Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Paranoize. zei: De nederlanse drugs scene is één van de veiligste drugscenes in de hele wereld. (Dodelijke) overdoseringen komen hier nauwelijks voor, er is hier zoveel hulp, kennis en begeleiding voor verslaafden dat er nauwelijks levensgevaarlijke situaties ontstaan in tegenstelling tot andere laden waar drugs gebruik gezien wordt als dodelijk overdoseren en vroegtijdig sterven Dat is hier niet! Het intereseert mij eigenlijk geen fuck om wat mensen van mijn mening vinden maar weet wel tuurlijk heb je gelijk een gewaarschuwd mens telt voor 2 en ik ben all in voor harm reduction Opöiden en benzodiazepines combineren is gevaarlijk laat dat iedereen weten!!!!!!!! wanneer je verslaafd bent aan opiaten en daar benzo's bij slikt en je neemt de keuze om suboxone als medicatie te gaan slikken om van de opiaten af te komen dan is dat niet gevaarlijk in geen enkel opzicht met de huidige benzos die je al slikt het neemt de kans op problemen enorm af vergeleken opiaten. KIES VOOR SUBOXONE BRUIN/KOFFIE MAAKT JE KAPOT Gebruik je geen opiaten combineer suboxone dan absoluut niet met benzo's Kijk uit met het combineren van downers in het algemeen (Opöiden, benzos, alcohol, ghb) Klik om te vergroten... Mijn weg uit de heroïne - De start van mijn trajectOnderwerp: Nieuw hier: Morgen intake bij Tactus (Heroïne / Buprenorfine traject) Mijn vraag: Ik slik zo'n 10 jaar diazepam 3x 5mg/dag, Morgen heb ik de inTAKE BIJ Tactus om Buprenorfine te starten vanwege mijn heroineverslaving. Is Diazepam in dit geval gevaarlijk om te combineren met Buprenorfine? Ineens stoppen met Diazepam lijkt me ook niet goed."
"Wat een ontzettend dapper en eerlijk verhaal. Je zegt dat het "nutteloos" is, maar dit is juist de kern: het besef dat de drugs de depressie veroorzaakten in plaats van het op te lossen. Dat je op je 20ste deze stap al zet na zo’n zwaar verlies, daar mag je echt verdomd trots op zijn. Ik sta zelf aan de vooravond van mijn traject bij Tactus (intake morgen) na een jaar heroïnegebruik, en jouw bericht geeft me extra motivatie. Omdat je nu in die fase zit waarin je lichaam en zenuwstelsel zich moeten herstellen zonder die verdoving, wil ik je wat info meegeven waar ik zelf veel aan heb gehad (ook toen ik van de GHB afkwam). Nu je zenuwbanen weer 'bloot' liggen, kun je ze ondersteunen om die moeilijke momenten waar je over schrijft fysiek makkelijker aan te kunnen: Magnesium Bisglycinaat: Dit is echt een aanrader voor het herstel van je zenuwstelsel. Het helpt de fysieke onrust en spanning te verminderen die vaak de kop opsteekt als je stopt. Het is de 'rustgever' voor je brein. Voeding voor je 'natuurlijke rem': Probeer dingen als chiazaad en zonnebloempitten te eten. Deze bevatten bouwstoffen voor GABA, het stofje in je hersenen dat zorgt dat je weer natuurlijk kalm wordt. Vitamine D: Zeker na een periode van isolatie op je kamer is je voorraad waarschijnlijk laag. Vitamine D is essentieel voor je serotonine (gelukshormoon). Het helpt die 'leegte' op te vullen die je nu misschien nog soms voelt. L-Theanine (Groene thee): Dit helpt tegen de angstgevoelens en zorgt voor een ontspannen focus, wat heel fijn is als je weer onder de mensen komt. Je bent er nog niet, maar je hebt het zwaarste gehad. Houd dat vertrouwen vast. Je bent niet alleen 'knetter verslaafd' geweest, je bent nu vooral knetter goed bezig. Wees inderdaad lief voor jezelf, je hebt je kracht teruggevonden! <3"
