Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ook nog even een duit in het zakje doen. Huidige stack: Omega 3 (990mg EPA en 660mg DHA) Vitamine D3 (100 ug) Vitamine K2 (75ug), altijd icm D3 wegens synergistische werking en zorgen dat calcium terecht komt op de juiste plaats Magnesiumbiglycinaat (500mg), de beste vorm voor het activeren van het parasympatische zenuwstelsel omdat deze vorm de bloed-hersenbarriĂšre passeert. Creatine monohydraat (6g) St. Janskruid (500mg), tijdelijk Allemaal met een onderbouwde reden en sommige wissel ik af als ik voldoende uit voeding haal die dag. Wel moet ik zeggen dat ik geen bloedonderzoek laat doen, dus een beetje giswerk blijft het altijd. Zolang je gezond eet krijg je je meeste micro's toch wel binnen uit voeding en neem je het in sommige gevallen nog beter op ook. Bij multivitaminen bijvoorbeeld is de samenstelling niet per se ideaal qua hoeveelheden, ineffectieve vormen die slecht opneembaar zijn en zullen bepaalde stoffen competitief zijn qua opname."
"Nee. Zeker niet als het je het niet continue nam, maar eenmalig. 5-HTP heeft een halfwaardetijd van minder dan 2 uur en hoewel deze stof voor het grootste deel wordt omgezet in 5-HT (ofwel serotonine) dmv aminozuurcarboxylase. Vaak lees je dat je een dag tussen inname van 5-HTP en een serotonine-stimulerend middel moet laten. Ter veiligheid lijkt me dat goed, maar of dat daadwerkelijk sterk onderbouwd wordt lijkt me sterk. Ook omdat er zo weinig onderzoek naar is gedaan. Verder wordt aangeraden om 5-HTP te slikken tezamen met EGCG (groene thee extract), een ander supplement. Mogelijk zullen een paar koppen groene thee ook al voldoende zijn (pin me er niet op vast; weet niet of die hoeveelheden afdoende zijn). Reden hiervoor is dat dit je hartkleppen beschermt tegen corrosie door een hoge serotonineconcentratie in je bloedbaan. Ook hier geldt: sterk bewijs ontbreekt wel, maar better safe than sorry."
"Setting: zaterdagavond, alleen thuis achter PC. 19:42 - 30mg afgewogen en iets meer dan de helft ingenomen door middel van insufflatie (~18mg). Smaak noch textuur noch kleur heeft iets weg van grote broer MXE, welke een favoriet van me was toen deze jaren geleden nog verkrijgbaar was online. Sindsdien nergens meer gezien. Ik ben normaliter geen fervent consument als het gaat om dissociatieven, dus Ă©cht rouwig ben ik er niet om. Wel denk ik terug aan de bizarre, speelrijke avonden die ik heb beleefd onder invloed van MXE, destijds ook wel bekend als âsuperketâ. 19:50 â Ik neem een milde headspace waar; typerend voor deze klasse stoffen. De lichte hoofdpijn die ik ervoer is inmiddels afwezig. De drip is wel wat naar. Deze spoel ik weg met een kopje groene thee. 20:00 â Ik voel me zo licht als een veertje. Typen lijkt sneller dan gewoonlijk te gaan en merk totaal geen vertraging in mân gedachtegang. Sterker nog, ik voel me vrij helder, gestimuleerd haast. 20:20 â Geen verandering, waarop ik besluit dieper in het konijnenhol te duiken en de kleinere helft (~12mg) mezelf toedien. Wederom nasaal. 20:45 â Het wazige gevoel in mân hoofd is iets toegenomen. Wel ben ik nog erg helder voor een middel als dit. Ik merk nog geen enkele motorische belemmeringen. Zowel lopen als spreken gaat nog zoals ik gewend ben. Het effect uit zich vooral mentaal en heeft een âserotogeenâ randje. Alles voelt net wat warmer. Nu ik dit aan het typen merk ik lichte tremor op aan mijn vingers. 21:05 â Besloten om bij te nemen: 20mg afgewogen en een deel ervan (~8mg) nasaal toegediend. 21:15 â Headspace neemt duidelijk toe. Tripmuziekje erbij; fijn. Ik raak verzonken in gedachten terwijl ik door mân Instafeed scroll. Mân gedachten gaan op de loop. Ik probeer ze niet te veroordelen; ze zijn er en een stroom van verdere gedachten volgt. 21:30 â Waar het stimulerende effect in het begin nog aanwezig was, bemerk ik me dat ik me enigszins loom voel. Waar het subjectieve âspeedy typen en racende gedachtenâ het onderzoek initieerde, ervaar ik inmiddels een iets lomere uitwerking. Ik ben me ervan bewust dat sommige zaken nĂ©t wat trager gaan dan gewoonlijk, zo ook het vormen van coherente volzinnen. 21:45 â Het overige poeder heb ik mezelf toegediend. Totaaldosering staat dus op 50mg. Misschien wat aan de lage kant als ik andere reports zo doorlees. Dat komt ook wel overeen met de ervaring: het wel lekker, het is mellow, maar op deze dosering is het echte dissociĂ«ren er niet bij. 23:25 â Nog steeds een warm gevoel, als een warm dekentje haast. AES Dana draait op de achtergrond (met dank aan @Eve's drop , goede tip). 23:50 â Nog wat naweeĂ«n die zich uiten in het fuzzy gevoel in mân hoofd en merk dat ik minder moe ben dan gewoonlijk. Toch maar een poging doen om te gaan slapen. addendum volgende morgen: Slapen ging niet direct. Lag nog zeker 2 uur wakker. Het eerste uur was zeker niet storend door de nawerking, daarna had ik wel zin om eindelijk eens te slaap te vatten. Uiteindelijk gelukt en vanmorgen weer redelijk uitgerust wakker geworden na zo'n 7 uur slaap. Naar eigen gevoel iets minder uitgerust wakker geworden dan normaal, maar geen katerige gevoelens oid. Voor herhaling vatbaar in iets grotere dosering in thuissetting."
"Eve's drop zei: Het is wel erg compulsive redosen de keren dat ik het had genomen, bleef maar naar die schaal toe kruipen voor meer. Klik om te vergroten... Dat kan ik me best voorstellen zodra je beter bekend bent met het stofje. In het kader van voorzichtigheid heb ik dat niet gedaan, maar merkte vrijwel direct na bijnemen wel een flinke boost in het trippy effect. Holen ben ik niet direct naar op zoek, maar denk dat er nog een stuk meer uit te halen valt met nét iets meer."