Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey hey! Vorige keer toen mijn vriend en ik truffels namen was het ontzettend ranzig. Zelfs met hele pure chocolade haha. De volgende keer willen we er graag thee mee maken. Ik had gelezen dat citroen (of lemon tek methode) de trip versterkt en eerder laat opkomen, maar ook dat de trip korter duurt. En dat gember een soort gelijke functie had? Ik wil graag truffel thee maken met wat kleine gember schijfjes en misschien een schijfje sinaasappel of citroen voor de smaak. (En omdat gember ook helpt tegen misselijkheid). Maar ik wil niet dat de trip wordt ingekort eigenlijk, ik wil gewoon die ranzige smaak niet haha! Of kan ik ook gewoon truffel thee maken, laten zeven en dan een groene thee zakje in de thee doen voor smaak? En moet ik twee verschillende thee maken? Ik neem bijvoorbeeld 12 gram, mijn vriend 13, of samenvoegen en dan splitten?"
"Hey allemaal. Laatst met mijn vriend eerste keer truffels gedaan. Beide Mokum Truffels van Mush Magic. Ik 11 gram en hij 13 gram omdat we het een beetje spannend vonden. Dit was erg leuk en we gingen een wandeling maken. We voelde ons creatief en gingen wat praten en rustig aan doen toen we weer thuis waren. Dit keer willen we wat meer visuals. Ik dacht aan de Atlantis. Maar ik wil ook niet misselijk worden van de visuals. Ik wil graag wel het sociale houden, hoeft niet zo creatief te zijn, met wat visuals. De vorige keer met Mokum zag ik de patronen in de bank bewegen en af en toe "ademde" de muur of een paar planten. We waren beide nuchter. Welke zullen we dit keer doen? tips?"
"Ikweetgeennaam zei: weeg met een goeie weegschaal je dosis af, je kan het oplikken zoals velen doen (heel vies idd maar als je wat water erachteraan drinkt is die smaak zo weg). je kan er ook voor kiezen om het in een vloeitje te doen en door te slikken als “bommetje”, dan heb je niet die vieze smaak Je trip verlengen is een lastige met mdma, De echte “piek” van euforie kan je maar 1 keer op een avond bereiken, bijnemen is mogelijk maar dit zal er alleen voor zorgen dat je langer strak staat en een grotere kater krijgt Wat ik altijd doe is mijn eerste dosis nemen (140mg) en ~3 uur later, net na mijn piek de helft van mijn originele dosis erbij (70mg), niet vaker dan 1 keer bijnemen is een gouden tip, het kan super verleidelijk zijn om opnieuw die euforie achterna te gaan jagen maar dat is gewoon niet mogelijk (edit) nog een belangrijkere tip dan alles wat ik net typ is 1-2 glazen water per uur, niet minder dan 1 en niet meer dan 2 per uur stuur me een berichtje als je meer vragen hebt 😁 Klik om te vergroten... Hey! Bedankt voor de informatie trouwens! Oke, oplikken dus en snel drinken erachteraan, got it 😉. Ik zag dus dat mensen wel eens een flesje water meenemen en daardus de poeder in doen, om vervolgens de avond dat langszaam op te drinken. Maar geeft dat nog steeds hetzelfde effect als het normaal slikken? We zijn geen fan van de vloeitjes haha. En verder blijven we thuis en maken we er gezellig een thuissessie van! -> nog leuke tips? Wat doet het bijnemen dan? De trip duurt waarschijnlijk 4 a 6 uur. De piek is dan rond na 1 uur of 2? En dan na 3 uur bijnemen ga je langer op door?"