"Mijn weg uit de heroïne - De start van mijn trajectOnderwerp: Nieuw hier: Morgen intake bij Tactus (Heroïne / Buprenorfine traject) Beste forumleden, Ik ben nieuw op dit forum en val meteen met de deur in huis. Ik zie je vraag staan over Buprenorfine, ik weet er nog niet veel van. Ik gebruik inmiddels een jaar heroïne en ben op het punt gekomen dat het klaar is. Vandaag heb ik het verlossende telefoontje gehad: morgen heb ik mijn intake bij Tactus. Het plan is om een ambulant traject te starten waarbij ik buprenorfine ga krijgen. Omdat ik aan het begin van deze enorme verandering sta, wil ik mijn proces hier met jullie delen. Niet alleen als stok achter de deur voor mezelf, maar ook om anderen een beeld te geven van hoe zo'n traject verloopt als je besluit: IK STOP! Ik wil dit topic gebruiken om jullie op de hoogte te houden van mijn progressie, de ups en de downs. Mijn vragen aan jullie: Zijn er mensen die ook pas net gestart zijn of die al wat verder zijn in een buprenorfine-traject? Waar moet ik morgen bij de intake extra op letten of naar vragen? Hoe was voor jullie de eerste overstap van H naar de medicatie? Aan iedereen die nu ook vecht tegen deze ziekte: houd die mindset vast. De kracht die je voelt als je zegt dat je stopt, is waar het begint. Morgen na de intake zal ik hier een eerste update plaatsen over hoe het is gegaan."
"Goed je te ontmoeten op dit forum, bedankt voor je informatie! Ik ben wel bang aangelegd als het gaat om afkickverschijnselen omdat ik in het verleden een GHB verslaving heb afgebouwd (12 jaar geleden). Ik hoop echt dat het middel werkt, en geen afkickverschijnselen krijg."
"Mezelf zei: Van harte welkom op dit forum ten eerste natuurlijk en respect dat je nu deze strijd aan gaat ! Ik ben wel bekend met de afkick van, maar niet met Buprenorfine of enig ander medicatie. Gelukkig zat ik er nog niet zo lang aan en was ik altijd erg zuinig met gebruik, dus kon ik zelfstandig stoppen. Daarbij waren in die tijd andere middelen een groter probleem waar ik nu gelukkig al geruime tijd vanaf ben. Maar wat ik altijd wel met klem kan adviseren is om altijd volledig open en eerlijk te zijn tijdens de intake. Ik zou ook elke vraag die je nu te binnen schiet even op een papiertje schrijven en die meenemen. Mij helpt het in ieder geval zodat ik niet weer met vergeten vragen de deur uit loop. Maar wees vooral open en eerlijk want alleen dan kunnen ze je het beste helpen .. Heel veel sterkte in ieder geval en ben erg benieuwd hoe het met je gaat aankomende tijd. Voel je echter natuurlijk tot niets verplicht. Klik om te vergroten... Bedankt voor het warme welkom en je bemoedigende woorden! Het geeft me moed om te lezen dat jij je andere problemen al geruime tijd achter je hebt gelaten. Dat is precies waar ik ook naar streef. Ik ga je advies zeker opvolgen: ik heb mijn lijstje met vragen (vooral over de overstap naar de buprenorfine en de timing van de eerste dosis) al klaarliggen voor morgen. Eerlijkheid is voor mij nu de enige weg; ik heb lang genoeg de schone schijn opgehouden, dus bij Tactus gooi ik morgen alle kaarten op tafel. Ik ga proberen hier regelmatig updates te geven over hoe het traject verloopt en hoe mijn 'zenuwstelsel-protocol' aanslaat. Nogmaals dank voor de steun, dat doet me goed!"
