Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik had nog even zitten nadenken over of het een authistisch trekje is, maar dat is vrij lastig te zeggen denk ik. Authisten hebben vaak moeite met het zich inleven in anderen. Hoe voelt iemand zich als je iets tegen iemand zegt / doet enzo of het niet snappen waarom iemand op een bepaalde manier reageert. Maar ik meen ook gelezen te hebben dat je zoiezo je gaat "vervreemden" van anderen wanneer je speed gebruikt; ook mensen die nuchter nooit authistische trekjes hebben, al zullen die mensen misschien wel meer pep moeten abusen dan. maar je moet zoiezo al knetter in je knar zijn om pep te gaan gebruiken"
"Ketaboy zei: Ik heb die naaldenprikjes op mijn huid (met name rug en gezicht) altijd op het moment dat ik een stevige temperatuurwisseling onderga. Zoals warm douchen of door de kou fietsen met veel warme kleren aan. Ik weet niet of het nou te maken heeft met een huidirritatie of met de doorbloeding of op een andere manier een aan lichaamstemperatuur gebonden factor maar het is zeer irritant. Ik heb dit alleen ook als ik geen pep doe.. maar gewoon tja.. te warm gekleed ben :P Klik om te vergroten... Dat met temperatuurwisselingen heeft te maken met dat de haarvaten in je huid gaan uitzetten wanneer je veel warmte genereerd in je lichaam (en laat je dat nou net doen wanneer je veel suikers verstookt bij veel bewegen, en laat je nu net die warmte goed vasthouden met warme kleding aan). Wanneer dit plotseling gebeurd, en je haarvaten gaan als een dolle uitzetten om meer bloed naar de oppervlakte van je huid te brengen zodat dat makkelijker kan afkoelen dan worden de zenuwen in je huid ook iets geprikkeld en dat ervaar je als prikken of jeuk... heb ik ook vaak last van, mja... weinig aan te doen... Kan het mischien ook zijn dat wanneer je veel pep gedaan hebt, en je krijgt dat gevoel alsof je lichaam slaapt, kan dat niet ook iets zijn dat een stuk huid daadwerkelijk niet goed doorbloed word omdat de haarvaatjes als het ware te sterk dichtgeknepen worden? Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je koude poten kan krijgen van pep omdat de haarvaatjes in je voeten / handen zo hard samentrekken dat er weinig warm bloed meer door je huid stroomt. Ik zou me kunnen voorstellen dat als dat een tandje heftiger gebeurd dan bij "normaal" gebruik, dat er zo weinig (zuurstofrijk) bloed langsstroomt dat het inderdaad als het ware gaat "slapen" zoals gebeurd als wanneer je het afknelt."
"Zeepbel zei: Peterblaat zei: Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat je koude poten kan krijgen van pep omdat de haarvaatjes in je voeten / handen zo hard samentrekken dat er weinig warm bloed meer door je huid stroomt. Klik om te vergroten... Trust me on this, it's a fact !! ELKE keer als k speed gebruik heb ik koude handen en voeten. Als ik mensen aanraak schrikken ze er altijd van ! Klik om te vergroten... Ja, ik zeg ook niet dat dat niet zo is. Wat er bij sommigen gebeurd is het volgende: 1) iemand snuift pep (hmm! lekker!) 2) de haarvaatjes in z'n handen en/of voeten vernouwen sterk waardoor er sterk verminderde hoeveelheden bloed daar doorheen stromen. 3) er word vrijwel geen warmte afgestaan van het bloed (want dat is vrijwel niet aanwezig) aan de omliggende huid / vlees. gevolg: jij ervaart koude klauwen / poten, maar dat is niet alleen dat je mind fucked is, maar het is daadwerkelijk zo. Je zenuwen geven in dat geval enkel jou de situatie door zoals hij is in je handen / voeten / de rest van je ledematen..."
"volgens mij is TS verhuist, na een goeie lijn te hebben genomen...."
