Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo beste mensen, Ik ben het afgelopen weekend naar een festival gegaan, heb me daar helemaal lam gezopen en gesmoked en tot op de kop aan toe had ik voor de eerste keer xtc gedaan. Normaal gezien ben ik hier niet zo voor maar omdat ik dronken was heb ik me laten ompraten. Ik een pilletje genomen samen met een vriend, en een aantal minuten later sloeg de pil grandioos hard in met een heel erg verdovend en trippy gevoel. Ik kon nietmeer rechtlopen en viel ineens op de grond. Een politieagent op het festival terrein kwam naar ons toe en vroeg ons vriendelijk om mee te komen. Mijn psychische toestand op dat moment was zo wazig dat ik mij enkel nog kleine fragmenten kan herinneren van het contact met de politie. Ze fouilleerde mij en vonden een halve gram wiet en 2 xtc pillen in mijn portefeuille. Wat ik mij ook nog herrinner is dat ik mijn pas heb afgeven maar weet niet juist of ze deze gewoon even hebben bekeken of niet. Ik uit het terrein gezet en naar de camping verwezen. Naar mijn weten heb ik geen verklaring gegeven en heb ik geen proces verbaal moeten ondertekenen. Ik heb helemaal niet tegengewerkt en de politie behandelde mij met respect. Ik meen mij ook nog te herinneren dat ik vroeg wat er nu juist gaat gebeuren en dat de politie agent 'niets' antwoorde. Maar misschien heeft hij mijn vraag verkeerd begrepen? Toen de verdovende werking van de pil uitwerkte en overging naar een actief gevoel besefte ik pas wat er was gebeurd. Nu maak ik mij enorm zorgen! Ik vraag mij af of ik er vanaf ben gekomen met een verwijdering van een festival terrein of dat mij nog een gerechtelijke vervolging te wachten staat. Ik zou echt niet willen dat mijn ouders een brief te lezen krijgen over dit incident! Heeft iemand een idee wat er gaat gebeuren? Zou het kunnen dat ik er met de schrik vanaf kom? Misschien aangezien ik niet op openbaar terrein was aangezien ik op een festivalweide zat? En ik geen proces verbaal heb gezien? Ik heb ook een vaag vermoeden dat de politie niets heeft genoteerd hiervan en alleen het spul inbeslag heeft genomen maar hier ben ik niet zeker van. Of hangt hier zeker nog een staartje aan vast? Wat zou ik kunnen ondernemen om mijn ouders hier niet mee te betrekken? Pff ik maak me echt zorgen ik zou graag willen weten wat mij te wachten staat."
"Re: Gepakt op een festival met 2 xtc pillen en 0.5g wiet.Wat pioneer zei: Als je meerderjarig bent dan zullen je ouders hier normaal niets van te weten komen, tenzij je gepakt bent als dealer en je nog bij je ouders woont. MOEST je er iets van horen dan zal dit in een brief naar jou gericht zijn, allicht wel met het politielogo op de enveloppe. Woon je in Belgiƫ? Dan in jouw geval denk ik eerder dat de politie hier niets mee gaat doen. Ik veronderstel dat dit de eerste keer is dat je 'gepakt' wordt, waarschijnlijk hebben ze gewoon je naam opgeschreven voor moest er ooit nog eens dergelijk geval voorvallen met jou. Geen nood, die 2 pilletjes en dat beetje wiet gaan je ouders niet te weten komen! Hoe het in Nederland zit dat weet ik niet. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn antwoord en dat je nu kan chillen zonder je zorgen te maken. Klik om te vergroten... Ik woon inderdaad in belgiƫ. Maar ik ben 3 jaar geleden nog eens gepakt met een beetje wiet aan een grenscontrole toen hebben ze ook alles opgeschreven maar geen boete gegeven. En moest ik een brief ontvangen met het logo van de politie op dan zou mijn vader echt niet aarzelen om deze te openen. Is er een mogenlijkheid om ervoor te zorgen dat moest ik een brief ontvangen dat ik er zeker van kan zijn dat mijn ouders deze niet kunnen lezen?"
"Re: Gepakt op een festival met 2 xtc pillen en 0.5g wiet.Wat pioneer zei: Michielwashier zei: Ik woon inderdaad in belgiƫ. Maar ik ben 3 jaar geleden nog eens gepakt met een beetje wiet aan een grenscontrole toen hebben ze ook alles opgeschreven maar geen boete gegeven. En moest ik een brief ontvangen met het logo van de politie op dan zou mijn vader echt niet aarzelen om deze te openen. Is er een mogenlijkheid om ervoor te zorgen dat moest ik een brief ontvangen dat ik er zeker van kan zijn dat mijn ouders deze niet kunnen lezen? Klik om te vergroten... Eerlijk gezegd denk ik dat je hier niks van zult horen. Het was op een festival en ik denk niet dat je de enige zult zijn die ze gepakt hebben. Denk dat ze zich eerder met de grotere vissen gaan bezighouden. Als er toch een brief komt dan weet ik niet echt een manier om te voorkomen dat je ouders deze gaan lezen, behalve elke dag de brievenbus leeg te halen voor je ouders dit doen. Klik om te vergroten... Heb jij hier zelf ook ervaring mee dan? Of zijn dit gewoon wilde ideƫn?"
"Re: Gepakt op een festival met 2 xtc pillen en 0.5g wiet.Wat pioneer zei: Michielwashier zei: Heb jij hier zelf ook ervaring mee dan? Of zijn dit gewoon wilde ideƫn? Klik om te vergroten... Dit weet ik uit eigen ervaring en gezien bij mensen rondom mij die ik ken. Klik om te vergroten... Oke nicee. Maar ik voel me al terug op mijn gemak ondertussen. Ik denk dat ik vooral paranoia werd van de afkick. Ondertussen is alles terug in orde. Voor zover ik mij herinner werd er geen pv opgemaakt of iets dergelijks. Misschien mijn naam opgeschreven ja weet ik niet juist. Ik herrinner me enkel nog enkele zeer korte fragmenten van enkele seconden toen haha. Ik was echt mijn ballen er af aan het trippen toen ik bij die flikken stond gast. Ik wist niet eens dat er zo'n pillen bestonden. Maargoed ik heb zo een vermoeden dat ik hier niets meer van zal horen. Volgens mij hebben ze gewoon mijn spul afgenomen en mij van het terrein verwijderd. Bedankt voor de reacties!"