Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bedankt voor de reply's mensen! Interessant om te zien hoe mensen verschillen met de alcohol. Ik was vergeten er bij te zetten dat ik v贸贸r die pillen al wat had gedronken (ongeveer 4 drankjes). Mijn artiesten naam houd ik liever even voor me Hoop dat je ("lsdlicious") me hebt gezien Cheers!"
"Gisteren op Loveland festival '11 heb ik twee keer een half pilletje XTC gebruikt met drie vrienden. Ik moest draaien die middag en was daardoor een beetje gestrest en moe. Uiteraard geeft het ook een kick om een publiek lekker uit zijn dak te laten gaan! Het plan was om met drie vrienden een pilletje te doen na mijn set, we hadden dat nog nooit eerder gedaan op een dance festival. Tijdens het einde van mijn set viel om onverklaarbare reden de stroom uit wat een hoop gedoe opleverde. Het tijdschema liep uit en er was verwarring over wat er zou gebeuren. Nadat de stroom weer werkte kon ik mijn setje afmaken en was het bijna tijd voor XTC Backstage was het ontzettend druk omdat een aantal mensen hadden gezien dat je zomaar langs het podium backstage kon. Opzich was iedereen heel relaxed maar het stoorde me toch een beetje dat het zo druk was en dat de backstage koelkast steeds werd leeggeroofd. Ik zocht een paar flesjes water voor tijdens de trip en was tegelijkertijd mijn spullen aan het opbergen tegen de regen. Veel stress en weinig tijd! Mijn vrienden stonden te wachten dus ik wou snel klaar zijn daar. Zodra mijn spullen veilig stonden liep ik naar mijn vrienden om vervolgens te merken dat het stortregende en ik geen timetable had van de komende DJ's. Op weg naar de tent waar Hardwell stond te draaien brak ik twee pilletjes door midden zodat ieder van ons vieren een halfje kon nemen. Lichtelijk twijfelend namen we de naar paracetamol smakende pilletjes in en was er geen weg meer terug. (Yes het fantastische gevoel zat er weer aan te komen) Toen we terug liepen naar de tent waar ik had gedraaid bleek alle fris(drank) op te zijn. Nu voelde me ik toch wel ongemakkelijk aangezien het altijd belangrijk is om veel water/frisdrank te drinken als je aan de XTC gaat, zeker op een dance festival. We besloten te wachten totdat er weer water was en gingen toen naar de set van Axwell. Midden voor het podium hadden we een plekje gevonden en lieten we ons verrassen door de altijd catchy tunes van Axwell. Het geluid was heerlijk en de sfeer zat er al goed in. Langzaam voelde ik heel lichtelijk de eerste effecten van de MDMA opkomen. Kleuren ietsje scherper en een wat zorgeloze state of mind. Ik vroeg of de anderen al wat merkten maar ik bleek de eerste te zijn die het merkte. (dit was na ruim een half uur na inname) Na een paar nummers zat ik er helemaal in en was het elke keer weer heerlijk om te wachten op de climax van de muziek en vervolgens een paar seconde lang in de lucht te springen met een paar honderd man. Ik voelde me een beetje teleurgesteld voor mijn vrienden die het niet heel leuk leken te vinden (ze hebben weinig interesse voor dansmuziek in het algemeen) Na een goeie twintig minuten stelde ik voor om ergens anders heen te gaan en dat vonden ze een prima plan. We liepen richting de Techno state en haalden onderweg wat water en smirnoff ice (aangezien alles gratis was voor mij). Het lopen voelde goed en tijdens de wandeltocht begonnen mijn vrienden de X ook te voelen. Eenmaal aangekomen bij een technostage zat de sfeer er helemaal in. De muziek was heel fijn en mijn vrienden werden ook steeds opgewekter. We stonden een beetje te dansen en te praten en ik voelde dat dit h茅t moment was dat de XTC goed ingewerkt was. (anderhalf uur na inname op redelijk nuchtere maag) Na nog een flesje water wilden we een kijkje nemen bij de Fire stage (het grote techno podium) waar ik eerder op de dag achter Sebastian L猫ger stond tijdens zijn set. Het geluid was daar ook nog een stuk beter dan bij het house deel van het festival terrein. We kwamen aan en tegelijkertijd begon de zon te schijnen. Je zag een paar duizend mensen totaal gelukkig in de lucht kijken en ik voelde me ook 100% gelukkig. Ik keek op mijn horloge en besloot dat het tijd was voor de tweede helft van het pilletje. Iedereen was v贸贸r dus we namen het in. Backstage haalde ik nog wat water en biertjes en ging vervolgens lekker dansen. Het ijskoude bier smaakte heerlijk maar het voelde zo extreem vullend in mijn maag dat ik na een paar slokken het blikje weggaf aan een compleet bezweette kerel (aan de X) die geen (fris)drank had. Hij keek me heel dankbaar aan en ik zag aan zijn gezicht dat hij schrok van hoe koud het bier was vergeleken met de bar waar de bezoekers bier moesten kopen. Hij glunderde, wat me een goed gevoel gaf. Na een goed half uur gingen we weer richting de kleinere techno stage waar we vandaan kwamen. Onderweg voelde ik hoe mijn lichaam tekeer ging. Het was alsof er een snelle stroom van wind langs mijn benen ging maar stiekem besefte ik dat het een gevoel van uitputting was van lang staan en weinig eten. Dat maakte me lichtelijk bezorgd. 