Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Blowen doe je niet op straat. Je voed hiermee alleen maar alle negativiteit rond weed. Laatst stond ik in mijn driedelig pak bij de bushalte om te gaan werken. Staat zo'n gast naast mij een stick te roken. Op zo'n moment snap je precies waarom sommige mensen er een afkeer tegen hebben. junkies gebruiken op straat. Recreatieve rokers doen het netjes in een shop of thuis (in de tuin). En daarbij, als je gezien wordt heb je meteen een stempel. Trouwens 16 jaar is nog erg jong om al te lopen fucken met drugs. Ik heb zelf ook geblowd en was pas begonnen op mijn 20e. Ik ben twee jaar later met die onzin gestopt omdat het niet te combineren is met het dagelijks leven. Het begint met een stick in de maand, daarna in stick in het weekend, daarna het hele weekend, en voor je het weer rook je door de week en is het einde zoek. Laat niet je opleiding eronder lijden. Weed lijkt onschuldig maar dat is het allang niet meer."
"Ja dan ben je een junk. Weed gebruik je normaal gesproken voor de fun. Als je 's morgens al een stick op het station staat te roken vlak voordat je de bus ingaat naar werk of school dan ben je ver heen. En waarom niet gewoon wachten totdat je thuis bent? Ben je dan zo verslaafd? Iemand die met een fles drank over straat loopt wordt een alcoholist genoemd, iemand die op straat drugs gebruikt wordt junk genoemd. Zo denken de mensen nu eenmaal. Je kunt het gebruik van weed op straat wel gaan romantiseren, maar dat gaat anno 2009 niet meer op. Iedereen weet ondertussen dat weed echt niet meer zo onschuldig is zoals 10 jaar geleden gedacht werd. Mensen die openlijk op straat weed roken verpesten het weer voor de mensen die in het weekend gezellig een stick roken met vrienden onder het genot van een goeie film of vette muziek. Want die gasten zorgen voor een verkeerd beeld van de weed rokers die wel maat weten te houden. En dat is precies wat Den Haag nodig heeft om een punt achter weed te zetten. Trouwens, de kleding die ik beschreef was om de situatie weer te geven. Heeft geen meerwaarde hoor, is voor mij gewoon werkkleding."
"Bij iedere grote aankoop (voor meerdere dagen) jezelf beloofd dat het de laatste keer is. Je meer geld in de shop achterlaat dan bij de supermarkt. Als je met een smoesje ergens eerder weg gaat om thuis te kunnen roken. Als je niet te genieten bent en uitflipt om niets als je niet aan het roken bent. Als je in paniek raakt als de shop net 5 minuten dicht is omdat je weer eens te laat van huis bent gegaan. Been there, done that... Gelukkig ben ik gestopt en hoef ik me om het bovenstaande niet druk meer te maken. Voor alle andere mensen: een leven zonder weed is echt de moeite waard! Je moet alleen door de zure appel heen. Only the strong ones survive!"