"Wat: halve zegel LSD
Waar: goa / thuis
Vorige week na 4 maanden nog eens getript. Omdat het even geleden was heb ik het op een half 'beertje' gehouden. Ik weet niet hoe sterk die was. Om half 2 's nachts op een goa ingenomen, maar om 3 uur heb ik toch maar besloten om even naar huis te gaan (was maar 10 minuten fietsen). Dit was trouwens de eerste keer dat ik ergens anders dan op een goa trip.
Ik was eigenlijk niet van plan om iets op te schrijven, en al helemaal niet om het te posten, ik lees dit forum wel regelmatig maar post normaal niet. Tijdens de trip kreeg ik constant ingevingen waarvan ik vond dat mijn nuchtere zelf ze ook moest weten. Het probleem was dat ik me besefte dat deze dingen onbegrijpelijk zouden zijn voor mezelf nadat de trip was uitgewerkt. Daarom begon ik losse gedachten op te schrijven voor mezelf. Eens begonnen stopte het schrijven niet meer, ik had altijd de drang om mijzelf nog dat laatste feitje mee te geven, omdat ik zo graag wou dat ik na de trip dat 'inzicht' nog zou hebben. Ik besefte me ook dat dit onmogelijk was, maar toch bleef ik schrijven. Na een tijdje was mijn papier op, dus ben ik aan de pc gaan zitten om verder te typen. Op een gegeven moment tijdens de trip was ik er zelfs van overtuigd dat alles wat ik had geschreven slechts in de tripwereld bestond, en dat er dus de volgende dag lege papieren naast mijn bed zouden liggen. De volgende dag heb ik alles wat op papier stond ook uitgetypt, omdat ik er later misschien nog iets aan zou hebben. Het is niet altijd even duidelijk uit de tekst waar ik allemaal precies over nadacht, maar het ging vooral over tijd, het 'alles', het universum, zijn, bestaan, mijn ik, bewustzijn enz.
Daarna heb ik alles een klein beetje overzichtelijker gemaakt, maar aan de inhoud is niets veranderd om het 'puur' te houden. Dus: sorry voor de typfouten, het dialect, de vele dt-fouten, het ontbreken van leestekens en alinea's en de onleesbaarheid. Ik verwacht ook niet dat iedereen dit van begin tot eind gaat lezen, maar misschien is er iemand die hier wat van herkent. Enkel wat tussen (-- --) staat is wel na de trip toegevoegd en de namen zijn afgekort. Als dit volgens de forumregels niet kan, wil ik zeker de gramatica en spelling aanpassen, maar dan is het natuurlijk geen 'live' report meer en gaan de korte zinnen en schema's die ik naar mezelf schreef wat verloren.
Het is dus geen overzichtelijke tekst die ik achteraf voor jullie geschreven heb, maar gewoon een samenraapsel van dingen die mijn trippende ik wou duidelijk maken aan mijn nuchtere ik. Aangezien ik dan toch wat getypt had vond ik dat ik het net zo goed kon posten, hoewel ik weet dat het eigenlijk redelijk onleesbaar is. Hopelijk heeft iemand er toch wat aan en kan je je er iets bij voorstellen.
Ik zal maar beginnen met de tekstdocumenten, die zijn iets samenhangender dan wat ik op papier heb gezet. De volgorde waarin ik ze getypt heb kan ik mij niet exact meer herinneren, dus ze staan hier random door elkaar.
Nogmaals: dit is niets wat ik van plan was te laten lezen door iemand anders dan mezelf. De dingen die hier voor 'juist' worden aangenomen, zijn dus ook maar dingen die (mijn trippende) ik gelooft of overweegt, ik wil dus absoluut niet zeggen dat iemand anders het hier mee eens moet zijn. Ik ben het trouwens zelf niet altijd eens met de dingen die ik aan mezelf schrijf. De 'ik' in deze teksten is dus de trippende ik, en 'jij' of 'jou' is de nuchtere ik, niet jij, de lezer op dit forum.
