"Hallo mede psychonauten,
Ik ben in de war. Snap er helemaal niets van. Volgende is het geval:
Ik heb gisteren truffels geprobeerd: 7,5 gram dragons dynamite, 7,5 gram hawaiian nog iets. Beide soorten die sterk zouden moeten zijn. Ik merkte er echt bijna niets van. Mijn broertje (die zelfde dosis van beide had genomen) merkte er WEL iets van, heel sterk zelfs.
Een aantal maanden terug hadden mijn broertje en ik ook truffels gekocht, en toen merkten we er allebei weinig tot niets van. Toen hadden we ook 1,5 uur van tevoren nog gegeten, dus daar weet ik het toen maar aan.
Dit keer had ik 3 uur van tevoren vrij uitgebreid gegeten, en 1,5 uur van tevoren ook nog wel even een ei gegeten. Mijn broertje had zelfs 15 min ofzo voor het innemen nog een paar amandelen gegeten.
Ik vind het dus ZO lastig inschatten of het misschien komt doordat mijn maag niet nuchter/leeg genoeg was.
Een paar uur na inname ging ik wel vaag dingen zien, zoals heeeel lichtjes van die structuurrastertjes over de vloer. En als ik buiten naar de wolken keek zag ik ook wat figuurtjes. Maar het was steeds heel lichtjes en als ik weg had gekeken en weer terug, was het er ook niet meteen weer. Toen ik later een jointje opstak, leek dat wel iets meer visuele gewaarwordingen te genereren. Wat ik best gek vind, want van alleen hasj of wiet krijg ik dat normaliter nooit.
Ook heb ik 2x LSD gedaan en 1x ayahuasca en dat werkte beide wél. Let wel: LSD had ik een grote hoeveelheid van nodig, en bij de ayahuasca kwam ik ook niet heel 'diep'. Niet het hele universum zien enzo... wel dat ik een 'lsd achtige omgeving' zag.
Ik las al eens eerder dat je 'immuun' kunt zijn voor truffels of iets dergelijks?
Of kan het misschien zo zijn dat het in mijn geval gewoon SUPER belangrijk is dat ik LANG van tevoren niets heb gegeten? Waarom is het eigenlijk zo dat je een nuchtere maag moet hebben voor truffels? Is dat omdat je anders gaat braken? Of is het (ook) omdat het anders gewoon niet werkt?
Het roept bij mij nog een andere vraag op: toen ik ooit aan een ayahuascaceremonie meedeed, viel mij op dat de begeleiders ook ayahuasca dronken. Nou doen zij dat natuurlijk supervaak, maar ik weet wel dat ik me afvroeg: 'oke, zij moeten er voor ons kunnen zijn, dus zij kunnen nooit in hun eentje eens lekker het universum in schieten ofzo'. Zij waren heel helder aanwezig, maar ook wel duidelijk een beetje onder invloed.
Tijdens de trip samen met mijn broertje, was het wel zo dat hij al gauw erg expliciet was over de heftigheid van de trip, maakte veel geluid, was veel aan het klagen over zijn leven enzo... Ik was er veel voor hem. Het lukte me ook niet goed om me op mijn eigen sensaties te richten. En het leek er ook wel op dat er steeds meer visuals kwamen als hij (even grof gezegd) z'n mond hield en/of gewoon rustig was. Dan ging ik nl bijv liggen, of buiten zitten en naar de wolken kijken... Ik had ook eigenlijk best wel steeds het gevoel van 'man! hou eens op met zeuren! ga leven, hier en nu. Ga ergens anders staan zaniken'. Terwijl ik ergens ook iets had van 'oke, dit is zijn proces, heeft ie wss nodig... en t lijkt erop alsof ik hem erin kan helpen nu (hij gaf later ook aan dat ik hem erg had geholpen, juist ook op momenten dat ik idd mijn hand op zn buik legde en dingen zei als 'waar ben je? kom, hier, voel, nu')', maar voor MIJ was het niet fijn. Al voelde ik me op momenten een soort sjamaan in het helpen van hem, en ging ik me langzaam afvragen of dit niet 1 van die verrassingen van het leven is... waarin je dénkt te weten wat je wil (in mijn geval: veel visuals, en eigen ervaringen, die over mÃj gaan), maar dat je pad eigenlijk anders is.
Goed. Heel verhaal. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die iets zinnigs hierover kunnen zeggen tegen me.
Op het einde wijdde ik natuurlijk uit, en als er iemand is die daar iets op wil zeggen is dat ook zeer welkom Maar de primaire vraag is wel: hoe kan het toch dat die truffels geen tot weinig vat op mij krijgen.
Ow ja, misschien ook relevant: ik heb overgewicht. Zou ik daardoor wellicht standaard een hoge dosis nodig hebben?"