"muziek 🎶 als spirituele genezing
Acidcat zei:
Het gevoel van rust overheerste, zowel lichamelijk als geestelijk. Ik begon na te denken over muziek, geluid, de golven die het binnenste van mijn oren bereikten. Ik stelde mij de microvibraties voor die in contact kwamen met de minuscule haartjes in mijn binnenoor, en op zich neuronen doorschoten naar mijn brein.
Het was alsof ik een nieuwe dimensie ontdekte. Niet vooruit of achter, niet links of rechts, maar erin.
Ik was in de muziek getrokken. Deze ging open. Ik hoorde nu muziek in de muziek.
Ik dacht na over wat deze trip mij gegeven had, ik had nooit gedacht dat dit 1 kleine LSD zegeltje mij zover zou brengen. Wat een ervaring.
Klik om te vergroten...
Hallo @Acidcat,
Tell me something, girl (degene die dit leest). Are you happy in this modern world? Or do you need more? Is there something else you're searching for?
(hierover onderaan meer)
Een erg mooi stuk wat u schreef, ik had die ervaring ooit ook ( link naar verslag van Bijna Dood Ervaring BDE) en wat u zo mooi omschreef met "Ik hoorde nu muziek in de muziek", dat was bij mij ook. Ik werd één met de muziek, ik werd de muziek. Het is één van de mooiste dingen die ik in dit leven ervaren heb.
Het was als het ware een Secret Journey, en in mijn geval kwam ik met een boodschap en een bak kennis terug, die ik nog wel moest verwerken hier weer op Aarde terug.
De Secret Journey die The Police mooi bezong, in de song Secret Journey van hen, wat u via deze link naar YouTube beluisteren kan. Wellicht dat anderen zich erin herkennen wat mij en mogelijk ook anderen overkwam tijdens een trip / secret journey, en het hen ermee helpt. "Je bent niet gek", wil ik tegen die mensen zeggen.
Ook een ander nummer viel mij later op, het nummer Crazy van Gnarls Barkley werd ik vanuit m'n gevoel op gewezen en bij deze plaats ik die hieronder, de link ernaar na een stukje uit de lyrics die voor mij beschreven toen ik daar in de ruimte zonder lichaam was, alleen mijn gedachten, als een soort energie er was, maar voor mijzelf was ik compleet helder van geest en ik voelde me daar heel prettig, zonder ook maar enige zorg nog te hebben, alles viel van mij af, terwijl ik in de ruimte was, waar ik in de verte, vanaf een afstand, een soort sterrenstelsel zag wat naar later de Sombreronevel, met code Messier104 bleek te zijn, omdat ik het herkende uit wat ik toen in de ruimte, verderop in de ruimte zag:
But there was something so pleasant about that place
Even your emotions had an echo
In so much space
De link naar het nummer van Gnaris Barkley, ook de rest van de lyrics erin vond ik zelf verbazend.
Dan Tell me something, girl (degene die dit leest). Are you happy in this modern world? Or do you need more? Is there something else you're searching for?
Wat bedoel ik daarmee, of wat bedoeld de song er eigenlijk mee want het komt uit een song. Ik denk dat we als wereld voor een opgave staan.
Ik weet niet hoe u en de overige lezers de huidige corona toestand van de wereld ervaren, maar ik ervaar het alsof we 'vallen' wat volgens mij beschreven in de song is als:
I'm falling.
In all the good times I find myself.
Longing for change
Hier de link naar de song Shallow van Sarah Menescal & Luca Giacco (de lyrics kunt u in de beschrijving onder de YT video vinden) die daarbij zelf uit de shallow, een soort uit de ondiepte komt en op de voorgrond treed, als het ware zich laat zien en zichzelf presenteert ermee.
Als u als lezer over die veranderingen die komen gaan en die we al ervaren volgens mij, als u daarover lezen wil en via muziek dat wellicht ook ervaren wil, als een soort extra dimensie daarin met wat verteld wordt, dan kunt u dat het handigst via mijn Facebook pagina doen, die u ook kunt vinden op mijn profiel pagina alhier van deze mooie site waar ik blij mee ben.
Ik ben zelf een groot aanhanger van wijs en sane gebruik van drugs trouwens. Ik loste er uiteindelijk zelf met behulp van drugs, en dat is eigenlijk een ander verhaal, mijn PTSS mee op. De GGZ lukte dat namelijk niet, de zogenaamde medicijnen die ze mij gaven toen (ik heb het wel geprobeerd) maakten meer een zombie van me dan dat ze daadwerkelijk ook maar iets oploste, laat staan via verwerken een plek innerlijk gaven wat drugs enz wel deden.
Spirituele genezing met behulp van drugs veel muziek en nog 'iets', ging op die manier veel beter. Daarover vertel ik graag later meer.
Bedankt."