Tekstdocumenten:
HEEL BELANGRIJK VOOR GE BEGINT.txt
alles is geschreven uit het standpunt van de tripper.
dit is onmogelijk voor jou om te begrijpen.
maar ik wil zo graag dat je de lus doorprikt
dit is een zinloze wens van de trippende ik.
TYP ALLES EN BESEF DE ONEINDIGHEID ERVAN.txt
de trippende ik is alwetend maar kan jou niets uitleggen
erg he
erg he
erg he
...
hoewel het onmogelijk is voor jou (de lagere ik) om te beseffen
de trippende ik is alwetend maar kan jou niets uitleggen
erg he
erg he
erg he
...
omdat door alwetend te zijn (zowel in nuchtere als trippende stadia) je gaat zoeken naar wat jou alwetendheid nog omvat.
dit is een eindeloze lus
dit is het alles
dit is het niets
ECHT LETTERLIJK TYP ALLES.txt
ja ik zit hier inderdaad al urenlang naar mezelf te schrijven hoewel ik besef dat die bepaalde 'ik' die ik wil bereiken het niet kan lezen.
en besef dat je niet kan beseffen
MADDENING
de trippende ik (die de nuchtere wereld heeft doorgrond) vraagt zich af wat deze tripwereld ...
maar om dat te weten moet je gaan trippen
en als je tript ...
...
...
...
MAAR TYP ALLES EN MSS ZIE JE HET
maar wrs niet
maar natuurlijk niet
naar huis gaan om te denken heeft mijn trip alwetend gemaakt in het feit dat ik nog steeds niets weet en beter mindless bleef doordansen op de goa in neervelp.
= dancing galaxy
het is beter gewoon domweg onwetend door te doen omdat het besef toch leidt tot een nieuwe vraag
waarom stop ik niet met typen? ik blijf goddelijke ontdekkingen doen maar weet dat ik ze mezelf niet kan uitleggen.
eindigt dit ergens?
deze vraag IS het verlangen om te trippen
terwijl je in je trip de eindeloosheid ziet
.
lus
in lus
in lus
in lus
eindigt dit?
zinloze vraag
==> beter dancend galaxien
beter niet afvragen, maar best gewoon mindless blijven en de verkeerde keuzes maken
deze paradox toont het nog maar eens aan
(het is beter om de verkeerde keuzes te maken)
=> iets dat een nuchtere ( of lagere ) niet kan beseffen
maar de tripper wel
dus raadt ik mezelf nu aan om niet meer te trippen?
want je gaat dit blijven concluderen
of raadt ik mezelf aan om te blijven zoeken in deze oneindigheid van zoeken?
allebei domme antwoorden.
ik weet het niet
het alwetend zijn is het beseffen dat je het niet weet.
mqsdfjqksmdjfkqsjkjfmdfqslfkj
dit zijn berichten naar mezelf (nogal logsich want ik lees ze) maar toch is dit niet te snappen
deze tegenstellingen zijn HET
HET ALLES
dat zichzelf graag wil beseffen
maar deze hogere entiteit / bewustzijn wilt dan weer weten wat hij is. dit weet alleen de hogere entiteit.
wilt hij zichzelf graag beseffen.
een conclusie zou kunnen zijn dat nuchtere mensen naar het advies van trippende mensen moeten luisteren.
het probleem is dat het feit dat die mensen trippen betekent dat ze beseffen dat ze geen antwoord hebben op die bepaalde... ik
ben mijn gedachtegang weer kwijt maar morgen pik ik hem weer op en dan snap ik er alles en niets van.
IK WEET ALLES MAAR KAN GEEN ZINNIG IETS DOORZEGGEN
QMSKFJQIMSEJFQISEHFQSHFESUHFUESHGUSFUESHF
en daar wordt ge zot van.
dit is de eindeloze herhaling
in uw hoofd
dit
dit
dit
dit
is het universum
is het alles
en het niets
en toch is het voor jou niet te snappen.
anders zou jij niet de niet wetende zijn
maar de alwetende
dus dan zou je mij zijn.
en ik weet het natuurlijk al en probeer het jou duidelijk te maken.
ik weet niet wat ik mezelf moet aanraden
.
straks terug naar de goa?
