"Ik neem al een tijdje Wellbutrin voor mijn depressie, maar hoe meer ik onderzoek ik deed, hoe meer ik het ook op andere manieren wou gebruiken.
Ik vond enkel nergens informatie over het snuiven van Wellbutrin. Daarom dacht ik dat ik het een goed idee zou zijn om mijn ervaring voor jullie neer te schrijven.
OPGEPAST: Dit is een geneesmiddel, het zeker niet de bedoeling om dit recreatief te gaan gebruiken!!!
Het middel:
Wellbutrin XR 150mg
Dit zijn tabletten met gereguleerde afgifte Bupropionhydrochloride.
Wellbutrin wordt gebruikt tegen depressie, maar ook tegen adhd, stoppen met roken en zelfs gewichtsverlies. (Thank God for that).
Inleiding:
De eerste dagen dat ik de pillen nam, was ik suïcidaal, kon ik niet slapen, was ik steeds geïrriteerd, kon ik niet stilzitten en was mijn darmflora naar de knoppen, maar dat was niet erg, want ik had geen honger. Het voelde aan alsof ik iedere dag speed deed. Mijn kaken waren zelfs constant stijf en mijn mond was enorm droog.
Maar na enkele weken verminderde de negatieve effecten en bleef vooral de energie over.
Nu neem ik het al meer dan een jaar en merk niet echt dat het een groot effect op me heeft, tot ik stop. Dan ben ik moe, verdrietig, heb ik enorm veel hoofdpijn (addict, much?).
Tijdens het studeren besloot ik om het eens op een andere manier te proberen. Ik durf wel vaker een extra pil nemen om wat meer energie en concentratie te krijgen. Dus waarom niet eens een lijn?
Op het internet was er heel weinig info over te vinden, dus besloot ik zelf maar dit artikel te schrijven.
Voorbereiding:
Hoeveelheid: 2 pillen
Bereiding: ik verpulverde de pillen met een vijzel (uit porselein)
Tijdens het pletten lette ik er op om de buitenste laag van de pil er uit te halen, het omhulsel rond de pil is speciaal gemaakt om pas in de maag op te lossen, dus dat wou ik niet graag in mijn neus
Voorbereiding voor het snuiven: er komt véél poeder uit 2 pillen, het is een heel fijn en plakkerig poeder. (veel meer dan op de foto te zien is).
Trip Report:
De eerste lijn neem ik om 14.15, met mijn boeken voor me.
Het brand enorm (niet zoals 2-cb poeder, maar het is echt niet leuk).
Het heeft een vuile smaak.
Na 15-20 min begin ik duidelijk de effecten te voelen. Mijn hart gaat veel sneller kloppen, ik voel me opgejaagd. Mijn handen zijn heel zweterig, ik heb zin om te praten en dingen te schrijven, zonder euforie. Het is niet negatief of positief, het gevoel is heel neutraal, maar ik ben alert. (Mijn snot is raar geel, bijna fluo, ieuw)
Mijn maag doet lastig en mijn neus blijft lopen. En oja, ik heb helemaal geen zin om te studeren...
Het effect begint wat te minderen om 15h, dus ga ik nog een lijntje doen. Ik voel me goed, maar heb nog maar heel weinig gestudeerd..
Studeren begint te lukken, maar om 15.25 heel veel zin in nog een lijn!
Ik begin om heel opgejaagd te voelen. De drang om bij te pakken is groot.
Mijn hartslag gaat de hoogte in, mijn pupillen staan wat groter dan normaal en mijn kaken staan ook heel strak.
Ik probeer een sigaret te roken, maar dat is een heel slecht idee. Maakt me ziek en het smaakt me echt niet.
Om 15.45 nog een lijn, om 15.50 nog 1, om 16.10 Is alles op.
Om 16.30 begin ik me slecht te voelen: ik begin te draaien en heb het gevoel dat ik mij steeds moet neerleggen. Ik probeer een bad te nemen, maar na 5 minuten (mijn bad is maar half vol) moet ik terug recht staan en gaan liggen. Mijn kaken staan nog steeds strak.
Er beginnen steeds meer gedachten door mijn hoofd te gaan.
Ik probeer wat te eten, maar na 2 happen kan ik niet meer.
Ik word misselijk, maar kan niet overgeven.
Ik kan me niet concentreren.
En toch blijf ik de drang voelen om bij te nemen... (wat ik niet doe)
Tegen de avond is het wel al wat uitgewerkt, maar ik voel me zwak, ben steeds aan het draaien, mijn maag doet pijn. Mijn kotgenoot komt thuis en we eten samen. Hij heeft niet door dat ik iets genomen heb, maar hij ziet wel dat ik er niet zo goed uit zie. Ik krijg ook bijna niets van mijn eten op. Ik probeer vroeg te slapen, maar ik lig nog uren wakker voor ik kan slapen.(Ik kan normaal redelijk goed slapen als ik drugs genomen heb.)
Ik voel me nog altijd neutraal, alsof al mijn emoties uitgeschakeld zijn. En toch voel ik me depri, geen emoties hebben is geen leuk gevoel, ik voel me leeg.
Rond 6 uur 's morgens val ik in slaap. Ik slaap heel onrustig en ben ook al vroeg terug wakker.
The day/week after:
De dag erna voel ik me lusteloos, moe. Dit is niet abnormaal na het nemen van welke drugs dan ook. Ik moet me nog steeds af en toe op de grond leggen omdat het niet goed gaat.
Ik kan me wel wat beter concentreren dan de dag ervoor en probeer mijn gedachten wat van mijn klachten af te leiden door te leren.
In de loop van de week krijg ik last van de WORST COMDOWN EVER... Ik voel me enorm depressief, het zijn echt vreselijk dagen waar ik mij door moet sleuren. De Lichamelijke problemen zijn wel allemaal weg, maar ik heb me echt nog lang niet zo slecht gevoeld als nu...
Conclusie:
Het was leuk om te ontdekken wat deze pillen die ik iedere dag slik eigenlijk met mijn lichaam doe. Ik herken de meeste problemen van toen ik juist de medicatie nam.
Om eerlijk te zijn was het niet de moeite. Er is geen gevoel van euforie, alleen van opgejaagdheid. Mijn concentratie was ver te zoeken, ik voelde me zo slecht dat ik op de grond moest gaan liggen.
Ik snoot ook nog enkele dagen geel snot en heb een hele week een bloedneus.
Ga ik het ooit opnieuw doen? Neen, duidelijk niet. Het was een verspilling van mijn medicatie en een regelrechte aanslag op de neus.
Raad ik het aan om te doen? Zeker niet. Als je deze pillen in huis hebt, heb je waarschijnlijk al een depressie en geloof me, de week die na het gebruik kom je echt moeilijk door.
En zoals ik al zei, het is echt niet de moeite. Ik vond het echt niet aangenaam en het was ook heel slecht voor mijn neus. Bij een hogere dosis denk ik dat vooral misselijkheid gaat primeren, maar daar heb ik geen idee van.
Natuurlijk doet iedereen wat hij wilt, ik neem deze medicatie iedere dag, maar als je nog niet gewoon bent aan het bestandsdeel kan je een heel andere ervaring hebben. Ik zou zeker beginnen met pil en afwachten hoe het verder gaat.
Sorry voor de lange post! Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben"