Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag lieve allemaal, Ik heb alle reacties, vragen en adviezen gelezen. Ik gebruik al 9 jaar Temazepam, 40 mg in totaal. Toen ik voor het eerst bij de psychiater terecht kwam vanwege een ernstige depressie wilde ik helemaal geen medicatie, maar het was echt zo erg dat ik psychotische kenmerken kreeg. Bij mij was dat dat ik constant dacht dat ik stonk. Ik durfde niet meer naar de supermarkt bijv. en tijdens mijn rijlessen moest het raam open. Natuurlijk durfde ik er niet over te praten, maar het werd zo erg dat ik niet meer kon werken. De psychiater die ik toen had gaf me uiteindelijk Citalopram en Temazepam. Na 8 jaar kreeg ik ook Seroquel erbij en door omstandigheden Chloordiazepoxide (librium). Dit is ook een benzo. Ik kan denk ik wel zeggen dat ik behoorlijk afhankelijk ben geworden van benzo's. En dit kwam uiteindelijk voornamelijk doordat mijn psychiater niet verder behandelde, maar eigenlijk een soort legale dealer was. Ik kan nog steeds via e-mail medicatie vragen en dan ligt het de volgende dag bij de apotheek. Zelf vind ik het schandalig! Niet alleen van hem, maar stiekem ook door mij is het nu dat ik een lange weg moet begaan om af te bouwen. Die librium is nu weg, maar met die Tema's heb ik echt veel meer moeite. Al die pammen zijn uiteindelijk niet de oplossing! Ook niet als recreatief gebruik. Maar ik wil niet belerend zijn, want ik vind het nog steeds heerlijk om Tema's te hebben en daarbij gebruik ik ook weleens coke of MDMA en slik om te kalmeren dan de Seroquel (75 mg) en 3 Tema's van 10 mg. En 1 joint. Als ik het zo opschrijf denk ik bij mezelf; wat in Godsnaam ben ik aan het doen! Het is zo gewoon geworden dat ik me niet eens realiseer dat ik dus dat bovenstaande allemaal nodig heb om eindelijk rust te hebben.... GVD. Tip voor iedereen; recreatief gebruik van Benzo;s kan wel, maar het is zo "fijn", vooral na het gebruik van andere middelen na het stappen bijv. en het is ook enorm fijn om verplicht (want dat doe je jezelf aan) tot rust te komen. Maar mijn advies is echt en ontzettend serieus; blijf er liever vanaf en vooral; als je het gebruikt, denk niet dat al die pammen, of het nou valium is, oxazepam, librium, diazepam, tramadol.. noem maar op, je uiteindelijk echt iets goeds brengen. En dat zeg ik terwijl ik lekker hypocriet nog steeds afhankelijk ben en het echt probeer af te bouwen, nu samen met een andere behandelaar die mij en mijn problemen echt behandelt i.p.v pillenboer te zijn. En ik zorg er, wederom hyocriet als ik het zo opschrijf, voor dat ik nog steeds altijd pammen in huis heb.. Het is een nare verslaving! Dat wilde ik even kwijt. Ik oordeel niet en veroordeel ook niemand over drugsgebruik of gebruik van benzo's, maar schrijf dit omdat ik zelf ervaren heb hoe ontzettend irri is om altijd maar te moeten denken aan bijv. dat ik genoeg Tema's heb als ik op reis ga, of bij mijn vriend ben, of als ik merk dat ik bijna niet meer heb echt het hele huis doorzoek om te kijken of er ergens nog in een laatje of in een oude tas een Tema ligt.. Ik heb in mijn leven echt alle drugs gebruikt, inclusief heroine. Dat was het meest gevaarlijk, want dat is zo lekker! Niet doen, want het brengt niks. Heb het ook maar 1x gedaan. Wees voorzichtig met die Benzo's. Dat is uiteindelijk de strekking van mijn verhaal."