"Hallo allemaal, allereerst weet ik dat dit een oud topic is, maar ik vind 't toch het reageren waard. Op nummertje twee: even voorstellen. Als er een subforumpje bestaat voor nieuwelingen waar ik overheen heb gekeken (hoewel de zoekfunctie dit stug ontkent) zal ik m'n verhaaltje daar heen verplaatsen.
M'n levensverhaaltje:
Code:
Ik ben Teslaatje. Ik lees nu al een paar jaar van alles en nog wat op het forum hier, en vond het hoog tijd om eens een accountje aan te maken. Niet alleen om me te mengen in de discussie, maar ook om de mensen hier en het forum zelf even te bedanken voor alle tips, kennis en wijsheid die ik hier heb vergaard. Zonder jullie had ik waarschijnlijk al het een en ander gedaan waar ik later spijt van zou krijgen, maar ik kan met trots zeggen dat er in mijn nog o zo korte leventje nog niet vaak iets fout is gegaan op het gebied van drugs. Dus bij deze, dank daarvoor!
Veel ervaring met drugs heb ik niet. Ik blow vaak; heel vaak, mijn XTC-ervaringen zijn op een hand te tellen en verder heb ik alleen wat gekloot met rytalin. Ik ben meer into downers dan uppers, omdat ik het hele 'strak' staan niet als prettig ervaar en vrij verslavingsgevoelig ben. Naar mijn idee kan ik mentaal goed de controle houden over een 'trip' of wat dan ook, maar kijkend naar mijn korte lijstje ervaring kan ik daar eigenlijk nog niet veel over zeggen :wink: .
M'n XTC-verhaaltjes zijn hartstikke leuk, maar aangezien ik me voor aan het stellen ben gaan we even in op 't favoriete plantje van velen: Wiet. Ik hou van wiet. Blowen doe ik als een overtuigd rastafari. Naast mijn overmatig chocoladegebruik ia wiet wel mijn grootste verslaving. Nou moet ik hier wel bij zeggen dat ik (tegen eigen verwachtingen in) heb ondervonden prima zonder te kunnen en bij lange na niet continu stoned ben, maar het een verslaving noem omdat het toch deel is geworden van mijn dagelijks leven. Wat ik zo bijzonder vind aan wiet, is dat het bij mij als ADD'er onvergelijkbare effecten heeft als bij veel niet-AD(H)Ders. Nou heb ik een vrij milde vorm van ADD, en ben ik er de laatste jaren goed in gegroeid. Niet alleen recreatief, vb. het feit dat mijn altijd drukke hoofd na het blowen rustiger word en de lichamelijke effecten naar mijn mening heerlijk zijn, maar ook op het gebied van dingen als concentratie, ordening en dingen als programmeren (opleiding applicatieontwikkelaar). Dingen uit mijn hoofd leren, stampwerk, is voor mij sowieso not-done. Het programmeren op zich gaat me wel goed af. beter dan de meesten om me heen, maar ik merk dat als A, M en ik na het blowen terugkomen het programmeren vaak een stuk beter gaat. Ik raak minder snel afgeleid door YouTube, anderen etc, en ik bekijk het probleem van een geheel andere kant.
Na al een jaar of 2 te blowen, en sinds m'n verjaardag vrijwel dagelijks blow blijft het elke keer opnieuw even speciaal, even genieten. Van grote afname in effect is ook weinig sprake. Heel verhaal, inderdaad, waarschijnlijk niet te bijzonder, maar bedankt voor het lezen en HOLA!
-,Tesla :stoned:
OT: Na dit topic te hebben gelezen werd ik benieuwd hoe 'te veel wiet' zou voelen. Samen met 'n goede vriend gedaan, met als resultaat een lichte euforie en wat onverwachtse closed-eye visuals (van wiet ). Is zeker voor herhaling vatbaar, en 'n aanrader! Bedankt voor 't idee, ben benieuwd of meer mensen dit wel eens doen.
-,Tesla"