"Goedemorgen allemaal!
Ik zal me allereerst even voorstellen. Ik ben een jongeman van 27 jaar, die heeft geëxperimenteerd met een veelheid aan drugs. Ik gebruik sinds een jaar of 6 met enige regelmaat (ongeveer 1x per maand) speed, doorgaans op technofeesten. Meestal neem ik qua dosering dan rond de 50 mg tot 130 mg nasaal. Ik heb diverse batches speed gebruikt en heb deze nog nooit laten testen bij een testcentrum (wellicht wat minder verstandig), maar gelet op de dosering (in vergelijking met andere berichten op dit forum, waar soms dosissen van 500 mg tot 1 gram staan beschreven (damn!), bij de speed die ik gebruik zou ik dan volgens mij met zware hartkloppingen afgevoerd moeten worden, maar dit ter zijde), lijkt de kwaliteit op zijn minst doorgaans redelijk tot goed te zijn geweest.
Ik heb de volgende vraag betreffende het gebruik van speed en ben vooral benieuwd of anderen zich herkennen in mijn ervaring.
Eergisteren heb ik op een technofeest speed gebruikt. Ik heb de speed verkregen via de meer duistere regionen van het internet bij een vendor die volgens diverse bronnen als zeer goed bekend staat. Ik heb op het feest, waar ik mij overigens zeer goed heb vermaakt, tussen 22:00 en 01:00 ongeveer 130 mg nasaal op van deze speed (afgewogen, verdeeld over meerdere sleutelpuntjes). De speed had ik van 2x gewassen met aceton. Ik ging niet extreem hard, maar was wel zeer wakker en was bovendien erg gefocust / helder. Ik heb constant gedanst op de muziek en kon eigenlijk ook nauwelijks stilstaan. Net als de vorige keren speed (andere batches) was ik niet echt praterig. Sterker nog, ik werd juist stiller dan normaal. Het effect was erg goed aanwezig, maar toch best subtiel.
Uiteindelijk ben ik tot 06:30 op het feest gebleven. Hoewel ik zeker nog wel langer door had gekund, voelde ik op dat moment al wel wat lichamelijke vermoeidheid. Mentaal was ik nog goed wakker. Bij thuiskomst heb ik nog wat gegeten (geen eetlust, maar ik ben inmiddels bedreven in de techniek van het dwangvoederen), vervolgens zo'n 2 uur lang seks gehad met mijn vriendin (waarbij het erg lastig was om een erectie te krijgen) om rond 12:00 na 2mg etizolam en wat joints in 'slaap' te vallen en rond 15:30 weer wakker te worden.
Ik vraag me af of de beschreven effecten bij de genoemde dosering kenmerkend zijn voor speed met een goede tot zeer goede kwaliteit. Of vinden jullie de dosering erg hoog voor de gehele avond/nacht? Relevant om te vermelden is ook dat mijn vriendin in totaal zo'n 80 mg van deze speed op had en echt een zware urenlange praatkick had en bij thuiskomst ook totaal geen zin had om te gaan slapen.
Ik vind het opmerkelijk dat ik meestal niet praterig wordt van speed en soms juist stiller wordt dan normaal. Ik kom dus niet echt over als een strakke stuiterbal en zo voel ik mij ook niet. De typische effecten ervaar ik wel: vrolijk, mentaal erg wakker, niet stil kunnen zitten, af en toe tintelingen, droge mond, verhoogde hartslag etc. Bovendien voel ik mij na de initiële rush vaak erg serieus, ik kijk dan met een stalen gezicht en sta urenlang als een soort machine op de muziek te dansen. Mentaal ervaar ik een gevoel van kalmte, maar als ik in bed lig dan is het een circus in mijn hoofd. Ik voel mij van deze speed niet onrustig of zenuwachtig. Zo'n 7 uur na inname werkt de speed nog goed, maar voel ik mij soms wat apathisch (wellicht hoort dit gewoon bij effecten na een x aantal uur). Ik vraag mij af of jullie je herkennen in de wat meer ongebruikelijke effecten die ik beschreven heb.
Helaas heb ik vanwege een drukke baan niet de mogelijkheid de speed te laten testen, maar hoop toch dat een van jullie inhoudelijk kan reageren. Mijn eigen conclusie is dat de speed van hoge kwaliteit lijkt te zijn, maar dat ik wat minder gevoelig ben voor de effecten en de effecten van speed op mij daarnaast een wat andere uitwerking hebben. Wellicht heb ik inmiddels een lichte tolerantie opgebouwd, maar de laatste keer dat ik speed gebruikte was twee maanden geleden. Bovendien ervaarde mijn vriendin nog meer de typische effecten van speed (het stuiterbaleffect).
Excuses voor het lange bericht; ik heb mijn ervaring zo goed mogelijk geprobeerd te beschrijven.
Hartelijk bedankt voor jullie reactie(s) en een fijne zondag!
Groeten,
Lethargisch_Veulen"
In: Vraag betreffende werking speed
1-1-2024