Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Paddobranche eist schadevergoeding voor buitenproportioneel verbod DEN HAAG, 20080305 -- Een overleg van paddoproducenten, groothandels en smartshops vindt dat de overheid de schade die voortkomt uit een verbod op paddo's moet vergoeden. De bedrijven vinden dit omdat diverse expertisecommissies van de overheid adviseren om paddo's legaal te houden en het Bureau Onderzoek en Rijksuitgaven concludeert dat de beslissing van minister Klink om paddo's te verbieden niet op feiten is gebaseerd en zijn argumenten niet steekhoudend zijn. De Commissie Assesment en Monitoring nieuwe drugs (CAM) adviseerde in 2000 en in 2007 tegen een verbod omdat paddo's niet verslavend of giftig zijn, gebruik geen criminaliteit of overlast meebrengt, er weinig incidenten zijn en een verbod leidt tot gevaar voor de volksgezondheid. De CAM stelt alternatieven voor. De commissie Smartshops 2 adviseerde tegen een verbod omdat een verbod niet overeenkomt met de geringe risico's van paddo's. De Vereniging Nederlandse Gemeenten vindt het landelijke verbod een oplossing voor een niet bestaand probleem.(1) Uit de woorden van acht getuige-deskundigen op de hoorzitting over drugsbeleid vanuit internationaal perspectief op 28 februari 2008, kwam duidelijk naar voren dat een gereguleerde verkoop van drugs, zoals wij dat in Nederland kennen, de laagste gezondheidsrisico's met zich mee brengt en tevens illegale praktijken vermijdt. Dit komt overeen met de aanbevelingen van de CAM. Het overleg vindt het vreemd dat minister Klink geen informatie heeft ingewonnen bij de International Narcotics Control Board (INCB), de waakhond van de VN verdragen. Twee stoffen in paddo's zijn verboden omdat deze op een VN verdrag staan. Minister Klink wil deze wet wijzigen zodat ook verse paddo's hieronder vallen. De INCB waarschuwt vandaag in een rapport voor het buitenproportioneel toepassen van de VN verdragen.(2) De INCB stelde op 11 februari `08 dat droge paddo's volgens de VN verdragen niet verboden zijn en dat de INCB geen reden ziet voor een verbod. De INCB heeft informatie uit alle VN landen vergeleken en vindt dat er nergens uit is gebleken dat er een noodzaak is voor een paddoverbod.(3) Na 15 jaar legale verkoop komt er een verbod op Paddo's terwijl de beslissing voor dit verbod aantoonbaar een onjuiste en buitenproportionele beslissing is. Daarom vinden de bedrijven dat de overheid de schade moet betalen. "Vele honderden mensen zullen hun baan verliezen. Als je een rekensom maakt over het aantal bedrijven en de winst die er jaarlijks behaald wordt, dan loopt de schade voor de branche grof geschat in tien jaar op tot een half miljard euro. Wij zien liever dat de overheid dat bedrag aan zinnigere zaken dan een paddoverbod besteedt", zegt Ananda Schouten van Paddogroothandel De Sjamaan. Hierover stuurde het overleg vandaag een brief aan de brancheorganisatie.(4) Het overleg vraagt de brancheorganisatie V.L.O.S. om in kaart te brengen hoe hoog de schade exact zal zijn, zodat er een schadeclaim ingediend kan worden. Noten: 1 Persbericht website VNG; 18 december `07 2 INCB annual rapport 2007. Release date: 5 maart '08. 3 Op 11 februari '08 verklaarde de voormalig vice-voorzitter van de INCB Dr. Robert Lousberg dit onder ede bij het Gerechtshof te Den Bosch en legde de verklaring af namens de INCB. 4 De brief waar dit artikel over gaat kunt u vinden op: www.sjamaan.net/bestanden/brief_paddo-o ... n_VLOS.doc De volledige titel van dit artikel is: Paddobranche eist schadevergoeding voor buitenproportioneel paddoverbod. Voor meer informatie en foto's kunt u contact opnemen met: Ananda Schouten, algemeen directeur van De Sjamaan Wholesale BV en initiatiefnemer van het overleg. www.sjamaan.com De Sjamaan Wholesale BV / De Sjamaan Smartshops BV Klarendalseweg 376 6822 GT Arnhem 026-4439102 Bron: Nieuwsbank.nl"
"haha, ik hoopt het niet voor Abje. Het gaat ook nergens over en dat is nou net het probleem. Zeker als je weet dat er jaarlijks honderden kinderen (!) in het ziekenhuis belanden vanwege het comazuipen."
"acidsmak zei: nou ik ervaar truffels precies zoals jij 't beschrijft.dus kom maar op met die hawaiaanse!! ik neem aan dat die ook gewoon te koop zijn bij de sjamaan? Klik om te vergroten... Ik heb gisteren voor het eerst de Hawaiaantjes geprobeerd, jaja van De Sjamaan Arnhem/Nijmegen, en het was werkelijkwaar een waanzinnige ervaring!!! Maar, want dat wou ik je dus even vertellen, ze zijn toch wel even een behoorlijk stukkie anders dan de truffeltjes. Voor de hawaianen heb ik toch wel wat meer tijd nodig.... maar mijn ervaring was geweldig maar errug heftig"
"Ken je deze al?!?!? Paddestoelen en Spirulina -Werking: Ongeveer een uur na inname van de paddestoelen en de Spirulina zullen de eerste effecten op komen zetten. Het effect is behoorlijk energiek, een beetje speedy, dankzij de Spirulina. De lage dosering paddestoelen zorgen voor een spacey effect, waarbij vooral kleuren intenser worden ervaren. De effecten van de paddestoelen zijn in deze combinatie mild, waardoor deze combinatie ook interessant kan zijn voor tijdens een feest. -Dosering: 1/3 portie Mexicaanse paddestoelen en 6 tabletten Spirulina. -Werkingsduur: ongeveer 4 uur."
"Joes zei: Joes zei: ik gebruik ook a............Ik heb dus gister paddo's op (1 bakje colombiaanse) Ik had die middag ongeveer 4 gram spirulina (^zie hier boven) genomen en de gehele trip was ik erg energiek! Maar dit gold ook wel voor mijn tripmaatje die geen spirulina op had, dus ik weet nou niet of de spirulina wat toevoegde, bij jou wel? Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... Jazeker, maar ook alleen als ik één heel portie op hoor. daarbij drink ik ook een heleboel water want anders kan je hoofdpijn krijgen, en ik gebruik spirulina dan niet als dagelijkse aanvulling. En ik moet zeggen dat ie er dat toch wel heftig inklapt. (Duzzzzz niet voor beginners!!) De Colombiaantjes vind ik nou niet bepaald energiek, dus komt het bij mij wel over alsof je een werking hebt gehad van de Spirulina. En voor wat betreft je tripmaatje; vergeet niet dat je dan open staat voor allerlei invloeden, dus kan hij/zij wel degelijk met jou zijn 'meegelift'. Oja, er zijn meerdere merken spirulina op de markt, maar ik gebruik die van Marcus Rohrer."