"Wie: man, 76 kg, 22 jaar
Wat: 5 capsules van 100mg 3MMC, oraal genomen
Waar: Festival Don't Let Daddy Know
Ervaring: zelf al aantal keer XTC gedaan en één keer eerder 3MMC
Eindelijk was de lang verwachte dag daar. Ik zou met 3 andere vrienden aan de 3MMC gaan. Zelf heb ik al een keer eerder 3MMC gedaan, echter had ik toen capsules van 80mg. Nu dus besloten om de dosis iets te verhogen omdat ik had gelezen dat 80mg nog een vrij lage dosis was. Achteraf was dit een aardig goede beslissing.
Ik had die dag goed geslapen en goed gegeten. Veel fruit en als avond eten een grote hoeveelheid opgeschept. Zo was ik maximaal voorbereid voor een mooie ervaring. Zelf slik ik ook altijd magnesium pillen om de kaakspanning iets te verminderen, dit heeft ook altijd een positief effect.
We kwamen rond kwart over 11 het festival binnen gelopen. Snel een kluisje en muntjes gehaald en daarna het oh zo belangrijke flesje water gehaald. Rond half 12 waren we dan eindelijk op de dansvloer. De sfeer zat er al lekker in en iedereen leek het al erg naar zijn zin te hebben.
Om 00:00 besloten we de eerste capsule 3MMC in te nemen. Mijn 3 vrienden hadden nog nooit eerder 3MMC gedaan, alle hadden wel al ervaring met XTC. Hierdoor voelde het dus een beetje alsof ik hun begeleider was en konden ze altijd met vragen bij mij terecht (zelf vind ik het namelijk altijd erg belangrijk om mij goed in te lezen als ik een nieuwe drugs ga gebruiken). Oliver Heldens ging draaien en draaide een mega set. Na 25 minuten merkte ik al dat ik meer energie begon te krijgen en ineens de neiging had om enorm veel te praten. Zelf dacht ik: "wow, nu al???" De muziek werd ineens 100 keer lekkerder en ik was mega hard aan het dansen. Een kwartiertje later begonnen mijn vrienden ook wat te merken en zaten we alle 4 op hetzelfde level. Mijn vrienden beschreven het als: "nuchter, maar met veel energie en je erg goed voelen. Beetje alsof je de beste dag van je leven hebt." Nou en de beste dag van ons leven was het ook.
Om 01:00 kwam W&W één van mijn favoriete dj's. Hierdoor ging ik helemaal los met het dansen, maar na een tijdje merkte ik dat mijn energie wat begon te dalen. Het was inmiddels 1 uur en een kwartier later na mijn eerste inname. Ik had gelezen dat als je bijneemt je ongeveer 1,5 uur tot 2 uur moet wachten tot je 2de inname. Ik besloot nog even te wachten met bijpakken in de hoop dat de energie terug kwam. Na een tijdje miste ik het energieke wel echt en besloot toch al bij te pakken. Ongeveer een kwartier later merkte ik alweer dat de energie is terug gekomen en kon ik weer maximaal dansen.
Wat ik wel bij 3MMC merk is dat je soms even wat rustiger moet dansen omdat je anders buiten adem raakt, dit heb ik bij XTC nou nooit. Ik merk dus dat mijn lichaam dan zegt: "neem nu maar even rust." Dus dat deden we toen maar.
Het is inmiddels 02:00 en we besloten even te gaan roken. Het rokershok was buiten, dit is natuurlijk ideaal om even tot rust te komen en af te koelen. Daar merkte we dat we alle 4 als een lopende band aan het praten waren. Daar in gesprek gekomen met een paar Duitsers. Zelf praat ik Duits en merkte dat ik aan de 3MMC nog beter Duits kon spreken dan normaal.
Daarna besloten we binnen even te gaan zitten, op dat moment draaide Sunnery James & Ryan Marciano, die vonden we alle 4 toch niet zoveel bijzonders en konden we mooi een uurtje rust pakken. Eenmaal een plekje gevonden hadden we de diepste gesprekken met elkaar. We hebben met elkaar gesproken over gevoelige dingen en we merkte dat we erg in de ander zijn situatie konden verplaatsen. Het voelde allemaal goed en normaal aan. Ik had daar met nog een andere vriend afgesproken die met zijn vriendin kwam meeten, ook zij zaten aan de 3MMC en gingen net zo lekker als wij. Toen die twee eenmaal waren aangesloten besloten we terug te gaan om te dansen.
