Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi Ik ben jarenlang verslaafd aan speed geweest, haalde er simpelweg iets uit waar ik me prettig bij voelde. Jammer alleen dat je er zo dood en dood verrot uit gaat zien, en dat het gewoon heel erg slecht is. Wel heb ik gemerkt dat ik zonder speed (en dat is nu al 5 jaar) gewoon slechter funcioneer. Ik ben chaotisch, continue aan het bewegen met bijvoorbeeld mijn been (zonder dat ik het door heb, maar andere merken dit wel) het lukt me slecht om mijn werk op tijd af te maken en prioriteiten te stellen, en ik heb eigenlijk altijd wel iets aan mijn hoofd, etc etc. Nu rijst bij mij de vraag of ik wellicht ADHD kan hebben, of ADD? Of is dit wellicht een gevolg van het intensieve speedgebruik? Merk namelijk wel dat de behoefte aan kalmering, in de vorm van benzo's en dagelijks hasj permanent aanwezig is. Zou hier best eens met een arts over willen bomen, maar vrees dat zij gaan denken dat ik enkel en alleen uit ben op ritalin oid omdat ik speedverslaafd ben geweest, als in legale drugs krijgen, dus dat houd me eigenlijk enorm tegen om dit te bespreken. Kan me namelijk voorstellen dat dit zo overkomt. Ik heb nog niet zo lang geleden Concerta 36 eens gebruikt, en voelde me keigoed. Niet strak zoals op speed, maar wel meer gefocust, meer ondernemend en bovenal supergeconcentreerd...Dus ja...Zou ritalin of concerta bij me passen? En hoe kan ik dit bespreken zonder dat er gedacht wordt dat ik alleen maar wil scoren??"
"Ben het wel met jullie eens hoor, maar het punt is dat je zo'n verwijzing volgens mij alleen via de huisarts kan krijgen, en sjah die weet overal vanaf zeg maar.. Gek genoeg werkt concerta beter voor me dan Ritalin, dat is wel even speedy gevoel (maar bij lange na niet hetzelfde als pep hoor) en verder valt het me vies tegen eigenlijk. Nee dan zou ik inderdaad concerta willen (mocht ik adhd hebben) en aboluut geen Ritalin, dat neigt me teveel naar pep en is ook te snuiven. Concerta daarentegen niet. Ik denk er nog even over na. Maar bedankt voor jullie adviezen hoor!!"
"Ja, echt belachelijk naar mijn mening maar goed Geloof dat er wel een verzekering is die het volledig vergoed, maar dan betaal je je scheel aan de premie. Afhankelijk van hoe je ingesteld wordt kost het je zo'n 25 a 30 euro per week geloof ik ja. Nou goed, we zien wel."
"Re: Nick de Neger zei: Gewoon geen speed of ritalin nemen... gewoon een baan iets zoeken wat je wel leuk vind. En je vervolgens daarop helemaal kan uitleven en zo je overtollige energie kwijt te raken! Amersfoort rocks!!! Klik om te vergroten... Wat is dat nou weer voor een sneu antwoord?? Ga ergens anders lollig zijn ajb kneus"
"Dumpy zei: zaagmans zei: Naar mijn mening wordt je niet verslaafd, maar heb je dat meegekregen in je genen, je wordt er mee geboren. Klik om te vergroten... Dat is naar mijn mening echt bullshit. Dus er zijn mensen die gewoon niet verslaafd kunnen worden volgens jou? Dat slaat echt nergens op. Er zijn inderdaad zwakkere en minder zwakkere mensen, maar dat zit niet in je genen. Klik om te vergroten... Als ik zo vrij mag zijn om te reageren op de beide quotes dan denk ik dat hij bedoelt dat je door iets in je genen eerder of vatbaarder bent voor een verslaving, en niet zozeer dat je alleen dan dus maar verslaafd kan worden, dat kan iedereen. Maar ik geloof ook wel dat er een bepaalde ''afwijking'' in iemand's hersenen of genen ertoe kan leiden dat je eerder blijft hangen in gebruik en eerder mee in aanraking zal komen."
