Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst XTC gebruikt, hierbij een trip report van deze intense maar ook fantastische ervaring. Om te beginnen duurde het enorm lang voor ik er iets van voelde, zeker 3 uur. Ik ben begonnen met een halfje maar heb naar verloop van tijd, twee uur ongeveer een kwartje bijgenomen en later weer een kwartje. Bij mijn vriendinnen was het al flink ingekickt, daarom was het extra vervelend dat ik er nog steeds niets van merkte. Bij nader inzien had ik wellicht beter kunnen wachten met bijnemen tot het halfje was gaan werken. Ik heb meerdere theorieën over waarom het niet/na zo lang pas werkte: ik ben namelijk relatief lang, heb een tamelijk trage stofwisseling en had van tevoren gegeten. Hoewel ik dit laatste toch in twijfel trek, omdat mijn vriendinnen dezelfde hoeveelheid hadden gegeten en het bij hen vrij snel inkickte. Toen ik er eenmaal wel wat van ging merken was het niet minder dan fantastisch. Alles was ontzettend intens, de muziek was heerlijk en het dansen was fantastisch. Ook had ik een enorm gevoel van eenheid met de groep en heb ik heerlijk geknuffeld. Ik voelde me euforisch en gelukkig, alles leek perfect te zijn en ik kon goed praten en makkelijk contact maken met anderen. Ik merkte wel dat ik veel behoefte had aan water, maar heb me keurig aan de 1 glas per uur regel gehouden. Ook merkte ik dat ik enorm aan het knarsetanden was, daarom heb ik de hele nacht kauwgum gekauwd, wat wel resulteerde in enorme kaakpijn de volgende dag. Later op de avond, rond een uur voordat het feest was afgelopen is iemand van ons groepje out gegaan, wat heel heftig was om te zien. Waarschijnlijk omdat ik hierdoor zo was aangeslagen ging ik ook even niet zo lekker, ik werd misselijk en duizelig en had het ontzettend warm, ik ben toen buiten gaan zitten (het was 7 graden onder 0) en was ineens ontzettend aan het zweten. Er waren twee anderen bij me en naar hun mening was ik juist heel koud in plaats van heel warm zoals ik zelf ervaarde. Iemand is toen mijn jas gaan halen en dat was maar goed ook want tegen de tijd dat hij terug kwam was ik flink afgekoeld en had ik het ineens heel koud. Ik denk dat ik wellicht ook oververhit was en misschien wat suikertekort had, want na het afkoelen en wat cola drinken ging het weer helemaal goed. De dag erna kon ik nog steeds enorm genieten van de herinneringen van die nacht, het was echt een fantastische ervaring. Ik heb geen last gehad van een kater maar was/ben wel ongelooflijk moe, wat waarschijnlijk ook te wijten is aan mijn slaapgebrek van de afgelopen dagen. Ik merkte ook dat ik weinig eetlust had en moeite had om eten weg te krijgen. Ik heb opweg naar huis vanaf het feestje wel een aantal keer dingen anders gezien dan ze waren en dingen gezien die er überhaupt niet waren, ik voel ook nog steeds een sterke behoefte om niet alleen te zijn, mede omdat ik mij een beetje angstig voel, wat waarschijnlijk ook gevolg is van het weinige slapen. Heeft iemand hier misschien ervaring met visuele illusies na gebruik van X? Ik hoor ook graag jullie mening over wat ik de volgende keer misschien beter kan doen zodat het eventueel eerder of beter werkt. Bijnemen voordat het werkt ben ik sowieso niet meer van plan omdat ik het gevoel heb dat dat toch wel wat risico's met zich meebrengt. Groeten, MDMAngel"
"Mijn excuses dat ik hier nooit meer op heb gereageerd, heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik vond deze destijds erg prettig om te lezen en haal er nu nog veel nuttige info uit. Ik heb sindsdien geen xtc meer gebruikt, maar ben van plan dit nog wel een keer te doen. Echter wil ik daar echt de tijd voor hebben en niets hoeven in de daaropvolgende dagen en zorgen dat ik wel in contact ben met leuke mensen. Een dergelijke gelegenheid heeft zich nog niet voorgedaan, maar met het zicht op mijn aankomende tussenjaar vermoed ik dat het geen jaar meer zal duren voor ik weer eens een xtc ervaring zal beleven."
"Hoihoi, Wat naar voor je dat je met deze klachten en zorgen zit. Je kunt de werking van xtc een beetje zien als het uitknijpen van een spons. Je brein is de spons en het water is de serotonine. Dat xtc in één keer al je serotonine er doorheen jaagt is behoorlijk heftig voor je hersenen. Het is mogelijk dat je hiervan uit balans bent geraakt. Dat klinkt wellicht wat zweverig, maar alles in het menselijk lichaam berust op evenwichtsreacties, op actie en reactie. Ik bedoel dit dan ook puur biochemisch. Ieder stel hersenen is uniek en het is goed mogelijk dat jouw hersenen minder goed hun evenwicht herstellen dan die van jouw vrienden. Ik denk niet dat je permanente schade hebt aangericht. Alhoewel ik je zorg kan begrijpen, zijn dit soort zorgen soms juist stimulerende factoren voor je klachten. Juist omdat de hersenen zo “elastisch” zijn en zich continu ontwikkelen, is de kans op herstel aanzienlijk. Dit klinkt misschien niet echt bevredigend; maar om de serotoninebalans de steun te bieden die het nodig heeft, is het cruciaal om regelmatig te bewegen (het best in de natuur en zonder verdere afleidende factoren: dan kweek je goede neurotransmitters als een pro) en om een regelmatig en (overwegend) gezond eetpatroon aan te houden. Ik snap dat dat heel moeilijk is, maar kleine stappen kunnen al een groot verschil maken. Ik hoop dat je hierover kunt spreken met mensen in je omgeving. Het lijkt me erg naar om hier alleen mee te moeten kampen. Verder is het denk ik belangrijk dat je hulp zoekt bij het omgaan met deze klachten, vooral omdat het al zo’n lange tijd duurt. Ik hoop dat je beseft dat dit niets is om je voor te schamen. Je hebt hier geen schuld aan en je kunt er niets aan doen. Veel sterkte hiermee. Ik ben geen expert op dit gebied, maar heb wel ervaring in soortgelijke situaties. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Groetjes, Sophie"