Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Nou sorry hoor ben net nieuw hier....leuk om direct op je donder te krijgen, bedankt ! Heb begrepen dat je niet teveel topics moet openen, vandaar........anders rot ik wel weer op hier"
"De aarde is veel en veel te nat. Ik heb geen verstand van het kweken van salvia, maar denk wel dat een plant een plant is. Zijn de wortels te nat, dan gaan ze rotten en is je plantje dood. Zet hem eens in de zon, 's ochtends of in de namiddag. De aarde moet een tikkie droger zijn, want anders gaat er schimmel op komen. Planten houden daar meestal niet van. Lukt het niet om de aarde weer in balans te krijgen, dan zou je kunnen overwegen om de aarde te vervangen voor nieuwe. Het klinkt misschien als de grootste bullshit, maar lief zijn voor planten doet wonderen. Dus probeer af en toe iets bemoedigends te zeggen, dat helpt ( en nee, ik ben niet stoned of wat dan ook ) Mijn oma deed dat ook en die had de mooiste planten."
"Vochtig is iets anders dan kletsnat..."
"Hi, Ben nieuw hier en heb geen voorstel topic kunnen ontdekken...mocht deze er wel zijn, dan zal ik me daar alsnog netjes voorstellen. Maar dat terzijde. Ik heb zelf ongeveer een half jaar geleden truffels gehad. We hadden ze iets te lang laten liggen en toen was er schimmel op gekomen. Contact gehad met de leverancier en die adviseerde ze af te spoelen en dan waren ze gewoon bruikbaar. Zo gezegd zo gedaan...mijn vent kotste ze na een half uur uit, dus zijn trip was heel mild gelukkig. Ik hield ze binnen en begon eerst heel erg te lachen en toen begon het. Ik kwam in een urenlange bad trip terecht. Ik heb uren en uren gejankt en had enorme verlatings angst, raakte al in paniek als mijn vent even naar de keuken ging. Ik voelde me een champignon, kon de aarde proeven en voelde me één met schimmels. We keken naar een docu over het oude Egypte, onze grote liefde....wat voelde ik een heimwee...weer huilen. De muren van de slaapkamer waren hierogliefen en tempel muren. Toen ik dat zag, weer huilen. Daarna volgde een aanval van spinnen, draken, doodskoppen etc... Ik wil ze dolgraag nog eens nemen, want ik vermoed dat de badtrip werd veroorzaakt door mijn persoonlijke situatie ( vent was ernstig ziek en wachtte op een operatie ) en de schimmel op de truffels. We hadden de truffels vrij snel in huis, maar moesten wachten tot mijn kids bij hun vader waren. Je neemt dit soort dingen niet als er kids in huis zijn vind ik. Binnenkort zijn ze op vakantie en dan wil ik het nog eens proberen. Dan zonder schimmel dus."