Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allen, Ik las vroeger regelmatig een en ander op drugsforum, maar nu heb ik zelf een vraag dus heb me zojuist geregistreerd. Ik hoop dat er mensen zijn die een en ander herkennen en kunnen adviseren. Waar het om gaat is het volgende.. (het is een beetje een lang verhaal maar ik wil dat de context zo duidelijk mogelijk is, het gaat zoals de titel aangeeft over Dex en blowen) Ik ben 2 jaar geleden in een burn out beland en het is sindsdien een enorm gevecht om daar weer uit te komen. Wat opvalt is niet de uitputting in de zin van extreem moe. Nee juist het tegenovergestelde.. ik slaap amper en ben zeer onrustig. Extreem onrustig kan ik wel zeggen. Al in het eerste jaar zei de psycholoog dat ik me op ADHD moest laten testen, maar ik heb dat eerst een dik jaar laten bezinken. Ik wilde toch geen medicatie dus had er weinig trek in. Uiteindelijk een maand of 5 geleden me laten testen omdat het allemaal van kwaad tot erger ging en toen werd idd ADHD vastgesteld. In combinatie met een lichte angststoornis. Ik ben nu 39 dus het is allemaal wat laat. Ik heb toen dexamfetamine voorgeschreven gekregen en dat leek in het begin goed te werken. Ik lag er compleet af hiervoor en met de dex kreeg ik duidelijk een zet in de juiste richting. Het voelde wel een beetje als drugs, maar dan dat je net te weinig op hebt. Op een feestje zou je bijpakken zeg maar.. Helaas was het na twee weken uit met de pret omdat ik last van mn hart kreeg. Na een middagje hartbewaking werd me verteld het medicijn gebruik te staken totdat met zekerheid gesteld kon worden dar er niets aan de hand was. Daardoor viel ik in een gat (terug bij af) en daarom heb ik iets anders ‘geeist’ bij de dokter. Dat werd bupropion. De effecten van dat middel waren goed voor de stemming en zeker ook voor het roken en blowen. Andere drugs had ik helemaal geen trek meer in. Het voelde allemaal best relaxed. Alleen kon ik er niet mee werken, dan was het alsnog een drama om alles in mn hoofd goed te laten draaien. Nog steeds geen grip op mijn gedachten dus. Na een tijdje alles gecheckt in het ziekenhuis en alles werd ok bevonden. Toen ben ik Dex bovenop de bupropion gaan slikken en toen werd alles echt goed. Goed humeur, goed kunnen werken en ik kon ook weer eens tv kijken of iets lezen. Dat houd ik normaal nog geen 20 min vol. Een film doe ik soms 3 dagen over. Maar goed.. blowen deed ik nog wel elke dag. Macht der gewoonte want dat doe ik al 20 jaar. Uiteindelijk wilde ik toch van die bupropion af. Ik stapelde dat middel plus de Dex plus het blowen, en dan ook nog flink paracetamol erbij elke dag voor de hoofdpijn en spanning in mn nek en schouders. Dat kon nooit gezond zijn dacht ik. En dan kom ik nu op het heden en het probleem.. Ik gebruik nu dus alleen de Dex, maar het blowen escaleert daarbij volledig. Ik heb 20 jaar lang niet meer dan 1 joint per dag gerookt. Altijd als al het andere wat moet gebeuren is afgerond. Ik blow dus weliswaar elke dag maar geen enorme hoeveelheden. Ik heb dat overigens met alle drugs. Ik houd van een beetje maar dan wel heel vaak. Het verklaart wel het ADHD verhaal waarschijnlijk. Bij mij wordt alles helder van drugs. Ik raak ook niet echt vd kaart zoals mijn vrienden dat hebben. Maar de zucht naar deze middelen is door de Dex verdwenen. Behalve het blowen dus.. rook nu elke dag 5 of 6 joints i.p.v. 1. En ook niet meer pas aan het einde van de dag. Gewoon vanaf de middag al. Zodra ik thuis ben zeg maar. En ik voel me er ook niet ongemakkelijk bij als