ja
daar eindigt het
dat is het einde
je er bij neerleggen dat het eindeloos is
de goddelijke inzichten zijn dat je best kan stoppen met goddelijke inzichten krijgen.
en u gaan amuseren op de goa
en onozel rond springen met de mensen die dit ook beseffen EN niet beseffen.
want het zijn dezelfde mensen.
alleen kan je het jezelf niet uitleggen.
dus lach erom (eindeloos)
en stamp op de melodietjes verder. deze mindlessness geeft dan weer aanleiding tot het willen beseffen
maar dan besef je je dat het beter is om je niet te beseffen.
dat is een universum
.
zo zijn er oneindig veel
.
doe met deze wat je wil
maar het zijn allemaal dezelfde realiteiten met dezelfde antwoorden dat het antwoordt er niet is.
WE RE ALL MAD HERE
dit universum / deze realiteit is die van de madness.
en het is verschrikkelijk en zalig tegelijk.
afhankelijk van of je wilt vragen blijven stellen of rondspringen.
het rondspringen is de zaligheid. maar dat leidt tot wonder
.
SPRING ROND en vraag u niks meer af. ma zie wel da ge u amuseert. das alles wa ge voor uzelf kunt doen.
voor de rest zijn we gedoemd met de hoop op een einde op de eindeloosheid.
het probleem is dat de tripper geen begin vindt om de nuchtere mee te laten vertrekken. de tripper vindt alleen conclusies maar kan niet laten zien waarop deze conclusies gebaseerd zijn.
maar ze zijn wel juist.
dus geloof wat ik hier schrijf.
aub....
en stop deze eindeloosheid door stom rond te springen en dom te zijn.
het is beter om de verkeerde keuzes te maken.
en het is nu ni omdat dit het laatste is dat er staat dat dit de waarheid is, da wilt alleen zeggen dat trippende ik ffkes gaat liggen.
da gevoel dat ik besef dat er meer is, is een gevoel voortgestuwd uit de geest van de tripper
maar wat hij eigenlijk wilt zeggen is dat je geen antwoorden gaat vinden.
alleen meer vragen
en omdat deze eindeloosheid je gek maakt
is het beter om te stoppen met goddelijke ingevingen te krijgen.
en domweg door te doen zoals alle andere nuchtere klootzakken die ni willen beseffen dat het zinloos is om te beseffen.
DAT IS HUMOR
dat is nu is cosmische humor.
hhaahahahaha
lacht u dood
da zou een schoon einde geweest zijn he
ma het probleem is natuurlijk dat het ni eindigt
dat is het alles en het niets
het feit dat het besseffen niet eindigt
en dat klinkt voor de nuchtere tegelijk onzin en logisch.
alleen de tripper ziet hoe onzin en logica aan elkaar gelinkt zijn.
dus ja
ik kan ni blijven typen
maar dat is het punt
da kan ik wel.
ik ga gewoon stoppen met typen wanneer ik
a) mijn trip is uitgewerkt en ik ben weer nuchter (dit is echt grappig om te typen maar niet om te lezen)
b) ik ben moe en ga slapen
c) ik ga rond springen op een goa
leuke levenslessen die ik mijzelf geef he
en ik weet dat de nuchtere rik dit gaat willen duidelijk maken aan andere mensen
ma wa is het punt...
das natuurlijk de reden dat we bestaan.
als we deze madness niet hadden waren we niet.
dit is onze bestaansreden
en tegelijk iets dat we willen stoppen.
we hebben de oneindigheid niet graag
maar erzonder waren we niets
waren we niet
was er geen zijn
HOEWEL HET ONMOGELIJK IS VOOR JOU (DE LAGERE IK) OM TE BESEFFEN.txt
(-- leeg --)
JA IK HEB MIJZELF IETS GELEERD.txt
maar elke keer ik het licht uit doe springt mij weer te binnen: dat moet ik mezelf nog schrijven.
en dan besef ik de oneindigheid weer en typ ik het terwijl ik weet dat het zinloos is om het te typen en doe ik het licht weer uit.
zodat ik weer een ingeving krijg;...............................
