Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: 1,2,3 STOPPEN MET GHB, eindelijk een doeltreffende manie Hallo, Het verhaal wat johan mengbeker hier schrijft is het enige correcte wat ik gelezen heb op internet over ghb. Hoe hij het beschrijft met zijn terugvallen en nog een keer weer afkicken met baclofen, heb ik zelf ook allemaal mee gemaakt en gedaan. Alleen dan zonder iemand erbij die mij onder controle hield. Ik was namelijk mijn eigen personal assistent, en dat koste aardig wat mentaliteit om je niet te vergrijpen zodat je je schema met afbouwen in de war gooit. Ik gebruikte ongeveer 5 jaar ghb waarvan 3 jaar 24/7 met ongeveer dezelfde hoeveelheid als johan. Daarbij waren uppers ook zeer geliefd Voornamelijk afgelopen driekwart jaar dagelijks. Uppers en downers is namelijk een "heerlijke" maar ook gevaarlijke combinatie. Ik ben nu in 4 dagen weer clean doormiddel van baclofen, seroquel, diazepam. Medisch gezien niet verantwoord om te doen, maarja als je al zolang ghb en uppers gebruikt en nog nooit op straat of in ziekenhuis bent beland ken je je eigen lichaam aardig goed. Stel je voor dat je eerst even lekker rustig op ghb "leeft" en dat elke dag wat rustiger aan gaat doen. Is er 1 middel dat je in enkele dagen ontwend van je verslaving. Baclofen.... Alleen wat is nu het probleem als je eraf bent en je baclofen is op, na een goede week clean te zijn vind je het allemaal wel leuk en prima en denk je best wel weer eens een buisje te kunnen nemen. Blijkt echter niet zo te zijn heb ik vaak om me heen gezien. Maar als je nou nog wel baclofen hebt en je krijgt een trek momentje slik je 5mg of 10mg en je trek is weg en dat flesje kan best voor je blijven staan, want door de baclofen maakt het je niet uit en laat je het gewoon staan. Naar mijn idee willen artsen of psychiaters alleen niet zoveel weten over dit medicijn omdat het patent verlopen is er weinig geld aan verdiend word. Maar diazepam en seroquel doen ze niet zo moeilijk over dat schrijven ze maar al te graag voor. Jij ziet de rekening niet maar de verzekeringsmaatschappij wel, en een medicijn als seroquel word ongelofelijk veel aan verdient. Maargoed dat is maar een theorie die ik zelf wat verzonnen heb. Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn zoals johan en mij die er zo zijn afgekomen en weten wat het spul eigenlijk met je lichaam doet."
"Re: 1,2,3 STOPPEN MET GHB, eindelijk een doeltreffende manie Liesette zei: Johan Mengbeker zei: ” Zo zie ik het nu ook met een buisje. Je moet er gewoon soms van genieten..., als je tenminste de ruggegraat hebt om het daarbij te laten..,..! Klik om te vergroten... Juistem, en dus ? Die ruggengraat ontbreekt ernstig bij je ! En net zoals een hero en alcohol junk is nooit meer echt nooit meer, nee is nee, niet dat gelul van soms even recreatief genieten. Genieten betekent voor jullie groep huilen, spijt, en nog meer drugs nemen. genieten is een synoniem naar terug vallen, dat heerlijke buisje heeft je leven goed verziekt. spuitjes en buisjes zijn niet zaligmakend !! geen drugs gebruiken wel !! Liesje Klik om te vergroten... lekker kort door de bocht ben jij... jij drinkt je elk weekend helemaal plat met alcohol zeker?"
"Re: 1,2,3 STOPPEN MET GHB, eindelijk een doeltreffende manie @sebas Volgens mij ligt dat meer aan hoelang diegene verslaafd is geweest aan het 1 of ander. Om te stoppen ermee zoals mengbeker beschrijft is het toepasbaar weet ik uit eigen ervaring. En ben toen naar zero gegaan en ben weer verslaafd geraakt... Stond niet sterk genoeg in me schoenen. Ben er nu voor de 2de keer van afgekickt en zal nu inderdaad niet op zero gaan zitten eerst komende tijd."
"Re: 1,2,3 STOPPEN MET GHB, eindelijk een doeltreffende manie http://www.megaupload.com/?d=Q9XFL8QK Dit is opzich nog wel een aardig stukje om te lezen over wat een ghb verslaving is, zou eigenlijks iedereen moeten lezen voordat ze het gaan gebruiken. Of klinieken/verslavingszorg zouden dit onderzoek eens wat serieuzer moeten nemen en eens goed luisteren naar wat een ervaren verslaafde te vertellen heeft, want dat doen ze op het moment niet. Ik had er laatst 1 bij een gesprek die vergeleek het met een rookverslaving waar zij enkele weken mee gestopt was. Slaat op een hoopje stront naar mijn idee... En om ermee te stoppen is nog niet hele grootste probleem (als je baclofen kan krijgen kan het HEEEL snel, en anders word het een iets langere lijdensweg die mentaal erg aan je vreet). Maar om het daarna te laten staan is het moeilijkst. Na een lange verslaving voel je je de eerste paar dagen clean natuurlijk erg lekker want je denkt weer een nieuwe start te maken. Pakt vaak anders uit, na een tijd krijg je weer trek en alles wat je doet is net niet zo leuk als toen je onder invloed van ghb rond liep. Wat gebeurd er dan, je denkt een buisje kan wel weer eens even. Niet dus..... Heb het zo vaak om me heen zien gebeuren dat ze clean waren en paar weken later weer eraan zaten helaas genoeg. Geldt trouwens niet voor iedereen zit altijd wel 1 iemand bij die wel sterk genoeg in zijn schoenen staat maar daar ken ik er maar 1 van die dat gelukt is. Ik ben zelf dus van mening dat er maar 1 medicijn is die je er aardig van af kan houden, bekijk de scheikundige samenstelling van beide stoffen maar dan snap je wat ik bedoel denk ik.... Zoals methadon voor heroine is, denk ik dat dit ongeveer zoiets is alleen dan voor ghb. Ben toch benieuwd of ze er wat meer onderzoek naar gaan doen, want heb al wel gezien dat er aardig wat mensen geholpen kunnen worden met dit medicijn. Ook dat zie ik om me heen gebeuren met mensen die dit medicijn gebruiken en positief op reageren. (9 van de 10 ongeveer, hoef ik niet meer te zeggen dacht ik )"
"Re: 1,2,3 STOPPEN MET GHB, eindelijk een doeltreffende manie ik doe tegenwoordig aan shotjes korrels. Word helemaal hip in 2011"