ik nog wat moet doen of zo. Dat had ik eerst altijd wel. Stoned bij je ouders zitten bijv. Heel ongemakkelijk maar nu vind ik het prima. Zie er ook niet stoned uit (denk ik). Dex plus blowen is voor mij gewoon een top combinatie lijkt het. Maar ik vraag me nu ernstig af of ik nu een soort van nieuwe verslaving gecreeert heb. Ik neem nu bijvoorbeeld bij uitjes met mn kinderen voor de zekerheid een jointje mee. Soms word ik overprikkeld en dan ben ik echt niet leuk. Jointje erbij en alles is opgelost. Zo is het echt.. Laatst moesten we onderweg stoppen omdat ik echt even een paar hijsjes moest nemen. Ik voel me daar echt kut over. Zo heb ik dat nooit gewild. Mn moraal zit me in de weg. Ik voel en vind dat dit enorm fout is. Hoe moet ik hier nu weer vanaf? Of moet ik het juist nemen zoals het is en dit gaan aanpakken als ik echt weer goed functioneer? Het gaat duidelijk beter met me dan eerst. En andere medicijnen worden ook gecombineerd. Waarom zou dit dan niet ook best legitiem kunnen zijn? Het ziet er alleen niet echt fraai uit zeg maar. Moet ik misschien toch terug naar de bupropion? En dat dan maar accepteren. Ik weet het ook allemaal niet. Als iemand wat weet dan hoor ik het graag! Mijn theorie is dat ik met de Dex goed kan werken. Het helpt me met een taak. Maar zodra ik geen concrete taak heb, bij thuiskomst dus, dan word ik onrustig. En het blowen remt die onrust. Zo zit het denk ik. Nu werd me laatst weer clonidine voorgeschoteld maar ik wil dat niet. Ik wil het liefst van alles af, maar dat is ook weer niet realistisch. Ik loopt vast zoals jullie lezen waarschijnlijk. Alvast bedankt voor evt reacties!"
"Bedankt voor jullie reacties. Naast blowen rook ik idd ook. Ook dat veel meer dan eerst. Ik zou zeggen momenteel 6 jointjes per dag, half pakje sigaretten en 30mg Dex. De angst en paniekaanvallen ken ik ook. Ik herken het tegenwoordig goed en als je ook bereid bent erover te praten dan scheelt het enorm en verdwijnen ze zelfs voor een groot deel. Wat die innerlijke rust betreft.. ik zit te kloten op m’n werk. Juridisch gedoe ook met het oog op een evt Wia uitkering. Maar ik voel me ook niet volwaardig door de patiënt status. Het voelt allemaal gewoon kut. Daarnaast ben ik vanwege de onrust en extreme stemmingswisselingen alleen gaan wonen. Dat is een kwestie van verantwoordelijkheid nemen, maar inmiddels merk ik dat alleen zijn me niet meer rustiger maakt (dat was eerder wel zo), integendeel zelfs. Maar het is idd een goed idee om weer te gaan proberen op de avond uit te komen. Zo is het ook altijd geweest. Dan kan ik het allemaal nog wel goedpraten voor mezelf. Maar het accepteren van de overprikkeling kan ik niet echt in mee. Ik ben gewoon niet leuk en het komt soms helemaal uit het niets. Dan is niets goed en begin ik alles en iedereen af te snauwen. Van de week ben ik in het verkeer zelfs uit Mn auto gestapt omdat ik iemand wilde aanvliegen. Hij was ook heel irritant maar dat is geen excuus met vrouw en kinderen erbij. Ik ben gewoon enorm opgefokt zo nu en dan en ik denk dat dit door de Dex komt. Het was er al, maar nu is het extreem. Ik ga mezelf in ieder geval opgeven voor yoga en mindfulness. Eens kijken of dat iets wordt. Sporten helpt ook, maar wiet is (helaas dus) de beste remedie gebleken tot dusver."
"Ik realiseer me nu dat ik die jointjes misschien juist wel pak om paniekaanvallen te pareren misschien. Los van alles.. ff alles zo opschrijven geeft alweer allerlei inzichten. Mn hoofd draait weer op volle toeren zeg maar.. maar constructief dus dat is goed"