Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben nieuw hier en heb vroeger eens LSD gebruikt. Toen ervoer ik alsof ik iets leuk zag, een gedachte opkwam, er zelfspraak was die dan overging in een lied enzovoort. Een oneindige stroom aan associaties zonder dat er iets stabiel was wat ik als 'mezelf' kon aanduiden. Het was alsof mijn zelfspraak, die ik tot dan toe als 'mezelf' zag, plots even vluchtig was in de continue stroom van opkomenende en wegebbende associaties aan mooie en lelijke indrukken die als een dans bleven komen en gaan. Ik golfde mee op een onstuimige rivier op LSD die niet te stoppen was en er was nergens meer een houvast dat ik als 'mezelf' kon duiden. Is dat wat men 'ego dood' noemt? Is dat wat er gebeurt wanneer de default mode network in de hersenen stopt met werken? Nu zou ik graag op een dag weer LSD nemen of iets soortgelijks en een stap verder gaan en mijn ego volledig doen oplossen om zo 'een doorbraakervaring' te bereiken, waarover de mystici onder de psychonauten praten. Is dit mogelijk met LSD? Met welke psychedelische drug is dit het best geschikt? Misschien 5MeO DMT, maar dat is voor een complete beginner als ik niet geschikt. Dank als je wat informatie kan geven."
"Ja, dank allebei voor jullie snelle en uitgebreide antwoord, Mindless en Eik. Ikzelf heb jaren geleden met vrienden wat drugs onder elkaar genomen, maar sindsdien niet meer. Dat is zo'n 20 jaar geleden. Ik ben nu een man van 46. Dus ik heb quasi geen ervaring met LSD en andere psychedelica zeg maar. Ga er maar vanuit dat ik een complete beginner ben op dat gebied. Ik zoek het deels als entertainment, maar vooral als weg op het spirituele pad, zeg maar. Misschien ken je Bernardo Kastrup? Hij is een filosoof en zegt dat laatst onderzoek naar psychedelica uitwijst dat psychedelica hersenactiviteit onderdrukken of verminderen. En hoe sterker de vermindering van de hersenactiviteit door de drug, hoe heviger de intensiteit van je trip. (zie bijvoorbeeld onderzoek naar psilocybine door dr. Robin Carhart Harris in 2012, maar ook latere studies met LSD en DMT). Een trip is volgens hem waarschijnlijk daarom het beste model voor doodgaan. Dan stopt de hersenwerking ook. Voor heel wat ervaarders is hun spirituele ervaring op drugs zoals ervaren dat je ego doodgaat wanneer het ego oplost, zoals je zegt. En ik ben een beetje op zoek naar die Ultieme Realiteit, een beetje zoals een filosoof. Mensen zeggen dat ze dan plots begrijpen dat dit een droom is en dat ze ontwaakten in iets dat meer werkelijk was dan deze wereld. En dat inzicht wil ook ook tegenkomen via ervaring op een gegeven moment, later in mijn leven. Maar eerst met kleine stappen! Misschien ken je het kanaal op Youtube van 'Dakota of Earth'. Ik volg hem al een tijdje en hij heeft het vooral over spirituele inzichten, dat psychedelica je kunnen bezorgen. Ze zouden een wereld openen die niet toegankelijk is voor ons alledaagse bewustzijn. Zo kan je volgens hem bijvoorbeeld contact hebben met bijvoorbeeld interdimensional beings (zoals op paddo's) die levensecht lijken voor de ervaarder en die informatie kunnen downloaden over jezelf enzovoort. Hij beschouwt die trips als werkelijk trips naar andere dimensies, die echt bestaan naast onze dimensie en waar we over onszelf kunnen leren. En vooral van de bad trips (onder begeleiding) zou je het meeste leren over jezelf, om ze te integreren en als een spiegel van jezelf te zien. Ik zie het dus vooral als onderdeel van een spirituele zoektocht. Maar het is allemaal nog niet voor onmiddellijk. Op dit moment ben ik vooral op zoek naar informatie. Ik woon ook in België en hier zijn alle psychedelica verboden. Ook truffels enzo. Dus ik zoek een zo legaal mogelijke manier. Alvast dank voor jullie info. Ik lees het wel verder."
"Dank voor jullie moeite om uitgebreid te antwoorden aan een newbie op het forum. Dat geeft een goed gevoel dat mijn vragen welkom zijn op dit forum en je een vraag niet makkelijk afdoet met een kort antwoord. Bedankt! Jullie doen dat goed!"
