Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Laat ik beginnen te zeggen dat ook ik faliekant tegen rijden onder invloed ben, ook al hebben ze mij ook eens 'gepakt'. Het brengt gewoonweg extra risico op de weg teweeg en dat is onacceptabel. Maar wat zijn jullie een stel pareltjes en Ivan Hoe's! Mensen die gepakt worden, nog niet eens letsel veroorzaakt te hebben, nooit meer een rijbewijs gunnen en wat voor extra lugubere maatregelen dan ook... Heldhaftig! De 'echte criminelen' afblaffen. Maar hoeveel mensen ken ik, die zonder ook maar 1 druppel aangeraakt te hebben, hun rijbewijs ABSOLUUT NIET WAARD ZIJN? HEEEELLLLL VEEL lieve mensen!!! HEEL VEEL! Dit zijn dezelfde mensen die zonder te kijken een auto achteruit de weg op laten rijden zodat een andere bestuurder nietsvermoedend erop mag rijden. Gedronken of niet. Zullen we deze mensen dan ook eens aanpakken met levens ontregelende maatregelen zoals baanverlies, onoverzichtelijke boetes, noodlijdende gezinssituaties en algehele misère allemaal als gevolg van het ontzeggen van de rijbevoegdheid...? De straffen die op rijden onder invloed staan hebben voor velen deze maatregelen tot gevolg. En dat is niet mild voor een vergrijp als dit mits dit nog geen enkel letsel tot gevolg heeft. En ja, bij veel ongevallen is alcohol betrokken, gewoonweg omdat er stiekem veel en veel meer mensen met alcohol op de weg rijden dan velen van jullie denken! Maar wat er nooit bij vermeld wordt is of de bestuurder in kwestie verkeerstechnisch gezien ook wel de veroorzaker van de aanrijding is... En GELOOF ME, dat is in veel en veel meer van de gevallen dan men denkt NIET ZO! Maar fout zijn ze altijd..... Volsta met een fikse boete en een cursus en niet met zo'n onwettig alcoholslot wat nog eens 5.000 kost om de CBR kas te spekken. Dan hebben deze mensen echt wel hun les geleerd. Laat ik nog wel vermelden dat de zaak natuurlijk heel anders bekeken dient te worden mocht er letsel aangedaan worden als gevolg van roekeloos en onoplettend rijgedrag als gevolg van alcoholgebruik."