"He mede-ontdekkingsreizigers!
Ik lees al een tijdje met veel plezier en interesse de ervaringen van andere gebruikers op diverse fora. Ik vind het inmiddels wel eens tijd één van mijn ervaringen met jullie te delen, des te meer omdat de combi 4fmp/MDMA er eentje is die niet al te gebruikelijk is
Even wat korte info over mij: Ik ben 22 jaar, student, weeg 76 kilo en ik sport graag en veel. In april heb ik op een festival voor het eerst kennisgemaakt met XTC (voorheen alleen joints in beperkte mate en, in iets minder beperkte mate, - alcohol). En wat was het een ervaring. Het moment waarop de XTC insloeg leek de hemel zich letterlijk te openen. De zon brak door, alle kleuren werden 10 tinten feller. Alles en iedereen leek met elkaar verbonden. Dit was hét gevoel!
In de zomermaanden heb ik, steeds met een periode van 6 á 7 weken ertussen, drie keer gebruikt. Elke ervaring was in een andere setting (denk aan muzieksoort, mensen), en elke ervaring was weer geweldig, anders dan de eerste keer maar telkens weer heerlijk.
Eind september-begin oktober heb ik vervolgens echt misbruikt: het was een periode waarin ik 4 weken op rij XTC of MDMA-poeder heb gecombineerd met andere drugs, zoals cocaïne en ketamine. De ervaringen waren leuk, maar wel minder dan ik gehoopt had, iets dat natuurlijk meer dan logisch is. Liefde is dus toch niet te koop - or is it? Na deze ervaringen heb ik dan ook twee volle maanden niets gebruikt op het gebied van alcohol of drugs.
Nu twee weken terug vroeg een goede vriend van me of ik niet weer eens zin had wat te proberen. Vol vuur sprak hij over 4fmp. Ik op mijn beurt vertelde hem over het, in mijn ogen, enorme verschil tussen MDMA-poeder en een doorsnee XTC-pil. We waren eruit: we zouden beiden zowel wat 4fmp als wat MDMA nemen. Wanneer? De nacht van afgelopen zaterdag op zondag. De setting? Een bijzonder aangenaam feest, met grote namen uit zowel de deep-house als minimal techno scene. Let's roll!
Een geweldig begin
Aan het begin van de avond, zo rond 22.30, zijn we thuis begonnen met het drinken van een biertje en twee glazen goede whisky: dit was al genieten op zich natuurlijk! Na een tijdje te hebben bijgepraat gingen we op pad, en na een kort fietstochtje waren we zo rond 00.45 binnen. Vrijwel direct hebben we toen een flesje water gepakt, om vervolgens de 4fmp (beiden 1 pil á 170mg) op te snoepen, waarna we richting dansvloer gingen. XTC duurt bij mij altijd een goede anderhalf uur voor ik het effect merk, maar dit ging toch wel wat sneller! Eigenlijk al binnen een half uur voelde ik me heerlijk los. Wat waren mijn armen en benen licht! Wat voelde mijn zonnebril fijn! En wauw, wat ziet iedereen er geweldig uit vanavond! YES! Euforie, puur geluk, dit was hét gevoel weer! Ik was zo blij, des te meer omdat ik wist dat mijn eerste ervaring na het 'misbruik' nu al geslaagd was. En het was pas 1.30!
Doorgaan met genieten
Tussen 1.30 en 2.30 heb ik heerlijk lopen genieten. Even wat pasjes maken, dan weer wat rondlopen, samen even ergens zitten, alles was fijn! Wat slokjes water tussendoor, één slokje bier, prima. Ik heb in dit uurtje ook met bijzonder veel mensen gepraat: wat een liefde bij iedereen, wat een mooie mensen! Wel merkte ik dat ik, in tegenstelling tot XTC, een stuk meer energie had en meer 'scherpte' in mijn hoofd: ik was definitief verkocht! iK voelde me veel minder 'spacend' in mijn hoofd, kon me op ieder gesprek focussen, ieder gezicht herinneren: ik was een bijzonder vrolijke superheld geworden!
MDMA erbij, spannend!
