Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ja als je een angststoornis hebt is het denk ik heel belangrijk van met heel kleine dosis eerst te voelen wat het doet ja, en is hasj roken niet ook beter dan?? ik kwam eigenlijk ook hier kijken in de hoop wat meer hierover te vinden, heb gisteren avond een cake gebakken, was een leuke dag geweest, had er echt zin in. was heel lang geleden voor me, enkele jaren. heb echt géén leuke nacht gehad...en echt de uren afgeteld tot het over ging zijn! ik heb gehuild, ik heb geflipt, alles. nu moet ik er wel bij zeggen dat ik die tweede plak niet had moeten bij nemen. ik had het na zoveel jaren toch onderschat hoe fel dit kan aankomen (en als we nu toch al die moeite doen om spacecake te bakken doen we het ineens goed, toch?) maar.. als je dit op voorhand incalculeert, iemand met zo'n stoornis heeft neem ik aan ervaring met therapie, wat doet ze normaal als ze in paniek gaat? doe die dingen dan ook. (wil ze alleen zijn dan, moet je haar zeker niet aanraken dan, is er bijvoorbeeld iets wat haar rustig maakt, bespreek die dingen op voorhand. zo zou ik het doen. ik zou niet zeggen van doe het niet, als je chill gaat is het zeker echt leuk. zeker als je het maar af en toe doet is het leuk om dingen eens van een ander perspectief te bekijken, en ook al heb ik zelf echt een rot nacht gehad, toch heb ik op één of andere manier weer een beter idee van wat ik allemaal anders wil ofzo, ik weet niet, houdt dit steek? iemand? wat maakt nou echt het verschil tussen chill gaan en slecht gaan? ik voelde me gisteren aanvanklijk goed. ik snap het zelf ook niet goed, ik gebruik al heel weinig hierdoor. helemaal niks gebruiken, nooit, dat is het ook niet vind ik. verder zou ik me geen zorgen maken over blijvende gevolgen, die griezel verhalen wat je hoort van levenslang paranoia, dat gaat over mensen die een aangeboren psychotische kwetsbaarheid hebben. dat heeft niks met OCD te maken of angststoornis. doen zou ik zeggen, gewoon niet te veel groetjes"
"ok, Psychedelibee, point taken, misschien ben ik gewoon scheef gegaan gelijk iedereen wel eens scheef gaat.. maar de vraag in deze context was eigenlijk meer van: gebeurt dit sneller als je een angststoornis hebt en/of ocd. ik heb zelf een angststoornis zonder ocd, en mijn ervaring is van wel, daarom gebruik ik ook weinig qua frequentie en daarom kwam ik hier eens kijken. ik vind die twee namelijk niet altijd zo makkelijk te differentiëren van elkaar. paniek aanval -> bepaald soort gedachten. scheefgaan -> zelfde soort gedachten. in het geval van tanngniostr misschien weinig relavant verder, want bij hun gaat het nie echt om paniek. maar ik ben eigelijk wel benieuwd hoe het gaat aflopen. laat je ons iets weten, tanngniostr? fijn wknd iedereen"