madness
de trippende ik schrijft dit alleen om te laten weten aan de nuchtere ik dat ik het geweten heb.
en dat zou genoeg moeten zijn voor de nuchtere persoon.
het ergste is dat de onnozele rondspringer op de goa de slimste entiteit in heel deze realiteit is.
maar trippen is dus wel degelijk een hoger 'iets' dat zich wil laten gelden in deze alledaagsheid,
maar daar alleen niet goed in slaagt.
het is dus wel degelijk 'echt', het probleem is alleen dat 'het' 'onmogelijk' is.
de enige grote vraag nu is (want het is al 7 uur smorgens) ga ik op K. wachten om onnozel rond te springen of ga ik lekker eerder?
en ik 'denk' maar dit is nu geen zekerheid van de hogere tripper, dit is de nuchtere op het hogere niveau dat nu spreekt.
ik 'denk' dat er wel iets nog groter is dat heel dit systeem van eindeloosheid.
maar het feit dat ik dat denk houdt dit systeem wel helemaal in stand.
dus enige conclusie:
goa!!!
en goa is gewoon het woord dat in het hoofd van de trippende ik is gerelateerd met het beeindigen van de cirkel, dat hoeft niet noodzakelijk echt een goa te zijn.
dat kan ook gewoon door als barbaren op elkaar te slaan (oorlog) of door mindless in cirkels te lopen.
ik prefer dan toch het feest van de rare mens =)
een goa is voor mij gewoon een bijeenkomst van mensen die samen 'het licht' zien en beseffen dat domweg dansen de enige oplossing is.
een goa is dus in wezen niet bedoeld om onnozel te zijn, in het hele begin was het tot inzicht komen.
maar dit inzicht heeft maar 1 mogelijke uitkomst: het stomweg dansen zonder reden, en stoppen met zowel inzichten krijgen als willen.
het alles is trouwens ook altijd in 1 zin te omvatten, bv die op da papier naast uw bed: 'waarom schrijf ik dat mijn grootste angst is dat je dit niet zou lezen?' maar die zin is alleen te snappen door de rest van de context,
en die context is alles wat ik heb geschreven, oftewel de trip.
het antwoord staat dus in al deze teksten, maar mijn volgende trip wordt waarschijnlijk, hoe kan ik dit duidelijk maken aan de wereld, en heeft het wel zin om dit duidelijk te maken?
het antwoord is natuurlijk ze moeten allemaal trippen, hetgeen leidt tot het mindless (kijk ik zeg het ni graag maar ja inderdaad dat bedoel ik dus wel degelijk, de maatschappij,
maar niet in die zin dat de maatschappij verkeerd is.
de maatschappij is juist
ze doen wat de beste oplossing is, namelijk dit allemaal negeren.
het enige probleem is dat dit voor de tripper ondraaglijk is dus blijft hij proberen ( ik in dit geval blijf typen maar ik weet dat het zinloos is ).
het is wel voor iedereen aan te raden om dit alles 1x te beseffen en op te schrijven tijdens de trip, zodat de nuchtere persoon weet dat hij het antwoord gevonden heeft:
namelijk mindless door blijven draaien.
het grote inzicht dat je krijgt is het volgende:
geef iedereen het advies om je dit niet te beseffen of je zit in een oneindige lus, die alleen kan doorbroken worden door mindlessness
(en mindlessnesss is iets waar ik volgende keer eigenlijk over na zou moeten denken)
een ander probleem is nu om deze tekst overzichtelijk te krijgen.
doe je dat best al trippend of nuchter? goede vraag he...
