Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik weet niet of ik op het juiste deel van het forum ben, maar heb een vraag: Na ongeveer 5-7 jaar pijnstillers te hebben gebruikt voor rugpijn door slijtage hadden deze weinig werking meer. Ik heb het hele rijtje gehad, tramadol, oxycondon, fentanyl enz. Omdat het stoppen/afbouwen moeilijk ging heb ik van de huisarts in overleg met verslavingszorg methadon gekregen. Deze langzaam afgebouwd van 40mg tot op het laatst 2mg. Helemaal stoppen 100x geprobeerd, maar mijn lichaam wil het niet. Nu al een hele tijd aan de buprenorfine/naloxon, op het moment 2mg/0.5mg. In overleg met verslavingszorg gehalveerd naar 1mg, maar ik blijf door een hel gaan, ik houd het niet meer vol, zoals ook bij de andere middelen is het bij mij heel snel uitgewerkt. Al na 12 uur beginnen de verschijnselen, ik kom er niet doorheen, ook niet na 4 weken. Voel me een zombie, heb geen normaal leven meer, maar wil toch echt doorgaan om er vanaf te komen. Waarom iets slikken wat toch geen effect heeft op de rugpijn? Zo val je van het ene middel in het andere. Bestaat er een middel wat de ontwenningsverschijnselen draaglijk maakt zodat je normaal kunt functioneren? Ik word moedeloos, voel me soms zo ziek dat in de nacht dat ik in staat ben een dokter te bellen. Of is er iets anders mis in mijn lichaam? De artsen praten er zo makkelijk over, ze weten niet wat het inhoudt. Wat is de oplossing voor mij? In december weer terug naar de verslavingsarts. Groeten....Peter."