Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey @0t0lerance ziet er goed uit. heb je nog een update? ben erg benieuwd hoe het er op moment bij ligt met de warmte nu . Groetjes trippyhights."
"0t0lerance zei: Hoi hoi, er gebeurt niks tot het najaar. Dan pas komen er vruchten met een beetje mazzel. Houtminnende soorten kunnen grote droogtes verdragen, zelfs compleet uitdrogen. Ze zijn inactief bij deze temperaturen, hebben kou en vochtigheid nodig zover ik heb begrepen. Ongeveer 4cm onder de aarde is het vochtig genoeg voor mycelium, maar het is warm, dus groeit er niks. Ongeveer een week geleden hebben ze allemaal water gehad, dus de grond zal vochtig genoeg zijn voor beide patches. subaeruginosa Bekijk bijlage 44523 azurescens Bekijk bijlage 44524 cyanescens Bekijk bijlage 44525 Klik om te vergroten... Ziet er mooi uit hoe je dat zo hebt. had er geen idee van dat ze zo goed tegen de hitte kunnen, best interessant , en ziet er idd vochtig uit op de foto. Bedankt voor je snelle update vond het weer prachtig om een kijkje te nemen. Keep growing!!"
"0t0lerance zei: Sterker nog iemand op het internationale forum, uit NL, heeft al 13 jaar een kleine patch cyanescens. Om de 2 jaar dump je een zak kippenbedding snippers en een emmer water erover zodra er geen vruchten meer komen.. dat is alles. Ons land heeft het perfecte klimaat (voor alle soorten woodlovers). Als je in een warmer land woont kiest men liever voor ovoids, die geven vruchten in de lente. - Ons land is samen met de UK en westkust van VS 1 van de weinige landen die idéaal zijn voor woodlovers... Psilocybe Cyanescens komt hier gewoon voor in de natuur (geïntroduceerd door ons). S - azurescens komen uit de VS en leven tussen europees duingras (spul wat we hier bij de kust hebben !), cyanescens groeien er ook tussen. Dit verzorgd een ideaal microclimaat - alle woodlovers houden van loofbomen.. niet echt van spul waar veel hars in zit (spar enzo). In de video van Alan Rockefeller zie je iemand uit Duitsland die een enorme patch heeft met duizenden vruchten.... geen idee waarom je zo veel zou willen hebben, maar is wel een mooi gezicht met zo'n zee aan paddestoelen. Klik om te vergroten... Dat klinkt erg goed , begin er aardig enthousiast van te worden! Zelf nog nooit echt gekeken naar soorten die op hout groeien. Zelf woon ik in een flat met een klein balkon. denk niet dat dat ideaal is om zoiets te doen op een balkon of heb ik dit mis? ik zal het filmpje eens bekijken lijkt me interessant. En ik zou ook niet weten wat je met een berg ervan moet. Veel leuker om af en toe eens van te genieten. Bedankt voor je mooie info, heeft me alleen nog meer aangespoord om me er meer in ter verdiepen! Ik houd je posts in de gaten!"
"0t0lerance zei: Waarom niet? Plantenpot (wat je kwijt kan).. exact dezelfde procedure, vullen met gekoloniseerde snippers, laag aarde erover/mulch om het vocht vast te houden. Stop er een plantje in.. aardbei.. kruiden voor koken.. of thee (munt).. of (duin)gras.. aardbei is favoriet omdat het kruipt en de blaadjes een microklimaat creëert. Elk jaar verse paddo's.. Klik om te vergroten... Klinkt goed , ga er denk ik wel mee beginnen . Even kijken waar ik de sporen weghaal. En dan op avontuur . Is het ook erg van belang steriel te werken ?(aangezien hij buiten komt te staan) Vindt het trouwens echt tof dat je al die tips geeft en ze ook toelicht , thanks"
"0t0lerance zei: Welke sporen? Er hoeft geen steriel werk bij te kijken. Lees nogmaals dit topic door, bekijk de afbeeldingen en kantel je hoofd een kwartslag naar links. Klik om te vergroten... Was er benieuwd naar blauwwordend kaalkopje. heb het gevonden waar je naar verwijst,dankje en heb het nogmaals gelezen . Om een of andere reden begon ik op pagina 2 nadat ik de topic aanklikken en had ik de rest van je posts niet gezien. Haha nu wel 0t0lerance zei: Welke sporen? Er hoeft geen steriel werk bij te kijken. Lees nogmaals dit topic door, bekijk de afbeeldingen en kantel je hoofd een kwartslag naar links. Klik om te vergroten..."