Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben lekker weer aan het sporten, weer goed aan het eten. Dat is mijn nieuwe dopamine kick. Heb 2.5maand voor ik op vakantie ga, dus 2.5 maand om een grotere versie van de persoon te worden die ik was VOOR oxycodon. Sport is ondankbaar, je werkt ergens 2 jaar voor en bent t in een maand kwijt(ik gebruik geen anabolen, puur natuur). Voor de oxycodon had ik een vrij goed en breed postuur, behaald na me alchohol verslaving. Maar, de spiertjes hebben geheugen. We gaan t maar eens flink op de proef stellen en ondervinden en dan weet ik zeker dat ik er over 2.5maand groter bij sta als voor de oxycodon. @Lepeltje jij heel veel succes met de benzoâs!! Als de oxycodon je lukt, lukt dit je ook; dat weet ik zeker. Laat de moed niet in je schoenen zakken als het even tegenzit. Het gaat er tenslotte niet om hoe vaak je valt maar hoe vaak je op staat, remember? Je kan 100x vallen, als je maar 101x op staat. You got this!! đđœâ "
"Ik heb er nog nooit van gehoord en ben niet van plan het te gaan gebruiken haha. Buiten opiaten voor rugpijn, heb ik nog nooit iets van drugs geprobeerd, geen enkele, rook ik niet en drink ik geen alcohol meer. Alleen Kratom heb ik gebruikt in me laatste dagen(laag gedoseerd), en vannacht voor t eerst goed geslapen, niet wakker geworden en geen ontwenning meer. Dus de Kratom die ik over had ligt in de prullenbak want ik heb het niet meer nodig đ"
"En in mijn optiek, als je hele goede research doet en genoeg discipline en wilskracht hebt, kan je prima cold turkey stoppen MET Kratom om het iets dragelijker te maken. Je hebt ook mensen die 40mg loperamide, benzoâs en noem t maar op gebruiken tijdens hun afkick, dat zou ik niet doen. T is ook niet de bedoeling dat je tijdens je afkick andere middelen gaat zoeken om t zelfde resultaat te bereiken, daar zit een groot verschil tussen in gedachtegang. Neem je tijdens je afkick een middel/middelen voor het gewenste resultaat op een andere manier, of gebruik je het puur om je ontwenning dragelijker te maken? Geloof me, die afkick is geen pretje. Gun t niemand toe waar je doorheen gaat. En de prikkel voor vechtlust en craving naar het middel waar je van stopt is vele malen groter dan de prikkel om te slapen, terwijl je helemaal naar de klote bent en nauwelijks tot niet slaapt. Dus dat je tijdens t proces IETS gebruikt om het dragelijker te maken, snap ik en kan ik iedereen adviseren. Alleen wel met de bedoeling dat het niet als vervanging is, je alleen datgene neemt wat je nodig hebt, niet langer dan noodzakelijk en dat je weet wat je neemt. En hoe ik jou stuk heb gelezen, zat er niet echt een grens op phenibut. Net zo lang slikken tot je wat voelt lijkt mij niet een passende oplossing. Dat is vragen om problemenâŠ"
"Uit onderzoek is gebleken dat cold turkey stoppen van opiaten niet gevaarlijk is; in tegenstelling tot alchohol en benzoâs waar dit wel gevaarlijk is. Ik nam op sommige dagen tussen de 300 en 400 mg kort en langwerkende(niet altijd). Maar ik zat elke dag tegen de 300mg aan. In sommige afkickklinieken laten ze je ineens stoppen(cold Turkey) en kijken hoe dat vordert. Mocht je te veel last krijgen, geven ze je een bepaald medicijn(ik zal het niet noemen) om de ontwenning te remmen. Van dit medicijn MOET je wel afbouwen, net als benzoâs en alcohol. Maar opiaten kun je door turkey mee stoppen. Alleen hoe langer je het gebruikt, hoe moeilijker het wordt. Sterker nog, cold turkey komt uit de opiatenverslaving omdat je als een âkoude kipâ lag te spartelen in bed. Ik werk zelf als verpleegkundig specialist op de neurochirurgie en een hoop patiĂ«nten schrijven wij oxyâs voor na ingrepen. En regelmatig ook belletjes terug dat t stoppen niet lukt. Ik zal je de details besparen maar, je mag er in 1 keer mee stoppen. Of je het kan is de vraag, dat kan mentaal zijn maar natuurlijk ook als je chronische pijn hebt; wat een goede reden is om het te gebruiken. Maar in veel gevallen wordt er misbruik van gemaakt. Dat is een groot verschil. Als laatste is kratom wel anders. Het bind zich in veel mindere maten aan je pijn receptoren maar hangt er meer als een wolkje voor en verdwijnt dan weer. Pas als je t langdurig gebruikt en meer dan 20gram per dag, zal je een groter risico lopen er verslaafd aan te raken. MAAR, als iemand tijdens zijn ontwenning van opiaten kratom gebruikt, dit uit handen geeft en laat beheren door een naaste, en zich netjes aan de doseringen houdt, is er geen gevaar en minimale kans op verslaving bij Kratom. In tegendeel, hoe meer je gebruikt hoe slechter je je voelt. Kratom werkt het beste bij lagere doseringen. Maar ook hier geld, net als bij alles; gebruik het alleen indien nodig of met mate, maak er geen misbruik van. Ik weet waar ik over praat, trust me. En ik geef geen advies, ik vertel mijn ervaring en maak ook duidelijk dat het niet de bedoeling is dat je een ander middel zoekt om het gewenste resultaat te gebruiken. Daar zit een groot verschil tussen!"