Het is nu 03:00 en Dimitri Vegas & Like Mike gingen draaien. Ook hier merkte ik weer enorm veel energie en ging ik enorm lekker. Ik had gesprekken met iedereen en alles ging gewoon erg natuurlijk. Om 03:10 besloot ik weer bij te nemen. Dit keer bijna 2 uur tussen de innames gehouden en het energie level was constant hetzelfde. Ongeveer een kwartiertje later merkte ik dat ik wel erg hard ging. Ik was mega energiek en had de tijd van mijn leven. Ik besloot even te kijken wat mijn hartslag was en zag dat die op 160bpm zat. Toen maar even besloten om rustig te zitten en even te kalmeren. Ook hier bij het zitten de meest diepe gesprekken en bleven we maar doorpraten over van alles en nog wat. Zelf merkte ik dat mijn kaken vrij gespannen zijn, maar verder is er weinig aan me te zien. Pupillen waren normale grootte en het zweten viel wel mee. Het was fijn om te merken dat mijn hartslag wat ging dalen. Ik merkte wel een soort druk op mijn buik, misschien dat iemand dat anders ook ervaart aan de 3MMC. Ik besloot daarom even wat te eten om te kijken of dat effect had. Even wat friet gehaald en zoals te verwachten was het lastig om deze weg te werken omdat ik een gigantisch droge mond had, gelukkig deelde we de friet en kwam de zak toch op. Door het eten merkte ik dat de druk op mijn buik wat afnam.
Het is nu 04:00 en ik besloot nog wat langer rust te houden omdat ik toch enigszins was geschrokken van hoe hard ik ging. Daarom besloten we weer even naar het rokershok te gaan en daar verder tot rust te komen. Die peuken smaken nog lekkerder dan aan de XTC en kon hier dus intens van genieten. Op dat moment waren we met elkaar oude herinneringen aan het ophalen en konden we hier gigantisch om lachen.
Om 04:40 besluit ik weer bij te pakken want mijn hoogte punt van de avond zou komen. Headhunterz en Wildstylez gingen back to back draaien. Dit zijn twee van mijn favoriete hardstyle dj's en ik wilde hier optimaal van genieten.
Om 04:45 komen ze op en ik ging helemaal los. Ik heb nog nooit zo hard en intens gedanst op muziek. Ik zat er echt volledig in en had echt schijt aan wat mensen van me dachten. Ik keek even om mij heen en zag dat mijn vrienden naar me lachten, ze vonden het maar prachtig hoe ik los ging. Af en toe merkte ik dat ik even rustig moest dansen om op adem te komen, maar daarna kon ik weer vol door. Je kan bij 3MMC dus veel beter naar je lichaam lusiteren en merk je soms ook dat je benen het even zat zijn en willen zitten. Dit merkte ik dus toen de set van Headhunterz en Wildstylez was afgelopen en besloten we weer te zitten en bij te komen.
Het was toen 05:45 en de energie zat er nog steeds net zo lekker in als het begin. Ik merk bij 3MMC dat het allemaal erg op eenzelfde niveau blijft, afgezien van de ene keer dat ik even heel hard ging. Bij XTC vind ik het altijd jammer dat je aan het einde van de avond merkt dat je niet meer bent zoals het begin van de avond, maar bij 3MMC kan je het hele festival lang blijven genieten van dezelfde rush.
