"Wie: Niek (20 jaar, man)
Jim (21 jaar, man)
Jess: (18 jaar, vrouw)
Anne (19 jaar, vrouw, kwam later op de avond)
Ik (20 jaar, man)
Wat: 3,5 zegels LSD
Een aantal MDMA capsules (50 mg, 100mg en 150mg)
Waar: Het huis van Niek, moeder lag op bed tijdens de trip
Wanneer: Donderdag 24 oktober
Een aantal weken geleden had ik al met dit groepje een avond 2CB gedaan, in dezelfde setting. Dit beviel ons erg goed, waardoor we toch allemaal erg nieuwschierig werden naar LSD. We besloten dit ergens in de herstvakantie te plannen.
Donderdag:
Om half 10 hadden we afgesproken bij Niek zijn huis. Anne zou rond 12 uur komen vanwege werk.
Eenmaal aangekomen zaten we allemaal op de bank en scheurden we een redbull open. Toen was het wachten op Niek zijn moeder die uit haar avonddienst zou komen en om 10 uur direct door naar bed zou gaan. Zo gezegd zo gedaan, en om half 11 namen we het eerste halve zegeltje. Jim zou het sowieso bij een half zegeltje houden, omdat hij de volgende dag nog iets aan zijn huiswerk wou doen, en uit eerdere ervaringen al wist hoe brak hij er van werd. Een halfuur na inname, gaf Niek mij zijn Nintendo DS met de nieuwe Pokemon erin. Ik begon te spelen en ik werd gigantisch enthousiast. Niet door de LSD, maar puur door de nostalgie. (Ik weet zeker dat hier mensen met mij deze nostalgische gevoelens wat betreft Pokemon delen). Na een halfuur Pokemon gespeeld te hebben werd mij gevraagd om even gezellig te doen. Het was toen rond half 12. Ik merkte nog helemaal niks van de LSD, maar het viel mij wel op dat ik helemaal in een scheur lag om zo’n beetje alles wat Jim zei. Langzaam aan zag ik wel wat bewegingen in mijn omgeving maar het bleef een beetje stabiel.
We besloten de 2e helft te nemen, en vlak daarna kwam Anne binnen. Niek had toevallig nog wat 2CB liggen en bood dat haar aan, en zij nam wat 2CB. Enfin, de 2e helft van de LSD begon na een halfuur al zijn werk te doen. OH MIJN GOD! De hele woonkamer werd totaal uit zijn verband en verhoudingen gerukt en ik moest erg m’n best doen om te orienteren waar ik nou eigenlijk was in de kamer.
Toen ik naar de muur (zie einde verhaal voor een foto van de muur) keek was ik gefascineerd.We wisten al van ons 2CB avontuur dat hun behang een heerlijke tripfactor was. Alles bewoog, alles ademde en het hele huis werd ruimer. Anne en Jim zaten tegen over mij, en Niek en Jess naast mij. De LSD werd steeds sterker, en toen ik na een kwartier weer naar Anne en Jim keek, zag ik dat hun gezichten constant veranderden. Zo leken ze ineens 13, en 10 seconden later leken ze 40. Toen besefte ik me dat dit een bizarre avond zou worden.
Iedereen zat lekker in z’n vibe en we zaten samen te praten hoe we ons voelde. Ik was nog steeds een beetje lacherig om Jim, en toen hij een of ander raar stemmetje deed, liepen wederom de tranen over m’n wangen. Ik denk dat het inmiddels 1 uur was.
Anne voelde zich niet zo denderend, omdat de 2CB heel zwaar op haar maag viel. Ze was erg misselijk en ging steeds naar de WC om over te geven. Ik heb een enorme hekel aan dat geluid, en was bang dat het m’n vibe zou breken. Dus ik viste mijn koptelefoon uit mijn tas, plugde hem in in mijn telefoon en begon naar Ben Howard te luisteren. Wauw.. Nog nooit heb ik zo intens naar muziek geluisterd. Ik lag op de bank en staarde naar de muur. Ik merkte dat het voelde alsof ik begon te zweven en de het motief van de muur danste voor mijn ogen. Ik keek om me heen en zag dat iedereen even lekker in z’n eigen wereld zat. Jim zat ons allemaal te bewonderen hoe heerlijk rustig we waren, Anne lag op de bank te genieten van de 2CB, die inmiddels goed was opgenomen waardoor ze niet meer misselijk was, Niek zat al bijna een uur te tekenen (zie einde pagina voor eindresultaat van zijn tekening) en Jess zat op Tumblr te kijken. En ik, ik was druk bezig met zweven. Om half 2 tikt Jim mij aan en stelt voor om even naar buiten te gaan en een stukje te lopen. Ik vond dit wel een goed idee, en zo gezegd zo gedaan. Alleen Anne bleef op de bank liggen omdat ze geen zin had om te lopen. Niek, Jess, Jim en ik gingen er even vandoor.