"Als laatste, heb ik empathie voor ieder op deze website, wil ik over alles meedenken dus aan âgebrek van empathieâ zal het niet liggen. T zou mijn werk in de zorg ook heel lastig maken. Ik kaart alleen aan, dat het niet gevaarlijk is(dat weet ik uit onderzoeken) en de vraag of ik het kan adviseren? Dat ligt per persoon verschillend. Nogmaals, met chronische pijn heb je een goede reden, vooral t blijven gebruiken! Maar als iemand misbruik maakt van het medicijn en er echt vanaf wilt; zou ik t adviseren als je wilskracht, discipline en doorzettingsvermogen hebt. Wil je het jezelf dragelijk maken met weinig symptomen, vooral afbouwen. Duurt t alleen wel veel langer! Ik persoonlijk ging liever 1 week door een hel, dan 12 weken bezig zijn en daarna alsnog door een hel gaan. Dat is mijn mening, mijn visie en mijn advies! Wat ieder ander daarmee doet is aan zichzelf. Ik heb respect voor iedereen die wel of niet stopt!"
"Goeiedag! ik zit in een dilemma en hoop hier antwoorden en oplossingen te krijgen voor het probleem waar ik mee kamp, namelijk los komen van oxycodon. Ik wil er zo graag vanaf maar weet niet waar ik goed aan doen⊠Ik zal me even voorstellen en mijn verhaal doen. Ik ben Piet(blijf graag anoniem), 27 jaar oud en ik werk als verpleegkundig specialist in het ziekenhuis. ik heb sinds een maand of 6 ontzettend veel rugpijn klachten wat vermoedelijk een hernia is. Omdat ik veel van medicijnen en ziektebeelden weet, omdat het me werk is, zei mijn huisarts âwat stel je zelf voorâ, waardoor ik heb gekozen voor oxycodon kortwerkend 5mg(6x daags) en oxycodon 10mg langwerkend(2x daags). Ook omdat ik veel maagproblemen heb en NSAIDâs niet goed verdraag. A fijn, begonnen met slikken ivm pijn klachten en hierbij 3x fysio per week. al gauw kwam ik tot de conclusie dat het niet voldoende was omdat ik pijn bleef houden, waarbij ik op eigen initiatief 6x10mg kortwerkend ben gaan slikken en 2x 20mg langwerkend. Dit bleef oplopen omdat mijn lichaam een tolerantie ging opbouwen en ik steeds meer nodig heb/had om t gewenste resultaat te behalen. Op dit moment zit ik op een totaal van 130-150mg per dag en ik wil er gewoon zo graag van af. Ik ben t zat om afhankelijk te zijn. Ik zit momenteel thuis omdat er een bacterie is uitgebroken op me afdeling, dus in theorie een ideaal moment om te stoppen. Ik denk dat me pijn vrijwel weg is, want slik het allang niet meer voor de pijn maar puur gewenning. mijn vraag is, ik lees dingen dat cold Turkey stoppen dodelijk kan zijn, allemaal nare dingen. Epileptische aanvallen en noem maar op. Kan ik âgewoonâ cold Turkey stoppen? Of zeggen jullie eerst afbouwen? Ik ben wel heel sterk van mezelf, dus als ik iets echt wil ga ik ervoor en lukt het me. T met alleen wel veilig zijn. Of moet ik Iets gebruiken om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan? Ik weet dat t gepaard zal gaan met een hoop verschijnselen, ziek, griep, spugen diarree en noem maar op. Als dat het enige is, ga ik t cold Turkey doen. Zolang ik niet speel met me organen en me leven zoals me lever(daar waar die meer enzymen aan maakt om alle medicijnen te verwijderen) of epileptische aanvallen en de dood. ik heb in het verleden een alcohol verslaving gehad en ben toen cold Turkey gestopt, ook met verschijnselen maar dat is me wel gelukt(nog steeds drink ik niet en dit is 4 jaar terug. Ik hoop dat jullie me kunnen/willen leren voorzien van tips hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik wil/moet gewoon van deze klote zooi af. En waarom ik dit alleen MOET doen, als ik dit onder begeleiding/in een instelling ga doen, krijg je een aantekening wat in je dossier komt, VOG misschien niet meer haalbaar en noem maar op. Ik loop het risico om me baan en alles te verliezen. En me hart ligt in de zorg! Alvast heel erg bedankt voor jullie berichten. Tevens ben ik ook heel benieuwd naar jullie eventuele ervaringen. Hoe jullie er vanaf zijn gekomen of hoe jullie andere ervaringen hebben en die met mij zouden willen delen! Bij voorbaat al super erg bedankt!! đ"
