Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi allemaal, Ik heb al meerdere keren xtc gebruikt en ik doe dit voornamelijk op festivals met vrienden. Ik loop alleen elke keer weer tegen hetzelfde 'probleem' aan. Vaak voor het einde van het festival (23.00 uur) raakt mijn xtc uitgewerkt en voel ik me alsof ik zojuist ben overreden door een vrachtwagen terwijl mijn vrienden nog super lekker gaan. Misschien is het wel gewoon persoonlijk en kan ik er niks aan doen, maar ik hoop dat jullie tips hebben? Meestal hebben we pillen waar 180mg MDMA in zit (getest dus geen vervuilde pillen), ik weeg 65 kg. Meestal neem ik dan rond 15.00 - 16.00 het eerste kwartje, hier voel ik meestal niks van dus na 1-1,5 uur neem ik dan nog een kwartje bij. Na een half pilletje begin ik het vaak wel te voelen. Vaak neem ik dan elke 1,5 uur, als ik merk dat ik wat nuchterder word, een kwartje bij. Ik neem eigenlijk nooit meer dan 1 en een kwart pil. Tot de hele pil gaat het dan prima, al ga ik natuurlijk wel steeds strakker staan. Als ik dan het laatste kwartje neem merk ik dat dit dan eigenlijk geen effect meer heeft en word ik steeds moeier. Totdat ik me zo moe voel dat ik me er niet meer overheen kan zetten, dit gaat vaak gepaard met hoofdpijn (wat waarschijnlijk komt doordat ik zo strak sta). De afgelopen keer probeerde ik al wat minder te nemen met langere tijd tussen het bijnemen. Ik zat toen uiteindelijk op driekwart maar werd alsnog supermoe en kreeg hoofdpijn, wel iets minder dan voorheen maar alsnog. Kan het bijvoorbeeld helpen om in 1x de gewenste dosis in te nemen (1-1,5 mg per kilo lichaamsgewicht) en daarna niks of bijna niks meer bij te nemen? Ik zit er ook aan te denken om eens MDMA kristallen of poeder te proberen, maar in principe zou dit niks uit moeten maken toch? Heeft iemand tips?"
"Misfit zei: Als ik het zo lees neem je in eerste instantie te veel op een dag. Ik heb zelf ook laatst teveel genomen en had toen ook het gevoel dat ik richting het einde van de avond geen energie meer heb, hoofdpijn etc. Als je 1 hele en een kwart neemt van een pil van 180mg kom je uit op zo'n 225mg mdma, wat voor jou op 3,4 x je lichaamsgewicht is. Teveel dus. Voor jou is dan 97,5mg genoeg op een hele dag. Deze zou ik niet in een keer nemen, maar gewoon beginnen met iets meer dan 1 kwartje, 1/3e bijvoorbeeld. De eerste dosis is eigenlijk bepalend voor de intensiteit van je trip. Dan later op de dag neem je nog een klein kwartje bij om je trip nog te verlengen. Daarna bijnemen is zinloos, omdat je dan alleen strakker gaat staan, hallucinaties aanwezig kunnen zijn en je euforie afneemt. Het verschil tussen XTC of kristallen nemen is er niet. XTC is alleen in pilvorm (MDMA en bindmiddel) en dus iets makkelijker te doseren. Ik weet overigens ook niet hoe vaak je zoveel genomen hebt en hoe lang je rust neemt tussen het gebruik, maar de standaardregel is 3 maanden wachten zodat je lichaam weer helemaal hersteld is. Als je vrienden op dezelfde dosis nog lekker gaan terwijl jij inkakt kan dat mogelijk te maken hebben met verschil in lichaamsgewicht, hoe je gegeten hebt, of je goed geslapen hebt de avond ervoor of in de frequentie van je gebruik. Dit laatste is echter maar een hypothese, dus als iemand dat zou willen bevestigen zou dat top zijn. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Ik houd inderdaad altijd 3 maanden tussen het gebruiken, dus daar zal het niet aan liggen. Ik zal dit zeker proberen de volgende keer! Thanks ✌"
"Thanks voor de reacties guys ✌ Inderdaad later nemen is een goede optie. Wel jammer als de rest van m’n vrienden wel eerder beginnen.. maarja dat is dan maar zo"