Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"In het 2cb geslaagde trip-topic werd gezegd dat het bij sommige middelen onmogelijk is om een dosis bij te nemen op de start dosis. Ik ben benieuwd welke middelen dit zijn?"
"Men spreekt pas van een psychose als bepaalde symptomen langer dan 30 dagen blijven duren. Symptomen zijn: wanen, hallucinaties en verward denken. Oftewel de persoon in kwestie leeft in zijn eigen werkelijkheid. In een psychose maak je een vreemde indruk op je omgeving. Je doet en zegt ongerijmde (onsamenhangende) dingen. Sommige effecten van psychedelische drugs kun je daarom dan ook beschouwen als psychotische symptomen."
"manus zei: Wanen en hallucinaties zijn niet specifiek voor een psychose; sommige mensen met een psychose zijn alleen verward. Stemmen horen komt bij veel verder gezonde mensen voor. Wanen en hallucinaties komen bij veel ziektebeelden voor bv een delirium. Klik om te vergroten... Bedankt voor de reactie. Vindt het zelf best moeilijk om te begrijpen wat een psychose is. Ze hebben bij mij al tot 3 keer toe gezegd dat ik psychotisch was, maar ik geloofde dat nooit. Als ik dan doorvroeg of ze me eens wilden uitleggen wat dat dan is, konden ze mij en andere niet-psychotische mensen om me heen nergens van overtuigen. Ze baseerden mijn psychosen telkens op mijn woede en hun angst daarvoor. Het idee om psychosen als diagnose te hanteren vind ik dan ook een gevaarlijk principe waar leiders met verkeerde bedoelingen flink misbruik van zouden kunnen maken (als middel om burgers te excommuniceren) Het trieste is dat sommige mensen echt psychotisch kunnen zijn en er dus met hun denkstoornis gespot kan worden."
"Dat is zeker vervelend. Ik kan hun zo doende niet serieus nemen. Ook voel ik me zelf niet serieus genomen. Als je tegen me zegt dat ik vandaag depressief bevonden wordt en eraan toevoegt dat deze depressie nooit meer over zal gaan, geloof ik je meteen. Ik weet dat ik iets heb. In feite kunnen wij als drugs gebruikers allemaal wel begrijpen hoe het is om psychotisch te zijn, want onder invloed van drugs of wijn ben je tijdelijk psychotisch. Of ook als je zwaar afkickt. Maar ik begrijp niet waarom ze zeiden dat ik psychotisch was buiten mijn gebruik om. Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik trip, terwijl ik niets had ingenomen. Soms kwam het misschien eens op het randje daarvan, maar niet zodanig dat ik de dag daarna nog steeds last daarvan had en medicijnen nodig had, hoewel het best eng is als je je ineens zo voelt alsof er een trip begint te werken zonder dat je het gebruikt hebt. Want het is zelfs al eng wanneer je bewust gebruikt. Er zijn meer slechte dan goede behandelaars en als je slecht behandelt wordt krijg je automatisch achterdocht wat feitelijk een symptoom van een psychose is. Ik kan een ander zelf ook psychotisch maken. Is op zich niet moeilijk. Als je hem maar lang genoeg blijft pesten wordt dat doel wel bereikt. Zulke slachtoffers isoleren zichzelf wat een symptoom van een psychose kan zijn, maar die wel door onder andere de overheidsmedewerkers in de hand gewerkt kan zijn en in een erger geval zelfs in stand gehouden wordt door dezelfden."
"Ja? Meen je? Nee, dat geloof ik niet dat jij me niet serieus neemt. Dus je beweert dat het onmogelijk is om iemand moedwillig psychotisch te maken?"
"Het ligt aan mij dat je dat idee hebt. Het spijt me. Ik ben niet zo goed behandeld geworden in de psychiatrie en heb op afdelingen dus ook wel psychotische mensen meegemaakt. Het valt op dat zij veel momenten uit hun psychose nadien vergeten zijn, zoals je dat ook ziet bij mensen die dronken waren. Er zijn wel dingen die ze achteraf zullen proberen te verklaren maar dat komt vaak niet overeen met wat er werkelijk gebeurde. Zij hadden gedurende hun psychose een andere werkelijkheid. Ook kunnen ze bevestigen dat ze in een psychose hebben gezeten, erkennen dat het ziekelijk is (zelfs iets met bezetenheid te maken kan hebben) en absoluut niet willen hebben dat ze er nogmaals in terugvallen. Als je mij vraagt hoe ik mijn psychose ervaarde kan ik zeggen dat ik boos was en vervolgens allerlei kneusjes hoorden zeggen: je bent psychotisch, je hebt onze professionele hulp nodig. Of dat ik niet mag stoppen met medicijnen gebruik en allerlei van dat soort streken om me nog bozer te krijgen. Ze zijn gewoon heel erg duivels bezig. Op dit moment natuurlijk niet meer zo erg met mij, maar wel nog met andere slachtoffers waar ik een mede getuige van ben. En die naar mijn gevoel helemaal niet psychotisch zijn (geweest). Deze kennis is zo pijnlijk dat ik het meeste zou willen verdringen. Je zou haast denken dat het het uiterlijk van een psychose heeft gekregen, als ik dat werkelijk zou doen. Iemand kan onwetend zijn en nog maar weinig van het begrip psychose afweten. Zoiemand kun je makkelijk iets aanpraten of met behulp van opdringerij laten geloven dat hij psychotisch is terwijl dat niet zo is. Ook voor mensen die echt psychotisch zijn geldt dat zij nog steeds een eigen wil hebben. Echter veel mensen met een overheidsbaantje schijnen deze wil niet te eren."