Eenmaal buiten werd het heel bizar. Ik liep naast Jim, en na 5 minuten lopen, voelde ik m’n benen. Maar niet op een vermoeide manier, maar op een manier die ik nooit eerder heb gevoeld. Ik voelde letterlijk elke spier in mijn benen zijn werk toen. Vanaf m’n bovenbenen tot m’n tenen aan toe. Ik voelde het helemaal werken.
Na een stukje wandelen besloten we terug te gaan omdat we Anne ook niet te lang alleen wouden laten. We hadden het idee dat we minstens 3 kwartier weg waren, maar het bleek maar een kwartiertje te zijn.
Ik ging even met Jim een sigaretje buiten roken, en toen voelde mijn borstkas heel krap. Het voelde heel beklemmend en als ik verkeerd ging zitten werd ik benauwd. Na een paar diepe ademhalingen ging het weer goed.
Eenmaal teruggekomen nam ik weer mijn plaats in op mijn geliefde bank, maar mijn koptelefoon met Ben Howard nog lag. Ik zette hem weer op en droomde weer een beetje weg, starend naar de muur. Om een uur of 2 besloot Jim een 100mg MDMA capsule te nemen. Om half 3 zette ik mijn koptelefoon af, ging rechtop zitten en ik was superverbaasd. Jim zag dat en vroeg me wat er was. “Niek, hoelang duurt die LSD eigenlijk?”
“Dat verschilt. Ik heb gehoord dat het minimaal 8 uur duurt ofzo” Ik keek op de klok en ik zag dat het half 3 was. De kamer was weer normaal. Ik stond op en keek even om me heen.
“Ik ben er weer uit jongens. De LSD is klaar bij mij”. Uit het niks snapte ik eruit. Mijn sarcasme kwam weer terug, ik begon mensen weer in de zeik te nemen, Ja.. Ik was eruit. Ergens vond ik dit prettig, want ik wist dat ik dan een beetje optijd thuis kon komen. Ik had nog geen zin om naar huis te gaan en Jim stelde voor om wat MDMA te pakken. Uiteindelijk heb ik dat gedaan. Eerst een 100mg. Het duurde alsnog een uur voordat die erin kickte. Jim ging al erg hard op de MDMA en ik was benieuwd hoe ik erop zou reageren met nog een beetje LSD erbij. Na een aantal afleveringen Shin Chan te hebben gekeken (wederom nostalgie) besloten Jim en ik te gaan roken. Ik stond op en liep naar de tuin. Toen zag ik pas dat de MDMA echt werkte. De MDMA versterkte het visuele weer van de LSD. Ik zat er weer een beetje in. Zo hebben we een beetje gezeten en gepraat, binnen en buiten.
Niek wist dat zijn moeder wakker werd om 6 uur en ging om 7 uur naar haar werk. Dus we wouden kwart voor 6 even in het park gaan zitten. (Wij wonen in een dorp, dus er loopt toch geen hond om 6 uur), en
zorgen dat we 7 uur weer terug waren. Op het skatepark hebben Jim en ik nog 2x een capsule van 50mg
bijgepakt. Eenmaal thuisgekomen was Niek zijn moeder inderdaad al te werk, en gingen Jim en ik op Netflix een paar Pixar shorts kijken, die we natuurlijk enorm hilarisch vonden. Rond 8 uur gingen we dan toch echt naar huis. Ik keek bij Niek nog even in de spiegel en zag dat ik er nog redelijk uitzag. Wat wel belangrijk was, aangezien ik wist dat mijn moeder al wakker zou zijn en zij enorm anti-drugs is. Ik kwam thuis, vertelde dat ik de hele nacht heb zitten gamen bij Niek, en nu lekker m’n bed in ging.
Ik sliep als een roosje voor 3 uur lang, waarna ik wakker werd.
Een brakke day after, maar wat een nacht.
De muur:
Niek zijn tekening:"