Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey Tony, Ik krijg 3x per dag 15mg Dexamfetamine (45mg per dag) voor mijn ADD (naast nog een heleboel andere diagnoses, maar dat terzijde), en daarnaast gebruik ik (nasaal) speed. Hoeveel hangt van de dag af en van wat ik moet doen. In principe gebruik ik dus meerdere malen per dag, dus ook voor op mijn werk heb ik een klein buisje altijd op zak om op het toilet weer even bij te kunnen nemen. Op mijn werk functioneer ik gelukkig ook goed, en ervaar geen 'strak' gevoel. Maar er zijn ook dagen dat ik genoeg heb aan mijn Dex en geen speed bij neem. Zover ik weet gebruik ik speed dus naar behoefte, medicinaal, niet recreatief (voor recreatief gebruik gebruik ik zo nu en dan C) en leef gewoon normaal. Dus ja ik ben in zekere zin verslaafd aan amfetamine, maar ook aan: Venlafaxine, Aripiprazol, Xanax (zowel retard als snelwerkende), Oxybutinine, Temazepam/Zolpidem, Buproprion, Paroxetine (lage dosis) en dat krijg ik allemaal van een dokter, dus ja moet ik me dan druk maken over speed? Mensen mogen (en zullen waarschijnlijk) hier hun mening en advies over geven maar ik vertel het gewoon zoals ik het ervaar. Weet je, ik kan een heel verhaal gaan ophangen van 'moet je niet doen' en 'je gaat eraan kapot' en weet ik niet wat, maar ik heb er persoonlijk heel veel baat bij en het kost praktisch niks als je het wat groter inkoopt. Ik doe met 50g (nat) ruim een maandje, en dan haal ik weer een nieuwe voorraad (die ik overigens in 2en deel zodat ik een beetje mijn verbruik bij kan houden). (Persoonlijke) voordelen Fijne aanvulling op Dex als het niet genoeg is. (Hyper)focus op mijn werk. Geen 'bodyloads' (zoals bij Ritalin/Methylfenidaat wel het geval is) Geen 'crash' als het is uitgewerkt Orde in mijn hoofd, dus veel meer overzicht in plaats van dat ik teveel in de details ga zitten Goedkoop Je kunt er (naar wens) een nachtje mee doorhalen bijvoorbeeld in het weekend zonder daar moe van te zijn Productiever in het algemeen Geen paranoïde klachten Geen overmoedig/gevaarlijk gedrag (Persoonlijke) nadelen Er heerst een stigma op (veel mensen hebben een oordeel over drugs) en wordt niet breed geaccepteerd Slecht voor je lichaam (net als al die andere medicijnen overigens die ik krijg toegediend) Slecht voor je neus (al heb ik er persoonlijk geen last van omdat ik de boel schoon houd) Ik gok dat je er korter van gaat leven (en da's maar goed ook, want de laatste 10/15 jaar van je leven zijn toch het k*tste in mijn ogen) Nogmaals: Mensen mogen (en zullen waarschijnlijk) hier hun mening en advies over geven maar ik vertel het gewoon zoals ik het ervaar. Designer Drugs heb ik recreatief gebruikt (voornamelijk 4-FMP destijds), maar kan geen RC aanraden die hetzelfde/beter effect heeft dan amfetamine/speed."
"tony211 zei: Mooi goed geschreven antwoord. Dankjewel. Ik krijg extreem veel hartkloppingen van speed na een aantal uur, terwijl dit vroeger niet zo was. Zit nu dus aan de 2-FMA, hopelijk maar voor heel even. Dinsdag zie ik de dokter weer, en afgelopen week heb ik alles verteld. Moet ik dan echt op de diagnose wachten... En ja, ik ben ook verslaafd. Ik ben kapot en voel me verschrikkelijk als ik het niet neem. Dit duurt dan niet 1 dagje ofzo ... Ik zit gewoon al lang aan de Elvanse. (5+ jaar) Soms denk ik.. was ik er maar nooit aan begonnen. Maar nu lijkt er amper een weg terug, net zoals met nicotine. Klik om te vergroten... Daar ben ik allang over heen gestapt, ik heb het nou eenmaal nodig om me mezelf te voelen (Dex). Zie het zo; een diabeet heeft insuline nodig om zijn bloedsuikerspiegel onder controle te krijgen waar nodig, en wij een stimulantia om de wirwar in ons hoofd te ordenen. Een stoornis in je hoofd is even goed een ziekte dan welke ander, dus als je daarvoor medicatie nodig hebt so be it. Dat je hartkloppingen krijgt van je speed kan zijn dat je er te gevoelig voor bent, maar het zou ook kunnen zijn dat je speed van slechte qualiteit is geweest. Het zou bijvoorbeeld met veel caffeïne versneden kunnen zijn, wat ook een upper is, die voor hartkloppingen zorgde. Ik geloof dat je eventueel je pep nog kunt wassen met aceton o.i.d. maar daar weet ik niet veel van. Staat in een sticky in dit subforum vast wel beschreven in een F.A.Q. 2-FMA lijkt qua effect veel op die van lisdexamfetamine (wat trouwens 'hip' is van je psych aangezien veel psychiaters waar ik mee spreek hier (te) weinig ingedoken zijn en het vaak bij de tradiotionele ritalientjes (methylfenidaat) en dexjes (dexamfetamine) blijft), maar let wel heel goed op je dosering. Zelfs bij dagelijkse gebruikers kunnen er bij (te) hoge doseringen gevoelens van euphorie vrijkomen, wat dan natuurlijk op zijn beurt weer zorgt voor reacreatieve effecten, en dus ook makkelijk zijn om verslaafd aan te raken op een niet zo fijne manier. Maar als je het goed doet, en netjes doseert, dan zie ik er het kwaad niet in als het jou maar helpt. Ik zou denk ik ook met RC gaan experimenteren als ik niet een hele fijne psychiater zou hebben die wél naar mij luistert en met mij meedenkt. Veel succes bij de dokter dinsdag, en probeer woorden als 'ik moet' of 'heb het nodig' te vermijden, maar zeg dat je je sinds dat je (soort van gedwongen) bent gestopt met lisdexamfetamine dat je in het dagelijks leven moeite hebt met bepaalde dingen, en je je rust kwijt bent. Als je namelijk 'ik moet' o.i.d. zegt heb je de kans dat een arts denkt dat je verslavingsproblematiek hebt, en dat wil je natuurlijk niet. Wees niet zenuwachtig en wees eerlijk."
"Hey 'Benjolink', 'stoppen met alcohol cunsumptie bij feestjes/uitgaan kroeg etc.... en in plaats daarvan coke nuttigen.' Beetje appels met peren vergelijken vind je niet? alcohol staat hoger op de lijs met gevaarlijke drugs, dus kan ik beter aan de coke gaan. wat vinden jullie hiervan.... Buiten het feit dat dit 2 totaal verschillende middelen betreft vind ik je beredenering ('dus kan ik beter aan de coke gaan') een beetje kortzichtig en kinderachtig. ben niet van plan doordeweek te gebruiken. alleen 2x/3x in de maand tijdens uitgaan. Ondanks dat ik cocaïne persoonlijk zelf gebruik in die freqentie, kan ik letterlijk niemand aanraden om het te gaan doen om eigenlijk vanzelfsprekende redenen. zijn er meer hier die dit doen.... Vragen op een drugsforum of er toevallig meer mensen zijn die dit doen... Wat zou je denken? 🔐?"