Zo rond 3.00 vond mijn tripgenoot het tijd om een lik MDMA te nemen. We hadden in totaal 1gram bij ons, en namen dan ook een eerste likje. Nog steeds voelde ik me geweldig door de 4fmp alleen al, dus ik hield het bij een klein puntje. Tegen half 4 besloten we beiden nog eens bij te nemen, en dat was meer dan voldoende: eigenlijk direct na de 2e lik sloeg het eerste likje in. Ik hield nu niet alleen van de mensen om mij heen, maar zij ook van mij! Ik zag het aan ze, en zij aan mij: iedereen was zo vreugdevol, de kleuren om me heen zoveel feller, de muziek golfde letterlijk door mijn lichaam. Ik heb zeker een half uur lang met een enorme glimlach rondgelopen, en iedereen die mij zag kreeg vanzelf ook enorme lach op hun gezicht, iets dat mijn glimlach alleen maar versterkte Mijn partner in crime kwam naar me toe, hij ging eveneens ongelofelijk lekker. En toen...
Making people happy makes me happy
...Sloeg het tweede likje in: Ik ben nog nooit zo enorm vrolijk geweest! Dit stond gelijk, nee, dit was beter dan mijn eerste keer XTC. En toen deze gedachte tot me doordrong versterkte het mijn blijdschap alleen maar. Ik begon te zweven over de dansvloer, te zweven door de gangen, en telkens was daar de muziek: zo heerlijk euforisch, zo mooi. Ik kon (en kan!) het eigenlijk niet bevatten. Mijn mede-tripper ging op dit moment erg hard, en aldus namen we even plaats op een bankje. Het was inmiddels 4 uur, wacht, pas 4 uur? Ik ben echt een superheld! Ik heb zoveel gedaan in zo'n korte tijd! Deze gedachten voelden zo goed, en na een half uurtje te hebben gezeten 'moest' ik weer even bewegen. Ik liep wat rond, gaf bijna iedereen die ik zag complimentjes, en dit gevoel van 'dingen willen geven' ging niet meer weg. Tussen 4 en 5 heb ik alleen maar kauwgom, complimenten, snoep (van die kleine hartjes, hoe toepasselijk) en sigaretten uitgedeeld aan echt compleet willekeurige mensen. Mensen werden er zo gelukkig van, en zo werd ik nóg gelukkiger.
Perfectie
Tussen 5 en 7 was het tijd voor de main act van de avond, en wat was het een perfect moment ervoor. Ik voelde me zo energiek en nog steeds zo happy, ik wilde dansen! Mijn compagnon en ik gingen op pad, en tot 7 uur hebben we heerlijk gedanst en geluisterd naar de muziek. Hij heeft in deze tijd nog wat MDMA bijgepakt, maar dat had ik totaal niet nodig, zo lekker ging ik. Op zeker ogenblik keek ik even uit over de dansende menigte, en het leek alsof dit één grote machine was, en dat iedereen zijn eigen belangrijke rol in deze machine vervulde. Geweldig!
Om 7.15 gingen we uiteindelijk op huis aan. Op de fiets merkte ik dat ik moeite had met het kijken op mijn telefoon en met het focussen op bepaalde objecten, zoals verkeerslichten. Dit had ik nog niet eerder gehad, maar ik werd er niet ongerust door. Ik wist immers heel goed dat ik zowel 170mg 4fmp als circa 200mg MDMA ophad, en dat dit één van de mogelijke bijwerkingen was. Als einde hebben we tussen 8 en 10 nog lekker wat muziek geluisterd, onder het genot van een klein jointje. Je moet toch wat als je lekker wilt slapen
Terugblik en vooruitblik
Nu ik er aan terugdenk krijg ik weer die gigantische glimlach op mijn gezicht. Ik heb na afloop zo'n 7 uur geslapen, en behalve wat lichte spierpijn heb ik tot op heden geen enkele mentale dip. Integendeel: ik heb de avond erna zelfs nog even hardgelopen, zo goed voelde ik me. Nu moet ik wel eerlijk zeggen, ik heb eigenlijk nooit écht last van een dip gehad door drugsgebruik: mijn alcoholkaters zijn over het algemeen een stuk zwaarder, zowel fysiek als mentaal. Ik sport zoals gezegd veel, eet gezond en zit op het moment ook erg lekker in mijn vel. Deze dingen zullen vast meespelen, vandaar dit ik ze even noem als mogelijke verklaring voor het ontbreken van dips bij me Als jullie nog andere verklaringen of aanwijzingen hiervoor hebben hoor ik ze graag!
Ik zal de komende twee maanden weer geheel vrij blijven van drugs en vrijwel geen alcohol drinken, aangezien het me zo goed is bevallen. De volgende keer dat ik iets neem zal ik het ook alleen bij 4fmp houden. Ik ben me goed bewust van het versterkte toxicologische effect dat je krijgt bij de combi MDMA/4fmp, dus dit al te vaak doen zou gewoon bijzonder stom zijn. Maar wat was het toch mooi. Deze herinnering zal me, net als de eerste keer, altijd bijblijven."