"Hai Na een flink aantal jaren verslaafd te zijn geweest aan speed, en daarvoor succesvol te zijn afgekickt in een kliniek, werk ik nu zelf in de verslavingszorg. Het laatste kliniekbezoek dateert van 5 jaar geleden, en tussendoor een opleiding gedaan (en afgemaakt!) en sinds een klein half jaar dus werkzaam in de sector. Al met al gaat het eigenlijk best goed vind ik, al merk ik wel dat de toegangkelijkheid naar sommige middelen hiermee natuurlijk vergroot is. Ik kan makkelijk de hand leggen op benzo's zoals valium, lorazepam, diazepam, flunitrazepam etc. en heb alle inmiddels wel meerder keren geprobeerd uit nieuwsgierigheid. Zo ook methadon, eveneens uit nieuwsgierigheid. Heb een aantal dagen 5mg genomen, en de eerste dag kostziek natuurlijk, de andere dagen wel iets gemerkt maar haast niet noemenswaardig eigenlijk. Verhogen leek me geen goed plan. Ben daar een week of 3 geleden mee gestopt, en sinds een dag of 2 neem ik wederom 5 mg per dag, gewoon omdat ik nieuwsgierig ben, en graag alles eens wil proberen (ben er dan ook bijna klaar mee en dan wil ik met ALLES kappen). Vanmorgen werd ik echter wakker met een GIGANTISCHE hoofdpijn, beroerd gevoel en gewoon hee gaar. Zag ook lijkwit. Ben ff naar bed gegaan na een ibuprofen 600 en na een uurtje slapen was ik wel weer oke. Heb nu dus geen methadon genomen, want vraag me af of het daardoor komt misschien?? Gezien het effect van methadon op mij (nagenoeg niets, lijkt juist of ik er drukker van wordt dan ik normaal ben) is het die hoofdpijn gewoon echt niet waard! Denken jullie dat het door de meth komt? Gebruik er ook hash bij btw."
"Ik ben geen hulpverlener hoor lijkt me inderdaad wat dubieus...ik maak bepaalde ruimtes schoon! Oké snap je punt, zoals ik al zei merk ik er dus ook niets van, wilde het simpelweg eens geprobeerd hebben!"
"Bedankt voor de reacties, ik denk idd dat het misschien te maken heeft met te weinig drinken...Iets meer op gaan letten dus. Voor de rest heb ik besloten de methadonpillen die ik nog heb op te maken (nog 6) en daarna er mee te stoppen. Hetzelfde geldt voor de benzo's, heb het wel weer gezien allemaal en ga het weer ouderwets bij mn jointje houden. Evengoed bedankt voor het meedenken!"
"AKA, vind het helemaal niet zo'n raar idee hoor! Heb dit namelijk ook gedaan met speed destijds ben daarop twee maal teruggevallen, in 2004 en 2006, en in 2006 heb ik de twee gram die ik nog had ritueel door de plee gespoeld! Ik wil niet zeggen dat ik daarna nooit meer trek heb gehad, maar gek genoeg was dat niet zozeer ''trek in speed'' als wel ''trek in gewoonweg IETS''. Speed is jarenlang dag in dag uit mijn drug geweest, maar interesseert me nu gewoon voor geen meter meer gek genoeg..ik wil niet zeggen dat ik het zal laten liggen als ik het bijwijzevanspreken op de hoek van de straat vind, maar ik doe er eigenlijk geen moeite voor. Gek genoeg blijft dus wel die behoefte aan iets. En dat is soms gewoon lastig om te hanteren. Omdat ik makkelijk toegang heb tot al die shit die ik al heb opgenoemd, is dat het nu dus. Moet toegeven dat het nu meerdere keren is gebeurd, en dat ik er zelf ook behoorlijk van baal (aan de ene kant, aan de andere kant lijkt het me te roepen zeg maar) omdat ik er mijn baan mee kan riskeren als dit uitkomt, en omdat ik dus blijkbaar nog steeds een soort van oerbehoefte heb om mezelf maar even anders te voelen. Vraag me soms dan wel af wanneer dat gevoel eens over zal raken, wanneer ik dus eens ECHT klaar ben met al die troep. Ergens heb ik dan ook de berusting dat dit dus blijkbaar bij me hoort, en dat ik het 300 dagen van het jaar wel kan laten bij wijze van spreken, maar aan de andere kant voelt die gedachte gelijk een soort van valkuilachtig. Ik neem je advies in overweging, en wellicht smijt ik die symoron wel allemaal weg. Maar eerlijk gezegd denk ik van niet. Kan iemand me vertellen of 5 mg per dag zo verslavend is bij langdurig gebruik? en hoelang is langdurig gebruik in dit geval? Ben me ervan bewust dat er wellicht op den duur meer nodig is hoor, maar heb geen idee hoe dat tijdsbestek eruit ziet bij meet? Alvast bedankt voor de antwoorden.."
"Heb zojuist de rest van de symoron weggeflikkert Het zal inderdaad wel altijd een zwakke plek blijven, die roes, zowel bij jou, als bij mij en vele anderen. Er is meestal wel te leven met deze kronkel in de kop, en de momenten waarop dat ff niet lukt kan ik beter een jointje roken dan een methadonpil nemen. Want nu is het methadon, straks heroine en gek genoeg weet ik nu al(weer) of nog steeds, dat toch nooit maar dan ook nooit eens genoeg is. Zo werkt het nou eenmaal, dus dan maar op safe blijven. Ik wens je veel sterkte Aka, las net je ander topic over trek. Maar beter je halve huis verbouwen en tegen de muren kruipen, dan weer naar de klote gaan in de wetenschap zoals hierboven, namelijk dat dat kutgevoel er maar ff beter van wordt, maar uiteindelijk - na hoeveel dope dan ook - toch nooit helemaal weg zal gaan. Take care!!"