HET ENIGE DAT IK HEB GELEERD.txt
is dat deze dingen mijn nuchtere zelf het meest bezig houden.
het enige antwoord dat een trip kan hebben is:
welke dingen houden mijn nuchtere zelf op dit ogenblik (whatever tijd ook is) het meest bezig.
namelijk of 'er meer is'
of of het beter is om met oogkleppen mee te doen.
jammer genoeg is de conclusie oogkleppen opzetten. (maar ik ken mezelf goed genoeg en ik weet dat ik met dit antwoord niet tevreden ga zijn.
waardoor ik zal willen trippen om tot het inzicht te komen dat het geen zin heeft om je te beseffen...
ok nu moet ik echt is gaan stoppen want ik heb denk ik al 540 keer hetzelfde getypt.
het is allemaal even geniaal als belachelijk.
doe ermee wa ge wilt. er staan er goeie tussen om nog eens te lachen.
zeker op da papier naast uw bed, lees die zeker nog is
dit is ook waarom trippers zo graag nuchtere mensen bij zich hebben maar ook liever alleen trippers rond zich zouden hebben.
ze willen niet liever dan de nuchtere te laten zien wat zij zien.
hetgeen natuurlijk inhoudt dat die nuchtere moet trippen.
en ik maak mij al geen illusies meer dat ik ga stoppen door a) of b) of c), ik ga alleen stoppen als het tijd is om terug naar de goa te gaan
en dat is bij afgin om 11 uur en daar gaan we de idioot uithangen zodat deze lussen eindigen.
en als de lussen eindigen zijn we weer nuchter.
onze nuchtere zelf die wil beseffen =) maar daarvoor moet je de andere documenten lezen.
maar dat betekent dat er alleen nog trippers overblijven
die trippers beseffen dat het enige einde aan de oneindigheid het volgende is:
mindless dansen en proberen niets te beseffen.
de tripper is een genie in de zin dat hij weet hoe dom hij is. (en moet zijn)
==> dit is de dansende idioot. maar tegelijk ook de enige conclusie van teveel overpeinzen=>
je kan beter dom dansen dan slim beseffen dat je beter dom kan dansen.
MIJN BOODSCHAP IS DUS MAAK DEZE BOODSCHAP OVERZICHTELIJK.txt
de keuze tussen naar huis gaan of op de goa blijven heeft heel mijn trip bepaald
ik ben blijven twijfelen of ik nu wel de juiste keuze heb gemaakt.
en het antwoord is: beide keuzes zijn zowel juist als fout.
door naar huis te gaan besefte ik dat ik daar had moeten blijven.
door daar te blijven zou ik nooit tot al deze inzichten kunnen komen, maar dan zou ik wel het advies opgevolgd hebben die mijn ingelichte ik geeft.
ik realiseer mij opeens dat 1 van de weinige zinvolle keuzes die we kunnen maken dit is:
wie vind ik de moeite waard om dit allemaal proberen uit te leggen, al wetend dat een onbegonnen werk is.
ik vraag mij ook af of elke trip zo voelt als deze, namelijk dat je 'het' gevonden hebt.
als dat elke keer zo is, is 1x trippen echt genoeg =)
maar omdat de nuchtere persoon niet kan weten wat de tripper ervaart, weet hij ook niet of het zinvol is om (al dan niet weer maar eens) te gaan trippen.
en als al dit gelul uit een half 'bereke' komt dan wil ik wel is weten wa een heel gaat doen dat weet ik dus nu ook niet,
is een zwaardere trip eigelijk dezelfde bewustwordingen en beseffen en conclusies, dus in feite niets meer waard dan de lichtere trip?
en 1 van de meest zinvolle vragen: zou ik mij amuseren als ik nu naar de goa ga, of kan ik beter wachten tot K. meegaat om 11 uur?
want dat is uiteindelijk waarom ik niet alleen wil trippen: dan is er niemand om uit te leggen hoe de wereld nu eenmaal in elkaar zit,
en ik wil waarschijnlijk gewoon dat die het achteraf aan mijn nuchtere zelf eens gaat uitleggeN.
ik wil ni liever dan iedereen (tegen hun wil) te doen inzien dat ze beter niets inzien.
= nogal egoistische manier van denken, en toch is het uit het verlangen om te delen.
erg toch
die tegenstellingen =D
daar gaan we weer
ja tis het einde van de trip ze
tis half 8 nu
nu mag er al wa meer gezeverd worden he.
en ik vraag mij nu echt wel is af hoe zinvol dit opschrijven nu was en het feit dat ik mij dat afvraag betekent dat ik mijn eigen les niet heb geleerd.
namelijk dat je je dat beter niet afvraagt.
ik ben nu met G. aan het chatten en dat is grappig.
maar dat is alleen grappig in de context van de trip.
anders zou dat niet grappig zijn.
