"DownUnder zei:
Perdue wilde deze 160mg op de markt brengen maar door druk vanuit de maatschappij en media hebben ze dit niet door laten gaan. Dit feit wat te zien in de ongelooflijk mooie maar wel tragische serie "Dopesick" via Disney+. Ik zelf zat op 120mg per dag en arts gaf aan dat ik aan de grens van een overdosis zat.. pfff nu denk ik ook dat hij of onwetend is of mij alleen maar bang wilde maken. Ik was op eigen kracht terug kunnen gaan naar 60mg per dag helaas zit ik nu weer op en rond de 100mg. Ik dacht sterk te zijn maar ik kan alleen nog maar denken aan dat uurtje genot dat ik dan voel wanneer ik het ingenomen, de rest van de dag denk ik alleen daar nog aan, dus wil ik ook via een kliniek gaan afkicken alleen ook ik zit vol met vragen. Maar ik dwaal af, naar mijn weten was er dus geen 160mg tablet op de markt gekomen.
Klik om te vergroten...
Ja, dat verhaal van die overdosis is gewoon zwaar overdreven of ze weten het echt niet.. ik vind dat een arts dat niet moet vertellen, want het is onzin en maalt je inderdaad bang of onzeker. Ik heb net iemand beantwoord en allerlei info gegeven over hoe de kliniek er uitziet, in elkaar zit, hoe het er naar toe gaat. Ik geloof dat dat gewoon een topic was, dus zoek die even op. Nee, was een privébericht, heb het even gecheckt. Ik zal de info hier even bij zetten:
In mijn geval, ik woon in Zuid-Limburg gaat het via Mondriaan Verslavingszorg in Heerlen echter ligt de kliniek in Maastricht. Ik weet niet waar je woont, maar je zou gewoon op verslavingszorg kunnen zoeken want volgens mij is Monddiaan alleen in Limburg. Maar er waren meer keuzes voor mij, maar dit was de beste.
Wat he verhaal betreft, ik herken me er helemaal aan. Ik werd gek ervan dat ik het op gepaste tijden moest nemen en begon die afhankelijk te haten. Toen heb ik besloten dat het genoeg was en ben ik stappen gaan zetten zoals jij nu ook gaat doen, top!
Ik raad je wel aan om voorzichtig een beetje zelf te gaan afbouwen met stapjes van 5 of 10mg minder. Des te lager de dosis tijdens opname, des te beter kom je erdoorheen. Ik zit nu op dag 3 en vanavond 72 uur clean en heb nauwelijks ergens last van gehad, enkel spanningen in de armen en benen. Dus zover gaat het goed.. op slapen na, dat gaat moeilijk maar dat heeft bijna iedereen hier.
Wat de kliniek betreft zit ik goed hier, je hebt alles op de kamer, bed, Bureau, badkamer met wasbak en toilet en douche. Wifi is er, TV of Laptop/tablet mag je zelf meenemen en er staan hier ook 2 tv's in de woonkamers. Het zijn 2 groepen van 6 patienten, dus je zit altijd met max 6 personen en de groep waar ik in zit is erg gezellig, maar das geluk denk ik. Het bed is een ziekenhuis bed dat je kan stellen met een afstandsbediening hoe je wil. Wat kan ik verder nog vertellen van de kliniek... je hebt een dagprogramma waar je aan mee moet doen, maar ze doen niet moeilijk als je even geen zin hebt. Het weekend is helaas geen programma, dus dan moet je zelf voor afleiding zorgen. Maar er zijn ook genoeg dingen daarvoor, er staan TV'S zoals ik al zei, maar ook veel bord spellen, voetbaltafel, dartbord etc.. en iedere avond is er de mogelijkheid om te gaan wandelen onder begeleiding.
Wat ik je wel aanraad is heel duidelijk je behoeftes duidelijk te maken qua ziektes, medicijnen enz.. want ik heb Diabetes en ze proberen al te hele week mijn insuline af te pakken omdat eigenlijk niet mag door het beleid, maar op zo'n momenten ben ik streng en zeg ik dat als ze dat doen ik gewoon vertrek (niet echt, maar gewoon op je strepen staan omdat dat van te.voren met een arts is overlegt). Ik doe het al 28 jaar zelf en heb geen zin als ik in de nacht ietsje te hoog sta en moet insuline moet bijspuiten, me aan moet kleden, de gang moet doorlopen, spuiten en dan weer terug naar bed moet, uitkleden etc.. terwijl je al slecht slaapt. En tot nu toe heb ik het nog steeds in eigen beheer. Morgen zie ik de arts weer waar ik het mee afgesproken heb en dan hoop ik dat voorgoed in orde te hebben. Misschien dat andere klinieken niet moeilijk doen, maar wees er op voorbereid!
Dat was de info zover, mocht je foto's willen stuur me dan je e-mail even. Verder raad ik je aan om toch nog wat af te naar 50/40. Dat heeft mij enorm geholpen om zonder veel moeite de eerste 3 dagen erdoorheen te komen zonder medicatie. Als je met 100 gaat heb je meer kans op ontwenning, ik ging met 40 naar binnen en eenmaal binnen was het gelijk 0! Maar ik had de optie op paracetamol, ibrupofen en clodinine.. als ik me klote ging voelen, en ik heb me niet klote gevoeld. Als ik met 130 naar binnen was gegaan en dan op 0 werd gezet zou het een ander geval zijn geweest. Je zegt dat je een uur kunt genieten, dat had ik vooral in het begin met de snelwerkende, ik werd ook veel socialer en leefde meer, ook omdat de pijn weg was maar je moet steeds meer gebruiken om.dat gevoel te krijgen... ik heb dagen gehad dat ik 600mg slikte, en zelfs toen was het effect na 15 minuten weer weg. Dus probeer een beetje af te bouwen voor je de stap zet, de wachttijden zijn meestal zo'n 2 maanden en in die tijd begin je gewoon met minderen. Denk niet aan het fijne gevoel, maar aan de afhankelijkheid, das gewoon klote.
Meer vragen? Stel ze gewoon, ik antwoord ze altijd wel! Succes als je de stap gaat zetten om ervanaf te raken!"
In: Detox van Oxycodon
1-1-2024