Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Roze Olifant zei: Ik vind het wel bijzonder om te zien dat iedereen hier zo valt over methamfetamine als medicijn, terwijl amfetamine doodnormaal wordt gevonden. Alles valt of staat met de dosering natuurlijk. En ook methamfetamine is gewoon een erkend ADHD-medicijn. Los daarvan kun je erover twisten hoe goed of niet goed het is om kinderen om zo’n jonge leeftijd al aan dit soort zware medicijnen te zetten. Klik om te vergroten... Ik sta volledig achter je. Klopt helemaal: Methamfetamine is goedgekeurd door de FDA in Amerika en bestaat al jaren. Het middel is zeer effectief met minder bijwerkingen op het vasculaire stelsel. Het is de heilige graal van de adhd-behandeling zegt men wel eens. Methamfetamine werkt namelijk minder sterk op het perifere zenuwstelsel in vergelijking met andere amfetamines. In feite is het het beste medicijn voor add met de minste bijwerkingen. Lees de rankings maar van Desoxyn. Het middel kan inderdaad voor kinderen worden voorgeschreven en dat gebeurt ook in Amerika. Dr. Carl Hart - een hele bekende neuropsycholoog in Amerika - legt hier haarfijn uit dat methamfetamine in feite niet verslavender is dan alcohol. De data VS de onderbuik zeg ik altijd. Aangezien ik een maatje uit the USA ken die Desoxyn krijgt voorgeschreven heb ik het derhalve ook kunnen proberen. Ik gebruik normaal dexamfetamine en dit werkt goed. Maar Desoxyn werkt nóg beter op mijn adhd met in het geheel GEEN bijwerkingen. Het is niet te beschrijven. Ik wil dit medicijn dus ook gebruiken en dat gaat mij lukken ook - legaal wel te verstaan. Dat zit zo: een Nederlandse arts kan medicatie op artsenverklaring importeren uit het buitenland als aan bepaalde criteria wordt voldaan. Aangezien dit een middel is dat gewoon door de FDA is goedgekeurd zal dat gewoon lukken. Ik ben dan 1 van de eerste vermoed ik in Nederland die methamftamine op recept krijgt. De meest zuivere vorm van Crystal meth is het feitelijk. En dat is voor iemand met adhd dus een perfect middel dat al jaren bestaat en geen negatieve lange termijn bijwerkingen kent (anders waren die na 60 jaar allang verschenen). Opnieuw geld uiteraard zoals met alles: in een lage dosering natuurlijk. Mijn tip voor een ieder hier: zet je onderbuikgevoel opzij en kijk naar de feiten. Methamfamine wordt onnodig hard gestigmatiseerd en ik daag mensen uit om te durven twijfelen en zaken te herzien: het zit niet altijd zoals je denkt dat het zit. Dus mocht je kind niet uitkomen met dexamfatmine of andere stimulantia, dan is methamfetamine zeer zeker een optie om te proberen. De kosten zijn alleen zeer hoog want de verzekering vergoed het niet. Maar goed, als de kosten geen probleem zijn weet dan dat dit waarschijnlijk gewoon mogelijk is. Bronnen: * https://www.opensocietyfoundations.org/publications/methamphetamine-dangers-exaggerated * https://mainline.nl/posts/show/1402...en-speelt-zijn-rol-precies-volgens-het-script * https://psmag.com/social-justice/the-many-surprising-health-benefits-of-meth"
"Red pill zei: Wat voorral bedoeld wordt is denk ik dat als je kind een fase heeft Waar die extreem druk gedrag vertoont en de ouders het niet kunnen handelen dat dat kind vrij snel via een arts met adhd gediagnoseerd wordt wat al vrij snel gebeurt en zeker voor een kind heel makkelijk gelabelt, Dat men er goed over na moet denken of dat het kind ECHT adhd vertoont en dat het het functioneren negatief beinvloed of dat je gwn een kleine drukke opdonder hebt die opgroeit. En of je dan wel of niet je kind op zware medicijnen laat zetten zoals ritalin of dexamfetamine. En daar ben ik het volledig mee eens. Het hoort niet zo simpel te zijn om een klein kind die niet voor zichzelf kan beslissen en maar moet doen wat de ouders zeggen op zulke zware medicatie te zetten. Voor veel kinderen heeft dit namelijk een negatieve invloed. En dit hoor je dan ook vaak vandaar de opmerking van deze persoon. Maar ik snap jou ook zeker voor mensen die adhd hebben, kan de medicatie echt heel hulpzaam zijn en een positieve invloed hebben ✌🏼 Klik om te vergroten... Het is geen 'zwaar' middel. Wat is zwaar? Het zijn zeer effectieve middelen met een bulk aan research die keer op keer aantonen hoe effectief de stimulantia zijn voor adhd. Het zijn de meest uitvoerig onderzochte medicijnen binnen de hele psychiatrie. Kijk en als je kind een keer druk gedrag vertoond een aantal jaar dan is dat niet perse adhd aangezien er een hele lijst met criteria is waarvan er eentje duidelijk zegt dat de klachten al vanaf kind af aan er moeten zijn. De opmerking: 'voor veel kinderen heeft het een negatieve invloed' is niet op wetenschap gebaseerd. Angst en is nooit een goede raadgever. Integendeel. Bron: https://www.additudemag.com/slideshows/what-are-the-side-effects-of-adhd-medication-on-kids/"