"Neo-Shulginist zei: Rekenvoorbeeld 2 Je laat 100 milligram mdma-kristallen testen. Een week later bel je voor de uitslag. De man aan de telefoon vertelt dat de kristallen 84% puur waren. Hoeveel mdma-kristallen krijg je dan binnen per 100 milligram kristallen? Antwoord: 100 milligram mdma. Want de weegschaal weegt ook de HCl mee, wat samen met het mdma-molecuul een kristal maakt. Klik om te vergroten... Hey! Bedankt voor alle informatie! Ik krijg de uitslag nog hoor maar stel; het is 78% puur. Wat zou dan de som zijn? Aangezien 84% puurheid eigenlijk dat 100% is (als ik het goed begrijp) Ik weeg zelf 72/73 kg. Dus als ik gewoon 1,5x73 zou doen: 109,5. Laten we 110mg doen om het af te ronden. Is dit prima? Of moet er nu dus een x of % of : 78 gedaan worden ofzo? En aub echt Jip en Janneke taal qua sommen. Ik was echt ontzettend slecht in rekenen en wiskunde 😂 Ik ben al blij dat ik nog kan hoofdrekenen soms"
"Neo-Shulginist zei: Gewoon net doen alsof je mdma 100% zuiver is. 79% en verder geen andere stoffen betekent gewoon dat je mdma-kristallen te pakken hebt. Om te doseren kun je gewoon de kristallen afwegen op een weegschaal. Als de weegschaal 0,100 aangeeft, dan heb je 100 milligram. Klik om te vergroten... Prima! Dankje Ja ik heb zo'n precisie weegschaal gekocht waar je prezies kan zien hoeveel gram."
"Neo-Shulginist zei: Wel een weegschaal met 0,001 op het display hoop ik? Dus drie cijfers achter de komma? Klik om te vergroten... Het is deze"
"Neo-Shulginist zei: Okee ik kan dus eigenlijk wel aanraden om een weegschaal aan te schaffen die milligrammen kan afwegen (0,001). Want je ziet hierboven op de afbeelding al dat het laatste getal op het display onzeker is (er staat 'error ±0.05'). Dus bij deze weegschaal weet kun je alleen maar per 10 milligram afwegen (0,01), en dan is dat ook nog zo onzeker dat je er 50 milligram naast kan zitten. Als je dus 100 milligram afweegt dan zou dat ook 50 milligram kunnen zijn, of 150. En aangezien weegschalen meestal nog meer afwijking vertonen aan het begin en einde van hun meetcapaciteit, is het best mogelijk dat er een nog grotere foutmarge op zit. Ik vind dat eigenlijk te grote onzekerheden om het nog harm-reduction te kunnen noemen. Klik om te vergroten... Ahh shit je hebt gelijk! Ik heb even iets gepakt en dat met een normale keuken weegschaal gewogen toen vervolgens met die amazon weegschaaltje. Kwamen heel andere nummers uit! De helft ongeveer. Raar! Welke weegschalen gebruiken jullie zelf of welke raden jullie aan?"
"Hey iedereen! Het leek me leuk om een keer Kanna te proberen met mijn vriend. Van een erg aardige coffeeshop kregen we een zakje van 1gram (10x extract) van hun cadeau. Nu willen we dit gaan snuiven. Ik zag dat je het ook kon kauwen met een stukje kauwgom. Hoeveel moet ik afwegen om een leuke en fijne trip te krijgen? Ik zag dat er een verschil zat tussen een lage dosis en een wat hogere dosis. En om het een 10x extract is, moet het dus delen door 10? Telt gewicht en lengte mee?"
"Hey iedereen! Mijn vriend en ik gaan binnenkort MDMA poeder gebruiken. We hebben dus al een keer XTC gedaan en dat was echt geweldig. Nu had de dealer ook MDMA en dat leek me handiger afwegen dan XTC. Nu heb ik dus een paar vragen; 1. Wat is het sommetje om de poeder af te wegen? Ik weet dat het je lichaamsgewicht x 1/1,5 gram is. Maar ik zag ook weer ergens dat je de puurheid van het poeder mee moet rekenen. Stel: het is 78% puur. Hoe bereken je dat dan? (Wat poeder is naar het lab gestuurd voor puurheid, maar het is sws MDMA) 2. Het is dus poeder. Oplikken is vies volgens iedereen en snuiven doet pijn. Moet het in een drankje gemixt worden? En moet dat een hele glas zijn? Water? Frisdrank? Geen prik of maakt dat niet uit? 3. Zal het effect minder zijn omdat we al eerder XTC hebben gebruikt? Er zit tenminste 3 maanden tussen toen we XTC gebruikte. 4. Is er ook een manier om de trip te verlengen? Moet je hiervoor meer innemen?"