G. denkt trouwens dat hij tegen rik praat maar dat is maar deels juist.
ga ik de moeite doen om G. dit allemaal uit te leggen?
wetende dat daar niks goed uit kan komen...
het is gewoon geniaal hoe wij onszelf hele dagen nutteloos kunnen bezighouden dat is zo'n goede oplossing.
en het is zo erg voor de nuchtere mensen om dat niet te beseffen.
hoe goed het wel niet is om nutteloos bezig te zijn.
want zo kunnen we 'zijn' zonder al die madness van oneindigheid errond die ondraaglijk is.
en toch zo leuk
alles wordt trouwens minder duidelijk. ik wordt terug nuchtere ik.
alles wat een uur geleden zo juist was, is nu waziger aan het worden.
wat ook logisch is.
en over een paar uur kan ik weer niet meer snappen waarom ik nu al die moeite deed om dit op te schrijven.
tot ik de volgende keer trip
mss komt er dan een oplossig
de keuzes zijn ook zo beperkt
nog eens trippen of domme dingen doen.
terwijl domme dingen doen het juiste antwoord is.
maar dat kan je niet weten tenzij je tript.
...
ik probeer uit te leggen wat het alles is, en dat is onmogelijk tenzij ik mijn alwetende zelf om dat alles sluit, waardoor het alles groter wordt.
en het beeld dat mijn alwetende ik had is dus niet juist meer.
...
dit is ook waarom de nuchtere persoon al deze filters heeft (das voor K. bedoeld)
omdat hij op een bepaald niveau al weet dat het best is om niets te weten.
alles wat ik geschreven heb gaat zo arrogant klinken voor mezelf
al deze lusjes zijn mijn denkpatroon in het dagelijkse leven ook denk ik.
niet-relevante dingen willen weten. en ik veronderstel dat niet iedereen zo in lusjes zal denken in het dagelijkse leven en dus ook niet in hun trip
of ik ben daar helemaal verkeerd in.
dat weet ik niet.
dat is ook weer niet relevant
wie ziet de mozaïek en wie ziet de blokjes? de tripper of de nuchtere ik?
de tripper wordt gek van de oneindigheid van de patronen in de mozaiek en beseft dat hij beter op zinloze blokjes kan gaan letten. zo wordt hij niet gek.
(zo 1 blokske is trouwens subiet naar afgin gaan en onnozel doen!)
tis een mooie trip geweest.
ma wel onrustig
en veel gekmakende gedachtegangen.
wel controleerbaar
iemand die de moeite heeft gedaan om dit allemaal te lezen moet nu toch wel heel veel goesting of heel veel schrik hebben van / in nen trip he :d
kwart na 8
nu kan ik just zo goed wachten he.
zoiets als ik nu net heb geschreven kan denk ik ook alleen nuttig zijn voor mezelf en niet voor iemand die de ervaring niet heeft gehad.
sorry mensen die niet rik zijn, ge hebt uw tijd verspild
maar langs de andere kant is tijd verspillen de meest noodzakelijke bezigheid dat er is.
8:21 rik is terug
(-- Dit is het einde van de tekstdocumenten op mijn pc, nu volgen de papieren waar ik eigenlijk mee begonnen was, maar waar ik ook tijdens de tekstdocumenten nog dingen bijschreef. --)
Papieren:
Blad 1
en hoe vaak ga ik mij nog neerleggen en denken: "'en hoe vaak ga ik mij nog neerleggen en denken': en hoe vaak ga ik mij nog neerleggen en denken"..........
