Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik wil zelf paddo's gaan kweken. Heb nog geen ervaring hierin, maar afgelopen week heb ik mij aardig ingelezen en het is gelukkig geen hogere wiskunde. Toch blijf ik met de vraag hoe ik wil gaan kweken, tussen deze opties twijfel ik: 1) de welbekende kant en klare growkit 2) een kant en klare steriele substraat zonder mycelium en de sporen dus zelf toevoegen 3) alle benodigheden zelf halen. Iemand die mij hier wellicht kort over wil informeren en adviseren? Graag ook in het kader van kostenefficientie en tijdbesparingen. Ik hoor graag."
"0t0lerance zei: Hmm.. wat wil je ermee? beetje trippen... microdoseren.. of voor medicinale doeleinden (depressie, angststoornis, clusterhoofdpijn enz).. of wat anders.. Voor optie 1 is een kant en klare set het snelst.. zoek je er meer achter dan is er geen snelle optie en zal je een boek moeten kopen als basis (the psilocybin mushroom bible) en up-to-date kennis opdoen via fora... Klik om te vergroten... Ja in ieder geval af toe trippen. Microdoseren heb ik geen ervaring mee maar lijkt mij wel wat. Bedankt voor het bondige antwoord, daar was ik naar op zoek. Ik denk dat ik dan in eerste instantie inderdaad voor de kant en klare set ga en mij in de tussentijd in de mushroom bible ga verdiepen"
"Oja, heeft iemand een speciek merk en soort dat aan te raden is? Wil wel voor een 2100cc set gaan. Zat zelf aan de mckennaii soort te denken, vanwege de hoge potentie en goede opbrengst."
"0t0lerance zei: Dit is marketing. Deze setjes zijn allemaal Psilocybe cubensis.. de variant bepaald niet de potentie maar een geisoleerde strain met genetische eigenschappen. Een "b+" kan meer psychoactieve stoffen bevatten dan een "McKennai", is marketing.. geloof niet alles wat je leest. Zelf onderzoek doen Klik om te vergroten... Dacht inderdaad dat een variant van een strain wel wat kleine verschillen kon geven. Is er nog noemenswaardig verschil tussen de growkits van verschillende merken/fabrikanten?"
"0t0lerance zei: Neen, de fabrikant heeft ook geen idee of het isolaat wat ze gebruiken x concentratie stoffen bevat. PsiloQ testen zijn pas sinds kort op de markt en niet beschikbaar in NL. De variant zegt helemaal niks over de concentratie. 1 uitzondering, de Penis Envy variant is in de regel wat sterker. Naast de psilocybe soort bestaat er de panaeolus variant.. dit is een andere soort paddo die een aantal keer potenter is dan de cubensis. Maar, zet dituit je hoofd. Gezien je vragen is dit niet van toepassing.. psychedelica zijn geen party drugs voor de fun.. lage dosering zijn recreatief.. hoge doseringrn hebben een serieuze krachtige uitwerking die je verbeelding te boven gaan en een enome impact hebben op de psyche. Denk hier niet lichtzinnig over. Klik om te vergroten... Oke, was ook meer in het kader van kostenefficientie. Dus even als voorbeeldje ter verduidelijking; Als soort 'X' 100 gram oogst geeft met 1% werkende bestandsdelen en soort 'Y' 150 gram met 0,5%, zou ik voor soort X gaan en gewoon lager doseren. Bedankt voor de nuttige info wederom!"
"Neo-Shulginist zei: De eerste keer beginnen is zo'n growkit helemaal prima. Uiteindelijk is het allemaal toch niet zo duur. Die growkits bestaan ook vaak uit een zak met voorgesteriliseerde rogge die je zelf moet inoculeren. Het kan iets goedkoper worden als je zelf een sporenspuit regelt en dan verschillende mushbags met rogge gaat steriliseren. Maar het risico op besmetting met een andere schimmel of bacterie wordt ook groter. Dus dan is het een beetje een gokje. Als het goed gaat kan je misschien een veelvoud van shrooms produceren, maar als het mis gaat dan ben je het geld kwijt. Klik om te vergroten... Dank, ga inderdaad dan beginnen met een kant en klare growkit. Heb jij goede ervaring met een growkit van een bepaald merk/fabrikant/website?"
"Neo-Shulginist zei: Volgens mij is het allemaal een pot nat. Klik om te vergroten... Ok, dus gewoon voor de goedkoopste gaan. Ik zit al wat vooruit te denken en vraag mij af hoe je de grotere plastic bakken steriliseert die niet in een pan passen. Zat al ff te googlen, ook op shoomery, maar kon t niet zo gauw vinden."
"Neo-Shulginist zei: Bij growkits zou dat allemaal geregeld moeten zijn eigenlijk. Met 99% IPA gaat het ontsmetten verder wel goed. Maar om te steriliseren heb je eigenlijk wel een autoclaaf/snelkookpan nodig. Maar dat zijn dus meer handelingen voor als je het zelf in elkaar gaat hobbyen. Klik om te vergroten... Bedoel ook voor wanneer ik het zelf in elkaar wil gaan hobby'en. En als het dan een grootte bak betreft (van bv. 50 cm) die dus niet in een pan past, hoe doen hobbyisten dit dan? Een autoclaaf aanschaffen lijkt mij iets te veel van het goede, vanwege de prijzen."