Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hello everybody, Daar ga ik dan......... Vandaag is t D day. Vandaag 19 september stop ik met blowen! Talloze pogingen gedaan, maar steeds als ik dacht dat ik die avond niet kon blowen, dan stond ik alweer in de shop. Ik blow nu 17 jaar iedere avond 3 joints. En t weekend niet te tellen. Waarom?!??! Ik heb geen idee. Ik ben gaan blowen omdat mn man (toen mn vriendje) blowde. En ik zag er geen kwaad in. Ik kon immers lekker slapen en verslavend???? Nou daar dacht ik geen seconde aan. Maar dan ineens ben je een junkie, want je denkt dat je niet zonder kunt. En het enige waar ik me op verheugde was blowen als ik thuis kwam. Toch steeds meer kreeg ik een hekel aan die zooi en aan mezelf. Ik haat die troep, het heeft me niets als ellende gebracht. Ik vind het steeds zwaarder om een dubbelleven te leiden. Mn ouders weten het absoluut niet, zoals zoveel mensen die mij dierbaar zijn. Ik heb mn dierbaren een hoop tekort gedaan. Al zo veel jaren weet ik dat ik moet stoppen en altijd is mn verslavingsstemmetje mij de baas. Dat is nu afgelopen...... nu komt mijn tijd. Mijn leven weer terug krijgen. En het gaat me lukken (Oh ja, en mn mannetje stopt ook)"
"De Dunne zei: Super veel succes! Je kan het! Klik om te vergroten... Wat een lieve reactie Doet me goed. Thanks!"
"Pffffffffff, wat een tweestrijd in mn kop. Zoals al jaaaaaaaaaaaaren. Was klaar met mn werk en alles in mn lijf schreeuwde om niet te gaan........ Ben toch gegaan, maar na 10 minuten daar gestaan te hebben...... Ben ik naar huis gereden zonder wiet. Dan zou ik nou een klein beetje trots kunnen zijn, maar ik baal dat ik niet kan blowen. Het is om dood ziek van te worden. Ik wil zo zo zo graag een leven zonder blowen. Dan zou het toch hartstikke makkelijk moeten zijn? Maar hoezo is het dat dan niet? Dat stukje kan ik maar niet begrijpen..... En als ik verhalen lees van mensen die gestopt zijn met blowen dan moet ik me zoveel beter gaan voelen. Maar nu zie ik dat echt niet in. Gisteren las ik dat je onder andere ook spierpijn kunt krijgen wanneer je stopt met blowen, en toen dacht ik...... ja tuurlijk, maar t kan echt. Want ik heb vreselijk spierpijn. Man man man wat ik wil ik graag blowen. Niet doen blijf er van af!!!!!!!!"
"Parfumflesje zei: Ik ben 6 weken in een afkickkliniek geweest om te stoppen met blowen. Ik rookte elke dag ongeveer 5 gram 15 jaar lang. In de afkickkliniek ben ik enorm afgevallen omdat mijn lichaam vet ging afbreken om thc los te maken uit lichaamsvet. Het was best zwaar en moeilijk dat afkicken omdat een nuchter leven zoveel verschilt van altijd stoned te zijn. Toen ik werd ontslagen uit de kliniek heb ik nog wel eens geblowd maar toen werd ik er ongelovelijk paranoïde van. Mijn vriend blowt nog steeds maar ik heb er geen trek meer in. Ik draai af en toe nog steeds zijn jointjes (die trekken als de beste) maar ik hoef niet meer. Probeer eerst zelf te stoppen maar als dat niet lukt kan je altijd nog aankloppen bij ggz verslavingszorg. Als je echt wil stoppen lukt het je wel. Eventueel met zorg van hulpverleners. Klik om te vergroten... Dat vind ik super stoer dat je in een afkickkliniek bent geweest. Die drempel is voor mij nog te hoog. Klinkt misschien raar ofzo, want zij zijn er om je te helpen. Toch maar eerst zelf cold turkey afkicken. Als het niet gaat lukken, kan ik altijd nog aankloppen bij de ggz of iets. Realiseer me dat ik er nog lang niet ben. Maar de eerste avond is een feit. En nu is t een kwestie van nóóit meer doen. Vind het zo stoer van jou dat je vriend blowt en jij niet. Dat is echt een super goede prestatie. Ook is het fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ook jij nog steeds succes met het niet blowen! Dankjewel voor je reactie!"