Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal Ben net nieuw hier op de forum. Ben zelf ook verslaafd aan blowen, blow al ruim 15 jaar. Zelf wil ik ook graag stoppen alleen merk ik, dat het heel moeilijk is als je een vriend heb die wel door wil gaan met blowen en niet het nut er van in ziet om te stoppen.....omdat hij het nodig heeft voor zijn ADHD. Maar goed ik heb het natuurlijk al meerdere keren geprobeert en het lukt me steeds niet, kom steeds weer in de verleiding om toch weer een trekje te nemen, omdat het zo lekker is. Ik wil wel maar weet niet hoe? Wie heeft er nog tips of ervaring hoe het wel kan? greetz Sarasvati"
"Female nou nou, Het is maar hoe je het bekijkt allemaal........... greetz...."
"Oom Klaas zei: Sarasvati zei: omdat hij het nodig heeft voor zijn ADHD. Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... AD/HD en verslaving Berichtdoor Robdebob op 15 jan 2009 04:37 Ik heb een stukje geschreven over mijn bevindingen over AD/HD in verband met verslaving. Hier staat de pdf-versie ADD en verslaving Ik lees al enige tijd mee op dit forum en het is me opgevallen dat veel mensen hier de diagnose AD/HD hebben. Ik zal eerst wat vertellen over AD/HD. Vervolgens zal ik vertellen waarom deze mensen gevoelig zijn voor verslavingen. Daarna zal ik uitleggen waarom behandeling gunstig kan zijn voor de problemen. AD/HD AD/HD staat voor Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Deze stoornis is nog niet zo lang geleden ontdekt en er word op het moment nog veel onderzoek naar gedaan. Het is een neurobiologische stoornis die wordt veroorzaakt door afwijkingen in bepaalde hersengebieden en neurotransmitters. De gebieden in de hersenen die aandacht en de controle over gedachtes regelen werkt minder goed als bij normale mensen. Er bestaan verschillende soorten AD/HD, waarvan ADHD en ADD het bekendst zijn. Bij ADHD is er sprake van hyperactiviteit, bij ADD is dit niet het geval. Bij beide types is er sprake van een concentratiestoornis. Beide stoornissen gaan gepaard met veel andere symptomen die niet altijd voor buitenstaanders te zien zijn. Gevoeligheid voor verslavingen Mensen met AD/HD hebben bepaalde afwijkingen in hun hersenen waardoor ze gevoelig zijn voor verslavingen. Er zijn verschillende theorieen over de oorzaak, maar de meeste hiervan concluderen dat er een tekort is aan de neurotransmitter dopamine. Mensen met AD/HD zijn hierdoor eigenlijk altijd op zoek naar middelen om meer dopamine te produceren. Dit kan bereikt worden door eten, spannende situaties, sport en drugs. Omdat drugs zo gemakkelijk een grote hoeveelheid dopamine kunnen vrijmaken is het niet meer dan logisch dat mensen met AD/HD hier erg vatbaar voor zijn. Drugs worden in het begin dan vooral gebruikt als zelf-medicatie. De drugs zorgen er voor dat deze mensen zich eindelijk ‘normaal’ voelen. Dit kan resulteren in overmatig gebruik en een verslaving. Conclusie Ik denk dat het belangrijk is dat op dit forum aandacht wordt besteed aan dit onderwerp. Misschien zijn er heel veel mensen die nog niet de diagnose AD/HD hebben en problemen hebben met hun verslaving. Het lijkt me goed als iedereen die kampt met een drugsprobleem voor zichzelf gaat uitzoeken of hij wellicht AD/HD heeft. "Dus geen bullshit"...."
"ImmortalTech zei: Tuurlijk wel bullshit. Dat je meer vatbaar bent voor verslavingen door ADHD is een feit, maar dat betekent niet dat je het nodig hebt. Sarasvati zei: Mensen met AD/HD zijn hierdoor eigenlijk altijd op zoek naar middelen om meer dopamine te produceren. Dit kan bereikt worden door eten, spannende situaties, sport en drugs. Klik om te vergroten... In andere woorden: Drugs is een makkelijke manier om dopamine aan te maken, maar dit kan ook aangemaakt worden door eten, sport of spannende situaties. Hij heeft het dus niet nodig, het is gewoon de makkelijkste manier. Hij kan ook op bergbeklimmen gaan ofzo :P Klik om te vergroten... Ja zeker,... Maar in mijn geval wil ik wel graag stoppen met blowen en misschien wel bergbeklimmen, alleen blijft het moeilijk als er toch mensen om je heen heb die dat niet willen. En ik denk wel dat ik het kan, alleen val ik toch steeds weer terug, waar kan dat nou aan liggen terwijl ik best een sterk persoon ben......misschien wil ik toch niet onbewust?"
"Greenlabs zei: Het weekend is blijkbaar moeilijker Klik om te vergroten... Ja zeker,.... .. Heb vandaag alweer geblowed dus blijf het maar voor uit schuiven,..ik hou steeds mijzelf voor de gek."