Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"dupont zei: Ga op zoek naar hulp. Ik denk dat de huisarts een goed begin kan zijn. Klik om te vergroten..."
"MR_CHIP zei: we horen graag hoe dit verder verloopt mocht je hier zo af en toe updates willen plaatsen wens je heel veel succes in ieder geval Klik om te vergroten... Dank u"
"Schaapje zei: Lieve Jenny, ben je een Belgische? Goed dat je je verhaal online durft te doen. Heftig dat je er al 3 jaar in zit. Het is echt tijd om afscheid te nemen. Ben je getrouwd? Heb je een baan/inkomen om zelf een woning te huren/kopen en rond te komen met je dochtertje? Een eigen bankrekening of gedeeld met je partner? Probeer al een plan te maken met hoe je weggaat. Dat gaat niet mooi worden, dus echt belangrijk dat je een plan hebt. Klik om te vergroten... Schaapje zei: Lieve Jenny, ben je een Belgische? Goed dat je je verhaal online durft te doen. Heftig dat je er al 3 jaar in zit. Het is echt tijd om afscheid te nemen. Ben je getrouwd? Heb je een baan/inkomen om zelf een woning te huren/kopen en rond te komen met je dochtertje? Een eigen bankrekening of gedeeld met je partner? Probeer al een plan te maken met hoe je weggaat. Dat gaat niet mooi worden, dus echt belangrijk dat je een plan hebt. Klik om te vergroten... Hallo, ik ben van België inderdaad. Ik werk fulltime, wettelijk samenwoont en zowel gezamenlijke als eigen rekening. De huurprijzen zijn momenteel echt duur. Pfff.. ik kan het alleen, maar dan ook alleen als ik niet nog een deel van de lening moet blijven betalen. Deze week zal ik contact hebben met een advocaat gewoon ter info wat mijn rechten zijn als ik wegga. Mijn vriend wilt ook in niets mee werken dus ik weet niet wat hij wilt of kan doen ivm ons huis. Of we verkopen het of hij betaald mij uit.. Maar dat is echt een gesprek die ik niet aan kan gaan met hem. Ik ben blij om alle reacties te lezen van jullie. Ergens is het goed om eens meningen te krijgen van mensen die ik niet ken. Moet wel toegeven dat het ook wel heavy is. ik kan ook praten met mijn vader hierover en zussen maar ergens hou je altijd je echte gevoelens wat in. Je wilt ze niet lastig vallen. Terwijl ik dat wel mag hoor, maar je wilt hun niet mee sleuren hierin. Het ergste vind ik van mezelf dat ik me net schaam ervoor en ik me slecht voel in deze situatie en dat het hem eigenlijk allemaal niets kan schelen. Ik weet dat ik me niet moet schamen en dat ik mag trots zijn op wie ik ben en op onze dochter! Maar ik verlies mezelf echt beetje per beetje. ik weet dat ik het zelf zal moeten veranderen voor mezelf en mijn dochter. ik wil hem ook geen toer draaien en ik wens hem het beste toe.. Maar het zal een moeilijke rit worden. Pfff."
"N3K0 zei: Is veilig thuis al ingeschakeld ?Die komt standaard bij een aangifte van huiselijk geweld! P.s je kan ook contact opnemen met slachtofferhulp. https://www.slachtofferhulp.nl/gebeurtenissen/huiselijk-geweld/ Je kan met een echt persoon chatten (waarschijnlijk ook bellen) van hun advies in winnen. Klik om te vergroten... Ik ben bij iemand geweest van slachtofferhulp. Ook heb ik bij de maatschappelijke werkster van de politie een paar keer geweest. Toen stopte hij even met de drugs en gebruikte hij geen fysiek geweld meer. En ben ik dan ook niet meer gegaan. maar helaas is dit niet blijven duren. Nu wordt ik de verrader genaamd omdat ik aangifte had gedaan en dat je zoiets niet doet met je vriend! Als ik hem zeg dat wat hij deed niet ok was.. zegt hij gewoon dat het allemaal mijn schuld is. Tot op vandaag wilt hij en zn moeder dat ik de klacht intrek. Maar dat wil ik niet. Ergens is het een bescherming denk ik."
"ljuv zei: In plaats van rustag is dit misschien een betere reactie: Hoe denk je dat wij TS kunnen helpen dit te bereiken? Klik om te vergroten... Wat bedoelen jullie met TS?"
"Iedereen dank u voor jullie raad. Het is iets dat ik weet dat ik moet doen. Maar je twijfelt constant over jezelf.. ik kan het niet beschrijven. Ik zou het liefst zo goed mogelijk uit elkaar willen gaan zonder miserie. Maar vrees dat het niet zal lukken. Zal deze week rondbellen om te kijken hoe ik het best zal aanpakken."
