Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik was heel benieuwd of je uiteindelijk nog resultaat van je werk gezien hebt."
"Bedankt voor de update. Vet om te zien dat er ook in nederland mensen zijn die dit doen. Kwam bij toeval op je post terecht, want normaal lurk ik op schroomery. Waarschijnlijk gaan die bedden als ze eenmaal volledig gecoloniseerd zijn wel ineens heel veel produceren en zit je tot over je oren in de paddestoelen. Mijn shiitakes doen er ook langer over als verwacht, maar de natuur laat zich niet forceren, alleen helpen. Goed om te zien dat je cyanenscens bed al zo goed produceert. Dat wil ik dit jaar ook gaan doen als langetermijn project. Maar ben nu aan het proberen mijn cubensis binnen aan de gang te krijgen, de sporenspuiten die ik besteld had hebben op 50 petrischaaltjes nog geen enkel mycelium laten zien (LME en YMA), wel flink wat bacterien en schimmels, want ik ben nog echt een onhandige noob en mijn SAB werk is verre van steriel. Maar mn Shiitake clones gaan goed, dus de agar is prima. Bedankt nog voor de tip over de spore ring. Heb daar een eerste printje opgevraagd. Ongelofelijk dat zoiets in deze tijd nog bestaat. Vervult me met hoop."