Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"MeejheM zei: nee, op zich komen mijn verslavingen prima overeen met mijn werk en ritme, dus ik kan me geen persoon voorstellen die de verandering zal helpen. Ik heb een AA-sponsor, NA-sponsor, verslavingsarts, psychiater, case-manager van de ggz, verslavingscoach en nog wat lui die momenteel even op de bank zitten. mis ik nog wat? Klik om te vergroten... Dat komt omdat je de juiste personen al hebt. Ikzelf kom op NA meetings. Waarom ik dit bericht geplaatst heb, is dat sommige mensen nog niet een stap kunnend durven zetten richting een meeting of richting professionele hulp. Ik weet zelf hoe moeilijk dat is. Dus ik doe dit vanuit goede wil en vanuit niks anders. Mensen die bij een meeting komen en het programma volgen, zullen mij misschien beter snappen"
"Exceptional Insight zei: Ik ben benieuwd of dit zo'n guru/oplichter is. Zeg, Helper, geef je ook Ayahuasca ceremoniën? Klik om te vergroten... Nee dat ben ik niet. Ik volg het programma van NA. Ben jij daar mee bekend? Of praat je zomaar wat?"
"Tijdloos zei: Geen disrespect maar ik zou eerder drugsinfolijn/ Trimbos bellen die hebben er meer verstand van en is ook anoniem. Ondanks dat vind ik het wel een goed gebaar van je. Succes! Klik om te vergroten... Thanks man, Ik snap dat je dat misschien eerder zou bellen, maar meer verstand van vraag ik me af. Ik zou liever iemand willen spreken die zelf ook verslaafd is, dan een instantie. Maar dat ben ik. Het is ook niet mijn insteek om iemand te helpen zoals professionelen dat doen. Maar meer om iemand tips te geven, hoe ze hulp kunnen krijgen, of om vragen te beantwoorden met betrekking tot drugs."
"Exceptional Insight zei: Helper zei: Exceptional Insight zei: Ik ben benieuwd of dit zo'n guru/oplichter is. Zeg, Helper, geef je ook Ayahuasca ceremoniën? Klik om te vergroten... Nee dat ben ik niet. Ik volg het programma van NA. Ben jij daar mee bekend? Of praat je zomaar wat? Klik om te vergroten... Daar ben ik wel bekend mee, ja. In de zin van dat ik weet wat het is en doet. Zelf heb ik het niet nodig. Ook praat ik niet zomaar wat. In het verleden hebben we hier duizendenéén van dit soort posts gehad en daar zaten zo af en toe wel van die "guru's" tussen. Leuk voor het dramagehalte van het forum, maar natuurlijk niet de bedoeling. Klik om te vergroten... Mee eens! En ik ben bekend met die guru's. Ik was jaren lang zelf actief op dit forum"
"Ja dat klopt. Ik ben ook een voorstander van professionele hulp. Maar vaak is die drempel nog te hoog om die hulp te zoeken. Dat zeg ik uit eigen ervaring en daarom mogen mensen mij contacten. Ik ben een aantal keer benaderd inmiddels."
"Psychedelibee zei: Ik heb zelf ook ruim 6 jaar dagelijks geblowd. Vele stop of minder pogingen gedaan, maar wilde nooit echt stoppen waardoor het maar niet lukte. Uiteindelijk was ik het helemaal zat en wilde toen ook echt niet meer elke dag blowen, toen ging het eigenlijk heel makkelijk. Nu blow ik alleen nog in de weekenden en als ik niks belangrijks heb en er bovendien ook zin in heb. Soms blow ik dan nog hele weekenden en soms ook weekenden niet. Kan inmiddels ook bij vrienden zitten die blowen zonder mee te doen. Lang verhaal kort, je moet het wel echt willen. Uit je verhaal maak ik op dat je eigenlijk helemaal niet wilt stoppen of minderen, dan is het echt extreem lastig. Klik om te vergroten... Uit welk verhaal?"
"Psychedelibee zei: Helper zei: Uit welk verhaal? Klik om te vergroten... Oh sorry, dit was een reactie op een ander topic. Ik heb dat op mijn mobiel gepost en blijkbaar op het verkeerde topic geklikt. Klik om te vergroten..."
"Hallo, Professionele Hulp zoeken en/of krijgen voor jezelf of voor anderen bij een verslaving is vaak een moeilijke stap. Ik heb zelf erg lang geworsteld met een verslaving. (Achteraf gezien) ben ik al verslaafd geraakt op het moment dat ik voor het eerst een biertje nam. In het gebruik van verdovende middelen ben ik grenzeloos geweest. Het was nooit genoeg. Alles wat me kon verdoven gebruikte ik. Mijn hoofdmiddel was ghb. Toen ik besefte dat de situatie onhanteerbaar was geworden, heb ik (veel te laat) de stap durven zetten om professionele hulp te zoeken. Door behandelingen heb ik mezelf terug gevonden en geniet ik nu elke dag van het leven, vrij van elk middel wat me kan verdoven. Graag wil ik uitdragen wat ik geleerd heb, omdat ik dat iedereen gun. Het leven is mooi! Zoveel mooier dan bij het gebruiken van verdovende middelen. Heb je vragen met betrekking tot het gebruik van alcohol en/of drugs, voor jezelf of voor iemand anders? Mail me dan. Dit mag uiteraard ook anoniem. Ik doe dit vanuit mezelf en ben niet aangesloten bij een organisatie of wat dan ook. [email protected]"