"@DF Staff @SoulAssassins, je vroeg hoe ik in deze nare valkuil ben terechtgekomen. Tijdens de intake zojuist is dat eigenlijk heel duidelijk geworden: de kern van het probleem is PTSS. Ik ben in de opioïde-valkuil gevallen omdat het voor mij een manier werd om met de symptomen van die PTSS om te gaan. Het begon als een manier om rust te vinden in mijn hoofd en de spanning te dempen. Wat begon als een 'oplossing' voor de pijn, werd natuurlijk al snel een probleem op zich. In het afgelopen jaar dat ik nu heroïne gebruik, sluipt die tolerantie erin en voor je het weet zit je vast in de cirkel van gebruiken om niet ziek te worden. Het begon als mixje met wiet, uit niewsgierigheid ben ik gaan chinesen, en opeens gestopt. Ik had een halve dag lichte ontwenning, maar dat was te houden, ik dacht dit gaat wel weg, maar het werd erger, en het duurde lang. Botpijn, griep-achtige pijnen, het is gewoon de tijd dat je in de afkick zit dat ervoor zorgt dat terugvallen bijna een zekerheid is. SoulAssassins, je had dus gelijk: trauma is bij mij inderdaad de onderliggende oorzaak. Ik ben nu heel opgelucht dat we bij Tactus niet alleen naar de verslaving kijken, maar juist die PTSS gaan aanpakken. Dat is voor mij de enige weg naar blijvend herstel. Tot de medicatie over drie weken start, probeer ik het nu zo stabiel mogelijk te houden door symptoomgericht te gebruiken met lange tussenpauzes. Het is even doorbijten, maar het besef waar het vandaan komt geeft me wel de kracht om door te zetten.""
"SoulAssassins zei: Bij mij was seksueel misbruik de trigger om te gebruiken ,resultaat PTSS Precies een trauma dus. Heel je verloop van verslaving zie ik terug in mezelf. Klik om te vergroten... "Inderdaad @SoulAssassins, het is dus echt die PTSS. Wel 'fijn' om te horen dat het herkenbaar is, dat geeft me het gevoel dat ik niet de enige ben die in die val is getrapt. Dat jij al 30 jaar clean bent, is voor mij het bewijs dat het kan. Het plan is nu dus PTSS aanpakken en over 3 weken aan de buprenorfine. Die wachttijd is kut, want ik had gehoopt meteen te kunnen starten. Tot die tijd is het even niet anders en moet ik zelf overbruggen. Ik probeer het zo min mogelijk te doen en de pauzes zo lang mogelijk te rekken. Even op de tanden bijten dus.""
"SoulAssassins zei: Grijp je kans aan met buprenorfine om enigzins stabilietit te vinden zodat de druk op dope zoeken al weg valt. Je zal zien dat je op gegeven moment mentaal een stuk beter word een ook lichamelijk word je beter ,dat stabiel zijn is belangrijk om de PTSS aan te pakken. Eerder zullen ze het ook niet doen. Dus nu de focus op herstel van het dopewereldje in het algemeen ,contacten uit je telefoon en vertrouwen op buprenorfine Klik om te vergroten... Wat betreft die buprenorfine: het is voor mij ook echt de bedoeling om er 100% op te vertrouwen. Het doel is om volledig te stoppen met de H zodra ik die medicatie krijg. Geen korreltje meer erbij, maar gewoon die stabiliteit pakken zodat ik eindelijk die PTSS-behandeling aan kan gaan. Ik ben klaar met die dubbelspel-onzin, ik ga voor die schone lei." En daar hoort geen dope bij.."
""Ik heb nog een vraag aan jullie. Omdat ik die 3 weken moet overbruggen tot de buprenorfine start, wil ik zo zuinig en voorzichtig mogelijk doen met de H. Ik gebruik nu alleen op symptomen en probeer het zo lang mogelijk uit te stellen, maar het blijft lastig. Hebben jullie tips of 'truuks' om dit dragelijker te maken? Ik bedoel niet alleen het uitstellen zelf, maar ook kleine dingen die helpen tegen de lichte ontwenning of de onrust in je kop terwijl je wacht. Hoe hielden jullie jezelf bezig of wat hielp jullie om die dosis net weer een paar uur langer uit te stellen? Ik hoor graag hoe jullie die tussenfase zijn doorgekomen.""
"SoulAssassins zei: Je zal dit moeten volhouden ,behandel op symptomen dus op randje van WD . Het sucks maar het geeft je wel een stabieler verloopt als je tolerantie daarop aanpast ,doe je shotten of roken ? Klik om te vergroten... "Ik overweeg ook om het de komende weken te gaan sniffen in plaats van te roken. Mijn idee is dat ik daarmee die heftige pieken voorkom en meer stabiliteit krijg, zodat ik het langer kan rekken tussen de doseringen door. Heb jij, @SoulAssassins, of iemand anders hier ervaring mee? Werkt dat inderdaad beter als je probeert te stabiliseren en af te bouwen, of maakt het in de praktijk weinig uit?""