten... Ik ben een atleet, weeg 87 kilo en ben 1.83m. Ik doe aan atletiek etc, daarom verwacht ik dat ik natuurlijk wel wat kan hebben. Maar het is niet erg hoor, ik kan me wel vinden in het psychologische aspect wat jij aankaart. Als ik er even over nadenk is het inderdaad vrij makkelijk om mezelf te vertellen dat ik gewoon moet gaan dansen, en dan gebeurt het ook gewoon! Er zal waarschijnlijk nooit echt een verklaring gegeven kunnen worden gezien het feit iedereen er anders op reageert. Toch bedankt, ik voel mezelf wel een stukje wijzer. (:"
"Bedankt allemaal voor jullie reactie! Ik heb er nu al helemaal weer zin in. Uit eigen ervaring gesproken is het alleen maar leuker als je rustig begint en daarna wat meer neemt om vervolgens op je hoogtepunt te pieken (: Fijne dag allemaal!!"