Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb zelf ADHD en als je je niet meer kunt concentreren wanneer je ritalin hebt genomen, betekent dit dat je GEEN ADHD hebt. Jouw hersenen maken het stofje dat ADHD-ers missen wél aan en zodoende werkt ritalin averechts. En ik vind het een beetje raar om te lezen hoe iemand die getest is als hoogbegaafd geen manier kan vinden om te leren. Ik ben ook hoog begaafd en heb manieren gevonden hoe ik kan leren zonder ritalin. Het kost me een hoop meer moeite dan wanneer ik Ritalin gebruik, maar na 9 jaar Ritalin geslikt te hebben (2x 20mg per dag) kwamen er uit bloedtesten dat mijn leverwaarden veel te hoog waren. Ik was gestopt met Ritalin en ontzettend moe, en in de bijsluiter staat ook dat Ritalin de lever aan kan tasten. Ik ben gedurende een half jaar op en neer naar het ziekenhuis op vrijwel alles wat die leverwaarden verhoging zou kunnen veroorzaken getest. Uit de onderzoeken kwam naar voren dat deze lever"falen" te wijten zijn geweest aan 9 jaar lang Ritalin gebruikt te hebben. En voor iedereen die ADHD heeft en twijfelt over wel of geen ritalin: Als je denkt met Ritalin alles te kunnen en geleerd te hebben, zodra je stopt met de medicijnen, stopt ook het vermogen om alles zo te kunnen en moet je gewoon weer van voor af aan beginnen met jezelf conditioneren en dingen aanleren."