Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ik heb net de 1e flush geoogst uit mijn kweekset. Bij het plukken van de paddestoelen bleven bij sommige de onderkant van de "stam" zitten. Na ongeveer een kwartier begonnen die gedeelten donkerder te worden en nu zijn ze groen. Ik wou even vragen of dat normaal is of dat er een verkeerde schimmel is binnengekomen tijdens het plukken. Ik heb tijdens het plukken nieuwe latex handschoenen gebruikt en van te voren goed mijn handen gewassen. Is de kweekset nu in gevaar of hoort dit? Alvast bedankt, Colin"
"Ik heb net met een gesteriliseerd heet mes alle overgebleven groene stukken weggesneden. Daarna heb ik hem opnieuw gesoaked. Ik ben niet te diep gegaan, omdat ik niet het mycelium wilde beschadigen, maar er zaten nog wel stukjes paddestoel wat dieper. Overleeft de set het of is het al te laat? Colin"
"Heel erg bedankt, Ik zag dat waar ik de paddestoelen vasthield tijdens het plukken het inderdaad blauw is geworden. En aan dat laatste heb ik ook erg veel. Nogmaals bedankt"