"Zoals het onderwerp van mijn allereerste post op dit forum wellicht al doet vermoeden: ik heb dit jaar een paar keer wat anders gedaan dan de jaren ervoor. Drugs interesseerde mij al wel langer, maar ik had voorheen alleen nog maar een paar keer in mijn hele leven een joint gerookt. Door deels de opstapeling van nieuwsgierigheid in het 'ervaren' van drugs en deels het creëren van een, in mijn ogen, goede stabiele en vertrouwde situatie is het er eerder dit jaar eindelijk van gekomen.
1e Drug: XTC
Het eerste wat ik heb gehad/wat ik heb ervaring was XTC. Ik weet dat dit ontzettend dom en onverstandig gaat klinken (vooral gezien mijn naam), maar ik zou niet (MEER) durven zeggen hoeveel het was. In dit topic ook niet van belang. Wat betreft het verloop van de avond: Ik voelde mij enorm lui. Steeds aan het uitrekken. Belangrijk om te weten is dat ik de XTC in een woonkamer heb genomen, in een relaxte sfeer. Op een gegeven moment begon ik behoorlijk van me af te lullen. Nee, het kon geen praten meer genoemd worden, het ging maar door; Jezus! Goed gevoel verder. Later een joint bijgehad en ik begon wat te hallucineren, maar niets extreems en nog altijd lekker. Nadien, tijdens het op bed liggen, merkte ik dat ik rillingen kreeg. Net als je extreem moet bent (althans ik heb dat dan), mijn lichaam begon om de halve minuut ongeveer een keer flink te schudden. Waarschijnlijk een te kort aan gezonde stoffen; wat wil je ook.
2e Drug: 3MMC
Een paar maanden na mijn eerste ervaring met XTC heb ik voor het eerst van mijn leven 3MMC gehad. Overeenkomsten waren er duidelijk. Het praten begon na de kick in alweer vlot te komen en ook werd ik hier lui, maar minder dan bij XTC. Ik lees verschillende dingen over 3MMC in verhouding tot bijvoorbeeld XTC, maar mijn ervaring leert mij dat 3MMC voor mij een soort XTC-light was. Ik snap dat dit gevaarlijk is om te zeggen. Misschien vooral omdat het toch wel echt om drugs gaat. Begrijp mij dan ook niet verkeerd, het is nog steeds sterk spul(!), maar bij 3MMC kwam ik er 1. lekkerder in 2. ik was iets actiever (maar nog wel echt heel lui ) en 3. het was op alle gebieden iets minder intens. Maar goed, dat is mijn ervaring en ieder lichaam is anders. Ik heb 3MMC in een woonkamer gebruikt met wat mensen, net als de XTC.
3e Drug: MDMA
Weer een paar maand later heb ik voor het eerst MDMA gehad. Op het welbekende internet zijn hier genoeg overeenkomsten over te vinden wanneer je dit afzet tegen bijvoorbeeld XTC, maar ook wanneer je de vergelijking met 3MMC maakt worden er toch wel relatief veel overeenkomsten geschetst. In mijn ervaring kan ik mij daar prima in vinden. De ervaring die ik heb opgedaan tijdens mijn MDMA-vond (woordgrapje) was dat ik wederom veel aan het praten was, maar duidelijk actiever leek te zijn. Nu is het ook goed om te weten dat ik deze 3e drug als enige drug tijden een feest heb ervaren (vooraf ingenomen). Iedereen was mijn beste vriend en aangezien er veel drug-gebruikers rondliepen was dit gevoel (gelukkig) wederzijds. Ik bedoel, je zou op zo'n moment maar iemand tegenkomen met een sterke persoonlijke bubbel en dan kom ik daar aan alsof we altijd hebben geknikkerd in groep 6...Maar goed.. ik had bij het gebruiken van MDMA dus veel minder het gevoel dat ik in slaap zou gaan vallen. Mijn ogen hingen voor mijn gevoel wel op half 6, maar toen ik in de spiegel keek veel dit nog mee.. al was het wel te zien dat mijn hoofd een nonchalante houding had aangenomen.
Jullie hebben nu een idee van wat ik heb gebruikt en mijn gevoel daarbij. Dit is natuurlijk heel kort. Waar het voor mij op neerkomt is dat ik een aantal vragen heb over mijn ervaringen. Dat is dan ook gelijk te reden waarom ik er geen compleet tripreport van heb gemaakt, al begint het er qua lengte misschien wel zo uit te zien.
Vraag 1. : Wie kan zich vinden in mijn bevindingen? Met deze vraag ben ik een beetje op zoek naar (h)erkenning. Reageert mijn lichaam echt anders op drugs? Of sluit mijn verhaal wel redelijk aan bij de rest van de mensen op dit forum?
Vraag 2. : Als jullie de 3 genoemde drugs zouden rangschikken op 'Schadelijkheid', hoe zou jullie rijtje er dan uitzien? Het zou mooi zijn als je bij elke plaats (1e tm 3e) een korte beschrijving geeft.
Vraag 3. : Ik ga niet heel graag naar super drukke feesten en tijdens mijn ervaringen met alledrie de drugs is gebleken dat harde 'stamp' muziek ook niet echt mijn ding is (liever iets als reggae of rustige rap). Waar zou ik het beste een goede sitter kunnen vinden?
Ik weet niet of het is opgevallen in mijn verhaal, maar ik ga (relatief) verstandig met dingen om. Ik lees mij liever een jaar langer in dan 1 dag te vroeg iets te proberen. Ik heb een baan, vrienden (die niets van drugs hoeven te weten, wel van drank uiteraard, want dat is natuurlijk niet zo gevaarlijk, kuch kuch) en familie staat bij mij hoog in het vaandel. Kortom; ik heb een sociaal geaccepteerd leven, laten we het daar op houden. Ik denk dat ik de persoon ben die, als ik zeg dat ik xtc heb gehad, ik vierkant in mijn gezicht word uitgelachen met daarna de opmerking: "haha, ja jij zeker, nee maar even terugkomend op het onderwerp... " . .dat dus. Van mij is het van belang dat, zoals ik in vraag 3 al een beetje aangeef; ik kan vertrouwen op degene met wie ik ben. Ik zal echt nog wel eens een keer wat gebruiken, maar ik wil er zelf minstens steeds 3 maanden tussenlaten zitten. Daarnaast wil ik het op mijn voorwaarden innemen. Dat klinkt misschien heel arrogant, maar dat stelt mij in staat om op een goede manier mijn high te vinden. Een sitter moet daarom denk ik ook goed bij een persoon aansluiten op meerdere vlakken en naast de sitter zo ook de mensen in dezelfde ruimte. Je moet elkaar niet in de weg gaan zitten of wat dan ook.
Tegen mensen die ook het plan hebben om eens wat drugs te gaan proberen wil ik zeggen: Lees je goed in. Iedereen leeft in een andere situatie met andere gewoonten, ritmes en omstanders. Ik zou er niet zwaar aan gaan tillen om het je beste vrienden te vertellen, maar als je het verteld weet je dan te verdedigen met informatie. Dat geeft hun vertrouwen in jou, maar je krijgt er zelf ook vertrouwen door. Weet waar je mee bezig bent. Een leraar van mij zei ooit: 'Je hebt de stof pas echt goed begrepen als je er een inhoudelijk grapje over kan maken'. Vond ik nog wel een mooie quote om even te noemen. Lees het woord 'stof' als 'Drug' en we zijn er.
Enjoy!"