"Ik gebruik al langer dan een jaar G in de weekenden. Soms 1 nacht, soms het hele weekend. Nog nooit had ik last van ontwenning als ik stopte. In de periode tussen 10 en 16 maart heb ik m'n gezonde verstand nét ff te lang opzij gezet, waardoor ik gedurende 5,5 dag had gebruikt. Basically elke 2 uur een buisje van 3,5-4 ml. Tussendoor ben ik, na 2 dagen, even gedurende 8 a 9 uur gestopt. Daarna het buizen hervat. Ik heb in deze periode ongeveer 1/4 l in m'n eentje weggebuisd.
Op de 6e dag dacht ik bij mezelf: ja waar ben je nou helemaal mee bezig man, dit gaat te ver, je moet meteen stoppen. Dat heb ik toen ook gedaan. Het nagenoeg 24/7 gebruik had echter na die 5,5 dag al te lang geduurd, en ik kreeg ontwenningsverschijnselen. Niet zo vreselijk als mensen die het weken of maandenlang gebruiken, maar toch. Ik ben verder niet gaan afbouwen, ik wou het gewoon dragen om zo snel mogelijk weer er af te zijn. Ik was toen ik kapte met de G al bijna een week wakker (minus outgaan en korte slaapjes) maar kon toch die eerste nacht helemaal niet slapen. De tweede nacht lukte het om 4 uurtjes slaap te pakken nadat ik in een uur tijd een fles bier en 3 shots whisky naar binnen had geslingerd. De eerste dagen was ik opgefokt, kapot, zweette als een otter, onrustig, angstig, niet in staat om onder de mensen te komen. Na een kleine week voelde ik me weer ongeveer de oude. Vooral het slaapprobleem was erg vervelend.
Ik wil hier ook beamen: voordat je het weet, is het te laat. Ik had zelf maar 1 of 2 momentjes gehad dat ik dacht van 'is het niet verstandiger om te stoppen - aahh fuck it' Het daarop volgende momentje van 'helderheid' kreeg ik al ontwenning.
Dan nu naar de vraag: Ik heb wel eens gehoord dat als je lichaam eenmaal is omgeschakeld naar de gewenning (dat is dus het moment waarna je ontwenning krijgt als je stopt), dat het daarna veel makkelijker weer naar die gewenningstoestand kan omslaan dan voorheen. Ik heb gehoord, maar weet niet of het klopt, dat mensen na een ontwenning een paar weken clean waren, en daarna een paar buisjes deden op een avond en vervolgens weer een paar nachten niet konden slapen en weer ontwenning kregen, alsof ze een week bezig waren geweest.
Ik heb nu 3 weken 0,0 G gebruikt en ben doodsbenauwd dat als ik nu weer een buisje tik, dat ik weer een nacht (of meer) volledig wakker doorbreng.
1 Is het zo dat je, een paar weken na een (hele korte) 'verslaving' - ik kreeg ontwenning - na één buisje direct weer ontwenningsverschijnselen krijgt?
2 Of is het zo dat je wel één buisje kan doen, maar niet meer een paar op één avond?
3 Ook al verschilt dit per persoon, hoe lang zou ik nu aan de buis kunnen, zonder direct weer last te krijgen van ontwenning?
4 Hoe lang na een ontwenning is het het beste om helemaal 0,0 G te nemen?
5 Wanneer mag ik weer met mate genieten van een buis?"