"Dat is maar net wat ik bedoel... Als ik WIL kan ik zeker iemand psychotisch krijgen, al hangt het er natuurlijk wel een beetje vanaf dat er voldoende mensen moeten zijn die zich met mij samenzweren. Een van mijn lotgenoten is het er, net als mij, ook niet mee eens dat hij schizofreen is verklaard en HIJ beweert zelfs dat zich bij overspannenheid en schizofrenia ongeveer dezelfde soort symptomen voordoen. Het is goed mogelijk om iemand bewust tot overspannenheid te drijven en hem vervolgens nog wat anti-psychotische medicijnen zijn maag in te toveren, zodat zijn geloofwaardigheid flink in opspraak wordt gebracht wanneer hij aan de wereld probeert bekend te maken wat hem is aangedaan, want mensen zijn nogal bang voor hetgeen zij niet kennen. Tenminste dat is iets wat ik zelf ook vooral wel merk wanneer ik iemand zeg dat ik neuroleptica neem of, dat ze zeggen dat ik schizo ben. Meestal is het vanaf dan einde zoek met dat contact. En dat terwijl ik niet eens geloof dat ik het ben, laat staan die medicijnen nodig heb. Op deze manier drijven ze de spits met hun psychologische spelletjes. De Engelsen hebben het toepasselijke werkwoord TO PERSECUTE. Dit heeft 3 betekenissen. Onderdrukken, vervolgen; lastig vallen. De meest gebruikte methode die ze hebben om de overspannenheid van een ander in stand te houden. Als ze dit bij je doen ga je vanzelf allerlei gebreken lijden (en LET OP! dit LIJKT op schizofrenia maar hoeft het niet per sé te zijn). Je krijgt namelijk een grote mond, je gaat je verspreken, je maakt fouten, je vergeet allerlei belangrijke zaken, schreeuwen, in jezelf praten en als ze er maar lang genoeg mee doorgaan, ga je uiteindelijk van gekkigheid nog rondjes om de tafel rennen."
"Ik zie mezelf als verslaafd, echter ben ik niet iemand die een negatieve lading legt aan 'verslaving'. Ik vind dat iets wat bij de mensheid hoort. Ik gebruik momenteel om de 6 dagen cannabis. En andere dingen minder vaak. Holyganja, je zegt schijtwereld Zelf zeg ik altijd: “De wereld is verrot”. Eén lettertje verschil en er had schijnwereld kunnen staan wat uiteraard op hetzelfde neerkomt Verder denk ik overigens wel dat de persoon maakt dat drugs in een negatief daglicht komen te staan, dus ik ben wel zo een van blame the person not the drugs. Of misschien nóg beter gezegd: Don't blame at all. Als iemand slecht is, worden de drugs die hij gebruikt ook slecht. Is iemand goed dan is het gewoon goed. Zoals de bijbel het ook verwoordt: De zondaar wordt geoordeeld, maar de rechtvaardige zal gelukkig worden."
"Ik zei dat omdat ik me geen voorstelling kan doen van hoe mijn leven er uit zou zien als ik het nooit meer kan overdoen. Ik ben er ook uit nieuwsgierigheid mee begonnen of omdat ik bij de groep wilde horen, maar inmiddels heb ik vele redenen om te blijven gebruiken, waarvan de spirituele voor mij nu de voornaamste is. Echter, door de jaren heen ben ik ook de medicinale voordelen ervan gaan inzien, maar ik kan je natuurlijk ook een lijst met negatieve kanten opsommen. Ik ben ook al eens 10 jaar clean gebleven, maar toen vond ik mezelf net zo'n verraderlijke kl**tzak als de hypocrieten die oorlog tegen drugs voeren. Weet je, ik MOEST wel zeggen dat drugs slecht zijn, want anders lieten ze me de separair niet uit. Maar ik meende dat niet, want ik vind drugs goed. Heilig."
"Zo ja? Wanneer was dat? (ongeveer) En wat was de uitslag?"