"Bedankt allemaal voor jullie reacties. Het heeft eventjes geduurd en ik zit nu op de 220-250mg per dag, maar ik ga vanaf nu stoppen. 00:00 heb ik me laatste dosis genomen, niet afgebouwd en ik ga t gewoon cold turkey doen. Inderdaad dan maar even door een verschrikkelijke hel gaan, maar daarna wel me vrijheid en leven terug. Ik zorg dat ik voldoende eet en drink(zo ver dat zal lukken), gematigd gebruik van loperamide, een slaap tablet voor de avond en voor de rest heel stevig op me tanden bijten. Ik ga geen benzoâs of methadon gebruiken. Dat is t ene probleem oplossen en een nieuw probleem creĂ«ren. ik houdt jullie op de hoogte!!"
"Verschilt ook hele erg waarvoof je het gebruikt! Ik ben cold turkey gestopt van oxycodon van 300mg totaal naar 0mg, in 1 keer en heb de eerste 3 dagen zonder iets te nemen gedaan(pure hel, als je ijzere discipline hebt go for it), en de laatste 2 dagen gebruik ik Kratom. Ik kijk hoe mijn ontwenningsverschijnselen vorderen en als ik teveel last krijg, neem ik 3gram kratom(rode variant). Dit haalt ongeveer al me verschijnselen weg, maar geeft me bij lange na niet het gevoel van oxycodon. Wil ik er verslaafd aan willen raken, zal t euforisch moeten zijn, een roes, warm gevoel etc. Echt een vervanger, en dat is het niet. dus dan raak je er minder snel verslaafd aan. als je voor recreatief gebruik gaat, zou ik maximaal 1x per week nemen om echt een verslaving te voorkomen. Mijn tip en mijn ervaring! LAATSTE EN BELANGRIJKSTE TIP!! Minder is beter. Als je t niet voelt, ga niet meer erbij nemen. Heeft 0,00000 zin. Wacht 6 uurtjes en doe er een gram bij. En als laatste, weet waar je t besteld. Sommige bedrijven/winkels verwerken metalen elementen erin om het gewicht zwaarder te maken. We hebben t tenslotte over grammen. Ontzettend schadelijk voor je, een hoop geld en je merkt er niks van! Zoek t dus goed uit voor jezelf"
"Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden. Ik ben nu 15 uur verder na me laatste inname. Ik zit te twijfelen om een tabletje kortwerkend te nemen omdat het wel heel pittig is. Ergens denk ik dat ik het fysiek en mentaal wel aan kan. Maar anderzijds is de sprong iets te groot misschien. Ik voel continu koude en warme rillingen. Een raar gevoel in me buik, veel naar het toilet. Misselijk en gewoon ontzettend onrustig. Continu willen bewegen. De mensen die aan t afkicken zijn geweest kennen het wel. Anderzijds denk ik dan ook weer, dat ene tabletje is een excuus voor uiteindelijk meer medicijnen, daar wil ik niet aan toegegeven. Ik heb de gedachte van, ik heb mezelf in deze positie gebracht, je gaat doorbijten ook. Geen ja maar, gewoon doen."
"Misschien is het grote verschil dat ik nog niet lang gebruikte maar wel snel het besef had dat dit niet is wat ik wil. De rollen moeten omgedraaid zijn. Niet een normaal leven lijden met pilletjes, maar een normaal leven zonder pilletjes. ik weet niet of me lichaam na aan t ontgiften is, of dat het gewoon de drang naar medicijnen is. Maar als jij t zegt neem ik dat van je aan. t is ook wel een hele grote stap; Van 250mg naar 0mg Ineens. Maarja, even doorbijten dan ben ik er!"