脡茅n vriend van me zei opeens niets meer. Ik keek naar zijn gezicht en zag dat hij zich niet lekker voelde. Ik vroeg of alles wel goed ging waarop hij antwoordde: "Ik space 'em echt keihard" wat meestal betekent dat je geniet maar voor hem betekende dat het teveel werd. Hij had nog nooit eerder X of pure MDMA gebruikt dus ik besefte ook wel dat dit hard kon aankomen voor hem. We gingen even rustig zitten op een bankje om bij te komen maar ik ging me eigenlijk heel slecht voelen. Ik voelde me schuldig tegenover mijn vriend die zich niet zo lekker voelde en merkte dat ik zelf ook te hard ging op die pil. De hele dag ging in mijn gedachte voorbij vanaf de vroege ochtend en alle stress momentjes en het eindeloze wachten totdat ik kon draaien. Weinig eten, weinig slaap, veel overweldigende indrukken van het festival en mijn vriend die zich niet lekker voelde. Het was absoluut geen kutgevoel zoals je kunt hebben bij teveel drank of cannabis maar toch ging het niet helemaal lekker. Ik wist zeker dat als we weer actief zouden worden, alles wel weer goed zou komen dus we gingen weer terug richting het house gebied. Het lopen voelde al stukken beter dan zitten en het vertrouwen kwam er weer een beetje in. Ik probeerde mijn "keihard spacende vriend" te kalmeren en verzekerde hem dat dit gevoel niet lang zou aanhouden. Het bleek ook zo te zijn want eenmaal aangekomen bij het eiland waar ze gingen chillen (toen ik ondertussen water haalde) ging het weer helemaal goed met hem. "Dat je zo gelukkig kunt worden van zo'n pilletje, ik voel me 100% gelukkig" en de openhartigheid en vrolijke blik gaven aan dat alles goed was. Ik voelde me zelf ook helemaal goed daardoor. Ik was echter wel moe en voelde al dat de trip langzaam ging uitwerken. We besloten nog even lekker te gaan zitten en een Fanta'tje te drinken. Dat deed ons goed, de suiker gaf weer een oppepper. We hebben nog even rondgekeken bij wat stages en een beetje de sfeer geproefd. Ik had geen zin meer om te dansen en ging me al weer zorgen maken over de terugreis naar Amsterdam centrum. In de tram terug naar centraal station kwam de "afterglow". Heerlijk ontspannen en zorgeloos. Openhartig en vredig. Goede gesprekken in de tram en onderweg naar huis. Dat gevoel was eigenlijk het lekkerste van de hele dag. Alles was weer voorbij en goed gegaan. Toen kon ik pas met voldoening terugkijken op mijn DJ set en de gave andere DJ's die ik had gezien. Eenmaal thuis aangekomen hebben we nog rustig zitten napraten over de dag en zijn we rustig gaan slapen. Nu de volgende dag wil ik een paar dingen kwijt! : - Ik heb onderschat hoe afhankelijk de werking van XTC is van de omgeving. De vorige keer dat ik het deed had ik het gevoel dat het onder bijna alle omstandigheden chill zou zijn. - Ik had t茅 hoge verwachtingen van hoeveel vetter alles zou zijn onder invloed van X. De muziek was gewoon vet en de sfeer was goed. Het leuke effect was de ontspannenheid en de vrolijkheid. - Dit festival heb ik sowieso al maanden naar uitgekeken dus misschien had ik te hoge verwachtingen van alles. - Zorg dat je van te voren goed eet! Tijdens die trip heb je geen honger en krijg je ook nauwelijks iets door je strot. Ik heb een sat茅'tje proberen te eten maar dat smaakte eigenlijk naar zand. - Alcohol is nergens voor nodig en het zorgt voor een golfbeweging in de trip. (energie- inkakmoment-energie-inkakmoment) - Als je je even niet goed voelt, drink iets zoetigs zoals Fanta of icetea. Cola vond ik teveel vullen en van de cafe茂ne word je onrustig. Lekker een stukje lopen en een beetje lullen met iemand voelt veel beter dan zitten en hopen dat het nare gevoel weg gaat. - Bereid het goed voor: laat je pillen testen, dan weet je waar je aan toe bent. Ik heb het niet gedaan en dat gaf me een onzeker gevoel. - Elke trip is anders! Nog een mooi moment op de dag: In de tent waar ik draaide was de koelkast leeg van de artiesten. Ik kon bij de gewone bar drinken halen en dan streepten zij het af. Ik wou wat water halen voor mijn vrienden en besefte dat ik mega pupillen had dus zouden ze merken dat ik aan de X zat (Niet dat het me veel boeide) dus ik vroeg er nog wat drankjes bij. Het meisje achter de bar keek heel nors en toen ik om de flesjes water vroeg draaide ze afkeurend met haar ogen. Ik voelde me betrapt maar vond het eigenlijk wel grappig. Een half uur later ging ik weer water halen en zag ik hetzelfde meisje weer. Ik wachtte expres tot zij mij kon bedienen en vroeg met een zo nonchalant mogelijke toon "Mag ik weer vier flesjes water?" Het meisje fronste en gaf me zonder me aan te kijken de flesjes. Uiteraard kwam ik een half uur later weer naar hetzelfde meisje met dezelfde bestelling en kreeg weer heerlijk dezelfde reactie Bedankt voor het lezen, ik hoop dat je er iets aan hebt!"