"Ja, ik zal mijn ervaring hier posten dan."
"Ok. Bedankt. Dat ga ik eens beter bestuderen, wanr ik dreigde al licht psychotische te gaan worden van de sollipsistische God-realisatie filosofie van Leo Gura, dat ik uiteindelijk het enig Bewustzijn ben dat deze illusie maakt en eeuwig alleen ben. Bedankt dus voor je tegenwerping."
"Voor mensen die een eenheidservaring hebben gehad of ervaring van non-dualiteit op psychedelica zou ik willen weten of ze als het uiteindelijke ene Bewustzijn zich eenzaam voelden, beseffenden dat zij het de hele tijd alleen waren die de rollen speelden die wij hier in deze fysieke dimensie van elkaar zien? Want dat is wat men vaak zegt: dat we rollen of characters spelen in een drama, maar dat we uiteindelijk slechts het ene Bewustzijn zijn. Als je Leo Gura kent, en ik heb zijn video's gezien op Youtube, dan kom je tot de conclusie tijdens een eenheidservaring op 5MeO-DMT dat jij de enige bent die bestaat die de illusie heeft van 'other'. Van de andere. Het feit dat er gedeeld bewustzijn bestaat en er 'anderen' zijn is een illusie die onmaskerd wordt door een mystieke ervaring van eenheidsbewustzijn ten gevolge van psychedelica en meditatie. Maar mijn vraag als niet-kenner is: voel je je met dit besef als het ene bestaande Mind of Bewustzijn alleen wanneer je ego is opgelost? En vergeet je daarom je werkelijke aard als the One Mind hier in deze realm, de Aarde, om de illusie van interactie met anderen te hebben, terwijl je eigenlijk alleen het enige Bewustzijn bent dat bestaat. Almachtig, liefdevol, selfless en goddelijk, maar volledig alleen, dat af en toe moet dromen dat het met anderen is en zichzelf als the All Mind moet vergeten? Is dat wat je ervaart? Please, zeg dat het niet zo is, want dat idee, dat ik psychonaut Leo Gura hoor verkondigen, klinkt akelig."
"Neo-Shulginist zei: Ik snap niet hoe je én met alles verbonden kunt zijn, én kunt concluderen dat je dat in je eentje meemaakt. Volgens mij begrijp je dan nog steeds niet wat fundamenteel verwantschap is. Klik om te vergroten... Je hebt zeker een punt. Maar psychonaut Leo Gura zegt dat hij verder dan de meesten 'awakened' werd en ontdekte dat hij de enige was in het bestaan als 'de Ene' die de illusie van 'de ander' creëert. Sollipsisme op het hoogste niveau van Bewustzijn waar jij de enige bent die bestaat die zichzelf kan vergeten in een droom met 'anderen' die je tenslotte speelt, want jij bent het allemaal. Maar weinigen bereiken die 'God-realisatie,' zegt hij. Ik wil jou zeker geloven en wil dat jij gelijk hebt, maar hij heeft de psychische Awakening zo ervaren. Mijn vraag is daarom: ervaren anderen dat ook zo?"
"Bedankt allemaal voor jullie antwoord. Dat stelt me toch gerust en doet één en ander beter binnen perspectief plaatsen. Leo Gura lijkt me inderdaad een beetje de trappen kwijt te zijn waarbij het ego probeert te vatten wat hij ervaren heeft, terwijl ons ego waarschijnlijk te beperkt is om die ervaring te vatten."
"Om eventjes terug te komen op mijn eigen vraag hier naar het eenzaam zijn van het Godgerealiseerd Bewustzijn: voor het God-gerealiseerde Bewustzijn is er geen gemis meer. Het is al heel. Het is volledig heel of geheeld. Er is geen tekort naar en gemis naar iets 'erbuiten', want het is alomvattend. Er is geen 'erbuiten' meer, dus ook geen verlangen naar iets 'erbuiten'. Alles omvattend. Enkel vanuit het individuele ego kunnen we ons inbeelden dat we eenzaam zouden zijn, als we nog steeds een ego zouden zijn en ons Godsbewuszijn voorstellen te zijn. Maar als alomvattend geheel waar het ego is opgelost is er geen enkel gemis of tekort meer is, is er ook geen behoefte aan 'de ander', want die is er al. Zo begrijp ik het nu."