Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik heb een growkit staan en ben inmiddels aan de derde flush, maar ik vraag me af of hij besmet is. Ik heb na de tweede flush de side-pins allemaal weggehaald en daarmee de minder goed beschermde zijkant natuurlijk aangeraakt (geen handschoenen gebruikt, wel handen goed gewassen). Daarna is het langzaam geel uitgeslagen, met hier en daar wat donkere plekjes. Ik weet niet zo goed of dat groenig is, of gewoon donkere plekjes in het substraat of die glimmende steentjes met een klein laagje mycelium er overheen. Heb het helaas niet heel duidelijk op de foto kunnen krijgen. Vroeger weleens vaker een kitje gehad, en heb dit nog nooit gezien. De paddestoellen zelf zien er wel gewoon prima uit. Heeft iemand een idee of dit inderdaad een besmetting is en of het dan kwaad kan om de paddo's nog op te eten? Of zit het sowieso wel goed als de paddo's zelf er goed uitzien? Thanks alvast!"
"Thanks all! @Neo-Shulginist is mijn conclusie dat er dan in ieder geval niks mis is met de paddestoeltjes die nu groeien (en inmiddels geoogst zijn en te drogen liggen) correct?"
"GreenAnonMan zei: Wat je hier ziet is vrij normaal. Is dit je eerste keer groeien? Zorg ervoor dat je elke dag minsten 30 tot 60 seconden lucht doorheen laat gaan, of zelfs langer. Want ik neem aan dat het in een zak is. Voorderest altijd je handen ontsmetten, dan is het prima. Klik om te vergroten... Nee, niet de eerste keer, maar ik kan me dit van eerdere keren niet herinneren. Is wel lang geleden, dus misschien ben ik het gewoon vergeten. Is inderdaad in een zak, en ik deed wel netjes luchten maar niet zo lang. Thanks voor de tips all!"
"Ik heb inmiddels mijn volgende probleem te pakken (gaat lekker 😅) Ik droog de paddos zoals altijd op een ovenrekje met keukenpapier erop, maar in om ze van de kat weg te houden soms tijdelijk in de oven ipv goed geventileerde ruimte (dom, dus...). Nu zijn de grootste paddenstoeltjes met het meeste vocht licht beschimmeld. Witte, een beetje donzige schimmel, vooral op het hoedje en een beetje op de steel. Ziet er niet echt slecht uit, maar kan me voorstellen dat als het de verkeerde schimmel is dat het niet echt lekker valt. Iemand een idee of deze nog bruikbaar zijn, of moeten ze weg?"