Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste shroom growers, Een paar weken geleden heb ik besloten het groeien van mijn eigen paddo's een kans te geven. Ik heb een Supa Gro mycelium kit op Zamnesia besteld en ze samen met een warmte matje onder mijn raam neergezet waar ze indirect licht kunnen opvangen van buiten. Ik zit nu in de 4e week van de groeifase en een paar dagen geleden zijn de eerste kopjes naar boven gekomen. Toen ik vandaag mijn filterzak vandaag weer eens wou bij sprayen ontdekte ik een licht grijs laagje op het mycelium. Na wat googlen kwam ik erachter dat dit een vorm van schimmel zou kunnen zijn. Weet iemand of dit het groeiproces volledig kan hinderen of dat ze nog kans maken op overleving? Ik ben er ook achter gekomen dat het water van de filterzak op de growkit gedruppeld kan hebben en dit misschien een reden kan zijn van de grijzere plekjes. Misschien is het beter om de zak om deze reden niet meer bij te sprayen? Alvast bedankt voor jullie feedback!!"
"Zou het te koud zijn voor de paddo's ondanks het warmtematje denk je? Van de witte puntjes die uit het mycelium steken dacht ik dat het kopjes waren maar omdat dit mijn eerste keer is ben ik hier ook niet zeker van. Het vullen van de bak was niet nodig gaf Zamnesia aan omdat het al gebruiksklaar is gemaakt, thus de supa grow kit. Dit is de 1e x dat ik de growkit gebruik."