en elke keer word ik mij bewust dat het geen zin heeft om mij bewust te worden
==> grote paradox: nuchtere zelf uitleggen wat meer wetende zelf meemaakt
==> oneindig x bewust worden van de oneindigheid enz: de herhaling zijn de fractals zijn het alles
morgen zie ik niet hoe slim dit allemaal is
alles is duidelijk tijdens de trip
maar de tripper kan niet uitgelegd worden wat de ubertripper weet
het alles IS de paradox
alles alles alles gelinkt
de paradox is de bouwsteen van het alles
na hoeveel stukjes deel van nieuwe geheel? = de herhaling
alles herhaling repetitie | -> (hoe hierdoorheen trippelen / dansen)
kan niet worden uitgelegd | ->
dancing galaxy
fractals: ->->->->-> (ene leidt tot andere)
gedachte gevolg op gedachte ... dus -> dus -> dus -> ... => zelfbewustzijn nodig om de eindeloosheid ervan te doorbreken
alles is (taal) (--dat was iets dat ik eerder ergens gehoord heb en over na ging denken, maar uiteindelijk aanpaste naar: alles is gedachten, eigen ervaring--)
constant verliezen van gedachtegangen
ik wou dat ik mezelf iets kon sturen / tonen
hoe kan dit duidelijk gemaakt worden aan de nuchtere want nuchter zijn is stoppen met trippen
alles trilt
trippen is deze herhaling tot het stopt door zelfbewustzijn -> nuchter
de fractals zijn alles -> denken, zijn
alles golft
denken & zijn, wat is er nog? -> en hoe is dat niet hetzelfde?
aandacht wordt automatisch mee gevolgd -> illusie van tijd
(--aandacht wordt gestuurd langs de fractals die naar elkaar leiden, deze 'lijn' wordt dan ervaren als 1 geheel en wordt een nieuwe fractal in een groter geheel enz--)
alles gedachten.
volgende lijn
waarom?
alles mondt uit in madness -> dans
terug verdwaald in gedachten
ik kan blijven schrijven omdat ik kan blijven denken
en alles is logisch...
in de eeuwigheid over mozaïek kijken doet tijd ontstaan
tijd = patroontjes
door altijd conclusies te trekken en dan waarom te zoeken -> het alles kan zichzelf niet bevatten
HET ALLES
volgens Rik
dringend naar de wc
mind expansion is stating the obvious = conclusie
meer schrijven lijkt niet te stoppen
Blad 2
de conclusie is dat er geen conclusie kan komen door de oneindigheid ("ervan")
ervan -> die waarvan is de vraag die de nuchtere persoon niet meer ziet. daarom is dit zinloos om op te schrijven. Trippend is alles duidelijk
trippen is het overstijgen van het alles naar een groter alles om zichzelf te kunen bevatten in het alles
Blad 3
Omdat de tripper alles beseft is dat grappig voor een andere tripper om te zien omdat de "hogere" tripper snapt dat de lagere tripper en hijzelf vastzitten in deze eindeloze zichzelf gewaarwording
een nuchter persoon = een trippermaar uit het perspectief van beneden naar boven (kikkerzicht) (--tekening van een kikker--) grappig
Blad 4
en ik ga blijven schrijven dat ik mij plots weer besef dat ik ga blijven schrijven...
Ook nadat ik na dit geschreven te hebben het licht weer uit doe en weer een nieuw blad te pakken
hoeveel blaren moet een tripper volschrijven om die nuchtere te verhogen (3) naar tripniveau? 123 zorgt voor doorkrijgen dat 123 1 geheel is enz enz enz
Blad 5
dus 3 blaren vol zijn genoeg
x oneindig
ik blijf schrijven maal oneindig
maal oneindig
dit geheel = bewustwording van 123 samenhangende dingen...
Blad 6
punt is dat trippen niet kan worden uitgelegd aan de nuchtere persoon.
anders zou het geen nuchtere persoon meer zijn
ONMOGELIJK UIT TE LEGGEN
maar trippend weet je het wel
keuze trippend zijn of nuchter blijven = dezelfde keuze want de tripper wordt de nuchtere in de volgende cyclus
maar de tripper weet
Blad 7
pinchy / het antwoord (--pinchy was ff de vraag omdat ik die zocht, was gewoon een voorbeeld van een vraag, hier: waar is pinchy?) vinden lost niks op
want het is een antwoord dat een vraag oproept
de vraag blijft komen WAT IS HET GROTERE DAN IK
dit weten is onmogelijk
dus kan je beter stoppen met zoeken
of oneindig lang zoeken
= hetzelfde
is de conclusie: trip wel of niet meer?
maakt niet uit -> zelfde uitkomst
Blad 8
het weten dat je weet dat het zinloos is om te weten maakt alles maddness
-> dancing galaxy
De patronen blijven zichzelf beseffen tot ze 'ontploffen'
= besef dat beseffen nutteloos is
want dan besef je dat ...
