Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, Vaak als ik iets over drugs opzoek kom ik vaak op dit forum terecht. mijn zoon is nu 13 jaar en ik kan onmogelijk voorkomen dat mijn zoon binnen een aantal jaar met drugs in aanraking komt. Het probleem wat ik zelf heb is dat er met mij niet valt te praten over dit onderwerp. Ik heb zelf nooit drugs gebruikt. Ik ben gedeeltelijk van Colombiaanse afkomst en in Colombia is het een schande als je als buitenlander cocaine associeert met de Colombiaanse cultuur. Door op jonge leeftijd veel bezoeken aan Zuid Amerika te hebben gebracht bij familie en het geweld heb gezien van deze handel heb ik er altijd een afkeer gehad. Als mensen tegen mij over drugs beginnen kap ik het gesprek ook gelijk af en zeg ik dat ik er niks over wil horen. Ik verafschuw namelijk deze wereld om diverse redenen: het geweld, het bloedvergieten, de mensen die verslaafd raken en hun kinderen verwaarlozen en het liegen van de gebruikers. Daarbij zal ik nooit de plaatselijke drugdealers financieren zodat hun in een dure auto kunnen rijden. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit moet aanpakken bij mijn zoon. Ik zou hem meekunnen nemen naar Zuid Amerika naar de familie maar ik ben bang dat hij het alleen maar interessanter gaat vinden. Ik wil echt niet dat hij ooit dat spul aanraken. Maar we weten allemaal hoe meer je iets verbied hoe interessanter dit word. Ik ben echt radeloos en ik weet niet hoe ik dit kan voorkomen. Hij heeft natuurlijk ook nog niet gezien en meegemaakt wat ik allemaal ervan heb gezien, en hoe levens verwoest raken. Hoe zouden jullie dit doen met jullie kinderen? Alvast bedankt."
"Kan een moderator de titel aanpassen? Ik weet niet hoe dit moet."
"Blauweaap zei: Ga ee maar vanuit dat je zoon sws drugs ooit gaat proberen. Drugs is voortaan gewoon heel groot geworden en ook onder jongeren. Zelfs jongeren van 13+ ik zelf gebruikte al xtc op mijn 14de dus sta er maar niet raar van te kijken. Klik om te vergroten... Dit is dus iets waar ik bang voor ben. In deze tijd worden er veel liedjes gemaakt van artiesten als Lil Kleine, boef etc. Waar drugsgebruik en handel de lucht in wordt geprezen. De jeugd vind dit geweldig en voelen zich ook aangesproken in de songteksten. Ze zien vaak mooie vrouwen, dure auto’s en dure champagne wat bij deze leefstijl past. En ik begrijp dat opzich wel."
"Casaan zei: Praat erover met je zoon. Probeer neutraal te zijn, al is dat moeilijk ik jouw situatie denk ik. Toch belangrijk om neutraal te zijn. Laat je kind weten dat alles kan en mag terwijl je ook laat weten wat je er van denkt. Dat is nog wel het moeilijkst, je zoon moet namelijk zijn eigen fouten maken en jij mag alleen maar kijken terwijl hij dat doet. Door hem te laten merken dat je zijn gemaakte fouten zult accepteren ga je merken dat hij er met je over praat. Bedenk ook dat jij en je zoon anders zijn. De maatschappij hier is anders tov wat jij gewend bent. EN het belangrijkste, luister naar hem! bedenk dat het belangrijk is dat hij met je blijft praten! altijd, in voor en tegenspoed. Klik om te vergroten... Bedankt voor je bericht. Dit is inderdaad zo dat hij zijn eigen fouten moet maken. Maar alleen lastig als je al weet hoe fout het kan zijn. ik ben weleens naar harcore feesten mee geweest zoals ground zero, defqon en decibell. Vooral bij ground zero liep ik als een van de weinige nuchter rond. De groep mensen waarmee ik was hadden het een week erna over “hoe leuk het feest wel nier was”. Echter had ik hun geen één keer zien lachen of communiceren met elkaar. Ze leefde totaal in hun eigen wereld. Er viel ook geen gesprek te voeren daar en die mensen zagen er ongezond uit. Ik snap gewoon niet waarom je dat jezelf aan zou willen doen?"
"Purplext zei: Ik ken mensen uit Paraguay, Argentinië, Colombia en Brazilië en die hebben dezelfde shit gezien als jij. Vooralsnog gebruiken ze zelf ook. Voorbeeld: vriendin haar vader was cokedealer, snoof zichzelf dood toen zij 2 was, gevolg: ze wilde graag weten wat er zo fantastisch was aan coke dat haar vader het spul boven haar verkoos... Ik begrijp je zorgen, maar je kan niks anders doen dan aangeven dat je zoon altijd open en eerlijk met je over drugs kan communiceren en licht hem zo veel mogelijk voor. Klik om te vergroten... Ja dat is ook zo. Drugs dicrimineert niet en iedereen kan slachtoffer worden ondanks de opvoeding. Toch wil ik er alles aandoen om het lot van wat jou vrienden nu doormaken, bij mijn zoon te voorkomen. Ik heb al eerder geliefde kapot zien gaan aan de drugs/alcohol. De verslaving verandert mensen gewoon. ik hoop voor je vrienden dat ze er nog vanaf komen."