Ik merkte hier dat ik voor het eerst op de hele avond naar de wc moest, het plassen ging oprecht super makkelijk, vele malen makkelijker dan bij XTC waar ik altijd maar een beetje voor me uit staar en me afvraag wat ik in hemelsnaam aan het doen ben. Hierna nog even gaan zitten en hebben we weer gesprekken gehad over van alles en nog wat. Het was erg fijn om te merken dat iedereen op hetzelfde niveau zat en iedereen het mega naar zijn zin had. Ik voelde me nog steeds erg helder en was me helemaal bewust wat er om mij heen gebeurde. Ik kon helder nadenken en de woorden rolde nog altijd erg makkelijk van mijn tong. Het enige nadeel is dat ik flinke kaakspanning had, soms merkte ik dat mijn kaken echt keihard op elkaar klapten. Hierdoor vreesde ik soms een beetje voor mijn tong.
Om 06:10 besloten we de laatste 50 minuten te spenderen op de dansvloer, eenmaal hier aangekomen besloot ik nog een laatste keer bij te pakken. Deze keuze had ik gemaakt omdat ik op de terugreis ook nog even wilde blijven genieten, wetende dat slapen er waarschijnlijk toch niet inzat.
Om 06:30 kwam Ben Nicky, ik moest even wennen na 2 hardstyle sets dat de muziek iets rustiger was. Hierom duurde het even tot ik mijn weg hierin had gevonden en weer verder kon gaan dansen. Het was inmiddels ook wat rustiger geworden op de dansvloer en dat vond ik toch een beetje jammer, maar wel begrijpelijk. Ik merkte dat ik van deze gedachte een beetje sip werd, daarom maar snel gefocust op het laatste half uurtje genieten. Het was fijn om te merken dat ik mijn gedachte zo snel kon omzetten.
De laatste 30 minuten merkte ik dat je lichaam toch zegt dat je iets rustiger aan moet doen, daarom ben ik maar iets rustiger gaan dansen maar genoot ik nog steeds optimaal!
Om 07:00 was het dan toch echt afgelopen na een prachtig mooie ervaring, ik beschreef dit festival als een van de gezelligste festivals ooit omdat ik het onwijs naar mijn zin had. Nog even een laatste keer naar de wc en door naar de kluisjes. Eenmaal buiten was het alweer licht en besloten we nog even een peuk te roken voordat we in de metro stapte. De terugreis was mega chill, we zaten er echt bij alsof het middag was en iedereen goed geslapen had. Iedereen was nog energiek en we hadden nog steeds gesprekken over van alles en nog wat.
Het is nu kwart voor 9 's ochtends en we zijn thuis aangekomen. Een vriend en ik besluiten nog even te afteren bij elkaar en nog een joint te roken, in de hoop dat we konden slapen. We merkte beide nog dat we erg wakker waren en nog wel even door konden. De joint had weinig effect. Ik merkte dat mijn lichaam iets ontspande maar mijn gedachten en gesprekken gingen nog steeds door.
Om 11:00 besluit ik toch maar om te proberen te slapen en zoals te verwachten: plafonddienst! Ik lig met mijn ogen dicht maar mijn gedachten gaan nog alle kanten op. Ik besloot maar op te staan en merkte dat ik toen wel echt verslagen was, de energie was ver te zoeken. Gelukkig kon ik om 20:00 gewoon mijn slaap pakken en heb ik 13 uur lang slaap gehad. De volgende dag voelde ik me echt prima. Nog een klein beetje vermoeidheid maar meer niet.
Ook de dagen erna geen last van een dip. Ik moest die maandag om 8 uur op stage zijn en dit was prima te doen!
Het was dus een prachtig avontuur en weet nu zeker dat ik 3MMC veel beter vind dan XTC. Het verliefde gevoel miste ik niet, het was gewoon erg fijn om je super lekker in je vel te voelen. Het is dus wel aan te raden om vooraf echt goed uit te rusten en goed te eten, anders maak je je lichaam echt helemaal kapot.
Kortom mijn plus- en minpunten:
+: energiek, scherp en aanwezig, veel praten, warm en fijn gevoel (alsof je de beste dag van je leven hebt), geen heftige comedown.
-: flinke kaakspanning, hoge hartslag, droge mond, geen tot weinig slaap.
Uiteraard zitten er nog andere risico's aan deze drugs zoals cardiotoxiciteit. Lees je daarom altijd goed in over drugs die je wilt gebruiken.
Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn tripreport en eventueel als nuttig hebben ervaren.
En zoals altijd: have a safe trip!"