"Ik ken het wel ongeveer... Niet zo ernstig bij mij ofzo, maar ik heb wel dat als ik rustig zit dat ik soms een "schok" ervaar door een schouder of door een been. Het is dan net of het schrikt of even "ontlaad" ofzo. Ik denk dat dat inderdaad is omdat het gewoon strak staat en als het ware ineens denkt "goh, laat ik is even ontspannen...":P Ik krijg vaak ook wel erg last van lage bloeddruk (ik ben ooit gediagnostiseerd op ADD) in m'n bovenkamer. Dit is minder erg als ik veel drink en me af en toe wat afkoel door m'n gezicht / armen / hals af en toe nat te maken met kraanwater, en ik heb het voornamelijk als ik lang moet staan of als ik opsta. Wanneer ik blijf bewegen is er weinig aan de hand over het algemeen. Maar die bloeddruk is wel erg vervelend. Voel vaak heel snel al het bloed uit m'n gezicht wegtrekken, moet ik echt even ergens gaan zitten / op leunen, voel ik koude en warme golven door mn lichaam gaan, breekt het zweet me keihard uit en als ik niet snel iets doe wordt het zwart voor m'n ogen. Ik weet eigenlijk niet of de combinatie met alcohol het nog erger maakt; ik heb namelijk het idee van wel. Een tip die ik ooit hoorde voor mensen die vaak last hebben van flauwvallen (in nuchtere situatie) is, als je voelt aankomen dat je gaat flauwvallen, je benen kruisen en hard je been- en buikspieren aanspannen. Dan pers je al het bloed omhoog je bovenkamer in. Alleen zullen weinig mensen last hebben van lage bloeddruk bij pep*-) net als dat weinig mensen heeeeerlijk kunnen slapen met een heel klein lijntje*-) (stomme ADD )"
"Hey iedereen, ik zoek hier al een tijdje naar maar heb nog geen antwoord gevonden. Weet iemand of freebase amphetamine (dus niet het zout amphetamine.HCl) net zoals freebase meth een olie-achtige substantie is? alvast bedankt, Grz Peter"
"ik citeer meth666 uit het volgende topic: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php? ... 593d62706a Veel mensen denken dat Crystal meth een freebase vorm is van methamphetamine HCl, dit is niet correct. Methamphetamine kan gewoon gerookt in zijn normale HCl vorm, maar om de tijd ervoor te nemen om het in kristallen te laten vormen maakt het makkelijker om te roken. Meth in zichtbare kristallen (in tegen stelling tot poeder) is zeer waarschijnelijk erg puur omdat het moeilijk is om kristallen met onzuiver matriaal te laten vormen. Methamphetamine freebase is een olie en zeer zelden te vinden op de straat. Ice wordt vaak gebruikt als bijnaam voor crystal meth. Ice is geen meth, Ice is officieel 4 methylaminorex. Maar daar kom ik later op terug. Klik om te vergroten... Erowid meld exact hetzelfde... Crystal Meth is dus geen freebase maar het HClzout...."
"dankje, en nu las ik over Amphetamine.HCl en over Amphetaminesulfaat. Is daar nog een verschil tussen, behalve dat de één aan een HCl zit en de ander aan een SO4? En stel dat ik zuivere freebase amphetamine in handen heb, kan ik dan simpel door zoutzuur of zwavelzuur toe te voegen er amphetamine.HCl of amphetaminesulfaat (in kristalvorm dus) van maken?"
"verklaar je nader? het is moeilijk om aan te komen, maar _stel dat_ ik iemand ken die goedkoop aan bakken en bakken freebase amphetamine kan komen? Ik vind freebaseAmphetamine maar irritant, kan je niet lekker snuiven zoals je met poeder kan, of ben ik nu erg n00b?"
"Tinkerbell_toverstokjj zei: mijn eigen ouders? ik krijg vaker klappen om ombenullige dingen. zoals iets niet opruimen of mijn fiets is weer gestolen en dan is het dus mijn schuld, en krijg ik een harde knal voor me kop, ik gedraag me vrij kinderlijk tegen hun. ik heb veel meer verstand dan hun kunnen bedenken, maar ik moet mijn wiet , langevloeitjes en tipjes, alles moet ik verstoppen. mijn moeder komt vaak in mijn kamer omdat daar de wasdroger staat. ze zoekt ook vaker door me spullen omdat ze denkt dat ik weer aan haar spullen heb gezeten omdat het weg is. ik vindt dit gewoon zo kut,. hebben jullie dit ook? alles moeten verbergen? Klik om te vergroten... Dit is eigenlijk hetgeen wat mij het meest aangrijpt. Mijn ouders heben me nog nooit geslagen of op wat voor manier dan ook fysiek pijn gedaan. Ik kan me voorstellen dat je je leven verblowd als je je ouders niet eens kan vertrouwen en zij jou niet vertrouwen. Ik heb mijn eerste blowtjes in het diepste geheim versleten, maar ik vond dat zo vreselijk dat ik steeds alles weg moest moffelen, dat ik m'n wiet in een afgesloten pot moest bewaren omdat het anders te ruiken was op m'n kamer, dat ik zenuwachtig was of ik er niet te stoned uitzag en ik het er niet gewoon open over kon praten dat ik het vrij snel verteld heb. Mijn vader reageerde erg rustig, en m'n ma is aantal jaar voor mijn eerste drugsgebruik overleden. Mja, m'n pa zou het liever niet hebben, maar vond dat ik oud genoeg was om dit soort dingen zelf te beslissen en hij mij dit niet kon verbieden. Sinds ik open ben over mijn drugsgebruik ben ik ook open over alle andere dingen en kan ik ook gewoon om advies komen zonder dat ik een kwaaie pa achter me aankrijg. Zelfs als ik met een raport met 5 onvoldoendes thuiskom is hij niet boos, eerder teleurgesteld en wil hij graag helpen om te zorgen dat m'n cijfers weer omhoog gaan. Alleen paddo's heb ik dan nog niet verteld omdat m'n pa ooit bad gegaan is op paddo's en hij sindsdien denkt dat je insane word van elke vorm van psychedelica. Maar hij zal toch moeten accepteren dat ik het gebruik. dat is beetje mijn ervaring duz... Grz, Peter"