"N3K0 zei: Want weg gaan is niet de beste optie? En ik spreek jammer genoeg uit ervaring. Ik heb 1 ex die ook fysiek werd. Dat was gelukkig maar 1x en ik heb meteen aangifte gedaan. Niet makkelijk wel nodig. En de waarheid is niet altijd leuk. Maar ik zou zo snel mogelijk weg gaan bij iemand doe zijn/haar handen om je nek legt. Die zijn niet te vertrouwen plus het werkt ook nog een traumatisch door naar haar kindje. Ik snap niet zo goed dat jij je zo aangevallen voelt. Ik zeg alleen maar heel duidelijk dat ze zo snel mogelijk weg moet uit die situatie. En TS moet ook zo snel mogelijk weg. Ik kan het niet mooier maken. Ze heeft ook een kindje. Lekker rustaaaaag is Klik om te vergroten... LucidLucy zei: Heel naar waar je in betrokken bent geraakt. Er zijn al veel nuttige dingen gezegd. Je kan eens overwegen om een keer te kijken bij een NAR-ANON meeting. Dat zijn zelfhulpgroepen voor naasten van verslaafden. Daar kan je misschien de herkenning en steun vinden bij anderen. Maar kan je ook ervaring horen van hoe zij het hebben aangepakt. En misschien geeft dat je net de moed en kracht om het juiste te doen in deze situatie. Wat dat juiste dan ook mag zijn. https://www.naranon.nl/ Hopelijk wordt het snel beter voor jouw en jullie dochter! Klik om te vergroten... Dank u"
"N3K0 zei: Heel goed sterk en knap van je dat je een klacht/melding/aangifte bent gaan indienen. Trek hem vooral niet in. Dat is idd een stok achter de deur. Maak er zoveel als nodig. En aan je schoonmoeder heb je dus ook niks. Je partner heeft van je af te blijven en je grenzen te respecteren. Je partner is iemand die je moet beschermen en waar je op kan bouwen vertrouwen. Je weet dat je daar zo snel mogelijk weg moet. Kan je nergerns anders verblijven met je dochter? Bij je ouders? Je zus? Vrienden? Hotel/huisje/AirBnB om even wat afstand en rust te creëren voor jouzelf en je dochter. (TS is Topic Starter) Klik om te vergroten... Ik heb vandaag al een gesprek had met mn vader. Nu kon ik er niet volledig over praten want mijn dochter was erbij en hoewel ze nog maar 3jaar is wil ik niet dat ze bepaalde dingen meekrijgt. Het is ook via mn vader dat ik eens contact zal hebben met een advocaat. Is een oude vriend van hem. Dan zal ik ook wat uitgebreider kunnen praten en wat meer weten. Ik zal zeker bij mijn vader mogen logeren. Denk dat dat misschien voor even de enigste oplossing zal zijn."
"ljuv zei: Goeie! @JennyD mocht je in je omgeving niemand hebben die je dit toevertrouwt of die kan helpen, zijn dit ook nog instellingen die je eventueel kunnen helpen de juiste stappen te ondernemen: Mijn partner is verslaafd. Wat nu?! Mijn (ex) partner is verslaafd. Wat nu?! Is jouw (ex) man of vrouw verslaafd? Als je (ex)partner verslaafd is dan zit je vaak in een spagaat. Alle verantwoordelijkheden komen op jouw schouders terecht en als je voor jezelf kiest dan […] helpmijndierbareisverslaafd.nl Naasten & Familie | Jellinek www.jellinek.nl Vind de juiste hulp bij huiselijk geweld Huiselijk geweld komt vaak voor in Nederland. Heb jij hiermee te maken? Vind hier de juiste hulporganisaties die je kunnen helpen. slachtofferwijzer.nl Anderen kunnen hier vast nog meer verwijzingen doen. Toch hoop ik dat je in je omgeving goede hulp kunt vinden en zo een plan kan maken hier met je dochter uit te geraken. Klik om te vergroten... Dank u 🙏🏼"
"ljuv zei: Hmm vgm loopt mijn pagina beetje achter… maar ik lees hier veel goede dingen waar je al kei trots op mag zijn! Ongetwijfeld dat je de volgende stappen ook echt kunt zetten, kijk hoe sterk je tot nu toe al bent geweest. Je zus en vader willen ongetwijfeld het best voor jou, en zeker voor je dochter. Maar helemaal alleen, is echt te zwaar. Ik zou zeker meer op hen steunen: daar zijn ze immers voor. Ik denk ook dat als je nu terugkeert naar slachtoffer hulp, ze je niet afwijzen. Wellicht kunnen ze je ook ondersteunen in het juridische proces. Zet hem op vrouw! Super sterk dat je een advocaat gaat bellen. Klik om te vergroten... Ik had er al over nagedacht om terug te gaan naar slachtofferhulp maar wist niet zo goed of dit wel kon. Aaaah ik en mijn twijfels eh!"