...
...
trippen = nuchter zijn
-> onmogelijk antwoord -> verder zoeken
De conclusie is altijd tegenstrijdig met zichzelf
bv je concludeert wit = zwart
dit is niet accetabel dus je zoekt verder. je zal altijd zo'n antwoord tegenkomen
= boodschap naar mijn nuchtere zelf
trippend is alles duidelijk en besef je waarom je de dag erna weer in onduidelijkheid zit
waarom schrijf ik dat mijn grootste angst is dat je dit niet zou lezen?
het antwoord hierop is weeral de tegenstelling
behoefte hebben aan trippen = de oneindigheid niet willen accepteren. je weet dat de tripper gaat weten wat jij niet KAN weten.
Blad 9
IK moet stoppen om ik te zijn, maar tegelijk kan ik niet stoppen. ik stopte daarstraks alleen omdat mijn potlood achter mijn nachtkastje lag.
goeie grappen aan jezelf vertellen das grappig
hahaha
Blad 10
trippen is beseffen dat trippen zinloos is voor de lagere / nuchtere maar het is wel transcendance.
maar in het volgende stadium ben je de onwetende
de tripper ziet het grotere geheel "divine" en beseft dat door dit te ...
ik kan eindeloos doorgaan
ga ik eindeloos schrijven en mij nuchter toch niet beseffen...
frustrerend
er is geen antwoord
niet voor de nuchtere, niet voor de tripper
maar voor het geheel??? NEE want die snapt niet wat groter is dan zichzelf
De tripper ziet zichzelf van bovenaf. de tripper is de nuchtere maar toch is het een ander bewustzijn
dit hogere bewustzijn is het goddelijke
maar door zijn essentie ontoegankelijk voor de nuchtere
nuchtere is geen goed woord voor de lagere
Conclusie
Kort samengevat: Ik was er van overtuigd dat ons dagelijkse bestaan in de normale realiteit een soort ontsnapping of vluchten uit de oneindigheid van het niets (of het alles) is. Het 'niets' beseft zich immers steeds dat niets zijn eindeloos is, waardoor het niets gek wordt en in 'iets' verandert om hieraan te ontsnappen. Deze 'iets' zijn wij, en is onze wereld, realiteit, universum... Het 'niets' was -dacht ik- het 'bewustzijn' van de tripper. Ik wou dus eigenlijk terug nuchter worden. Niet dat de trip onaangenaam was, integendeel, maar de eindeloosheid van opeenvolgende gedachten en beseffen was wel gekmakend
Misschien nog even kort meegeven: het was een redelijk milde trip vergeleken met een paar eerdere, maar omdat dit de eerste keer is dat ik thuis tripte en niet op een feest was ik veel dieper in gedachten verzonken. Visueel was er niet veel te zien, enkel patronen, golven, bewegingen, maar geen kleurverandering. Ook andere effecten zoals het andere tijdservaring of zintuigen die andere dingen oppikken waren dit keer bijna helemaal afwezig. Dit zal wel aan de dosis liggen, maar toch ging het in mijn hoofd harder dan gewoonlijk. De trip was trouwens relatief kort: 7 uur na inname merkte ik zo goed als niets meer terwijl het 'na-gevoel' gewoonlijk wel enkele uren langer duurt.
Zo, nu hoop ik dat toch 'iemand' er iets aan heeft en dat jullie het mij niet kwalijk nemen dat het zo slordig is, ik verwacht niet dat iedereen dit helemaal gelezen heeft. Het is gewoon puur zoals het tijdens de trip geschreven is.
ps: Afgin was zalig!"
In: LSD 'live' - boodschappen naar nuchtere zelf
1-1-2024