Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"ik heb inmiddels ook al wat klinieken achter de rug, momenteel zit ik in een soort van 'experimentele' kliniek in een dokterspraktijk met enkele anderen, dit gaat me hier veel beter af dan alle andere normale klinieken, je mag in ieder geval niet vergeten dat er steeds een kans bestaat op terugval,laat dat je niet terug trekken dan en begin gewoon opnieuw een nieuwe uitvinding moet 99 keer gemaakt worden alvorens die perfect is. ik geloof er in ieder geval niet dat de beste kliniek bestaat, voor sommigen onder ons is het genoeg om opgesloten te worden in je huis, d andere heeft dan weer traumas te verwerken, dus beter zoeken wat je zelf nodig hebt. ik geloof er in ieder geval in dat het je deze keer lukt. je kaan trots zijn op jezelf! mvg"
"het is een feit dat je niet meer droomt door wiet gebruik aleja weinig toch als je de eerste 2 weken doorstaat zonder 1 kruimeltje wiet ga je vanzelf merken dat je beter slaapt dan ooit tevoren. nachtmerries daarintegen blijven wel even aanhouden, wat voor mij werkte om sneller inslaap te vallen na het stoppen was een goed slaapuziekje zacht op de achtergrond en een beetje met mindfullness bezig te zijn, vermijd tv,gsm etc een uur voor het slapen en lees een boek om rustig te worden al die lichtgevende schermen doen je hersens denken dat het dag is en vergeet nooit dat je niet moet piekeren in het verleden of toekomst, lig lekker in bed in het nu"
"Beste. IK verslaafd aan cocaine voor 8 jaar Ik ben nu ondertussen 21 dagen volledig clean, ik bevind me in een open instelling. op dag 15 begon er een stem in mijn gedachten me ertoe te dwingen te stoppen met medicatie. 'antidepresiva, traxene, ik was dan zo overtuigd dat ze me hier probeerden te vergiftigen dat ik mijn capsules leeg maakte en dan in nam om er voor te zorgen dat niemand zou denken dat ik hun door had. na 2 dagen dacht ik plots dat iedereen me probeerden te vermoorden. met raar gedrag als gevolg, gelukkig zit ik op een plaats met de juiste hulpverlening. Waardoor alles ondertussen weer beter is. Nu vroeg ik me af of er nog cocaine gebruikers zijn die hier last van hebben na het stoppen met gebruiken? al bij al ben ik ook van plan om mijn genezingsproces in dit topic up to date te houden in dit topic na 21 dagen merk ik dat craving minder vaak voor komt maar als het er is, dan is het veel heftiger. je kent ze wel die craving gedachten 'ik moet coke" dan denk je weer dat je er niet aan mag denken waardoor je in een circel komt nu ben ik beginnen te beseffen dat er eigenlijk niet veel over te denken valt. dus als ik nu aan coke denk laat ik mijn geachten gewoon meegaan, er komt automatisch wel een nieuw gedacht als je je gedachten niet blijft tegen spreken. Ik ben ook na 10 dagen over geschakeld van nummer en gsm, een nokia 3310 met enkel de goede mensen in de contacten (het is nooit fijn om je vrienden achter te laten, maar als je wil stoppen moet je hard zijn en jezelf op de eerste plaats zetten). het voordeel is dat ik niet op internet kan met dit apparaat en op deze manier leer ik mezelf dingen te doen in plaats van op mijn smartphone in mijn eigen wereld te zitten. door simpele dingen als dit (smartphone verwijderen) begin ik mezelf te kennen, en ik merk ook veel meer tijd te hebben de smartphone geeft me het gevoel weinig tijd te hebben wat zorgt voor drukte, stress en craving dus tips om te stoppen die ik tot nu toe ondervind zijn: (ik pas deze aan zodra ik meer ontdek) - ga sporten - weg met die smartphone (in mijn ogen zeer belangerijk) - leer zelf de baas te zijn over je gedachten door ze niet tegen te spreken - zoek een hobby dat veel concentratie vraagt (voor mij is dit te gitaar) - zoek professionele hulp - wees eerlijk (hoe moeilijk dat ook kan zijn als verslaafde) Dit is voorlopig alles. Maar ik houd jullie op de hoogte en hoop dat jullie iets hebbn aan dit artikel."
"ondertussen bijna maandje nuchter erg veel last van psychoses laatste dagen, gelukkig bestaat daar medicatie voor. nachtmerries worden minder en voel me lichamelijk al veel beter. al merk ik wel dat ik onbewust zonder het zelf door te hebben een weg zoek naar de sos. gelukkig heb ik dit snel genoeg door. mentaal begint alles wel vies kut te worden. (gelukkig blijft de motivatie hoog.) wat me momenteel het zwaarste valt is het vriendloos zijn. -geen gsm nummers hebben van oude vrienden (en nuchtere had ik niet) -geen facebook -geen insta. ik ben gewoon geswitcht naar een nokia 3310. mensen die een idee hebben om als verslaafde nieuwe nuchtere vrienden te maken? wetende dat coke je sociale vaardigheden helemaal heeft opgef°ckt. ondertussen ook besloten terug te beginnen met school om een middelbaar diploma te behalen. dit is dus part 2 van mijn proces"
"Beste lezers. Ziektes komen binnen langs je slijmvlies dat goed beschadigd is door de cocaine. maar toch al jaren niet 1 symptoom van ziekte gezien. cocaine maakt niet aleen het goede kapot maar ook het slechte? of is je immuun systeem zo mishandeld dat het ondertussen alles aankan? dit kan meschien interesant zijn om tumoren aan te vallen? (laat me even duidelijk maken dat ik coke absoluut niet aanraad en dat dit slechts een theorie is, ga dus niet snuiven als je ziek bent!) zijn hier experimenten over geweest? dan hoor ik het graag (inmiddels 3 weeks clean) mvg"
"Hallo. Vandaag heb ik mij geregistreert omdat ik na enkele maanden overmatig xtc gebruik toch wat meer informatie hierover wil opscharen. Ik heb nu een goeie 3 maanden elk weekend xtc gebruikt. Ookal zeggen ze dat het niet verslavend is kunnen ik en veel vrienden er niet van af blijven. Je kan dus wel zeggen dat we verslaafd zijn. Bij deze wil ik vragen wat voor schade we onszelf nu eigelijk aandoen? En meschien wat tips om te minderen? Wat me zelf al opgevallen was sinds ik regelmatig xtc gevruik: - de spieren rondom het hard zijn vaak stijf - ik heb op het einde van de week steeds extreme nachtmerries. - mijn zicht is verbeterd... (Wtf?!?) - ik voel me 24/7 wazig Ook viel het me op dat als ik er op een avond 5-6 naar binneslik . Ik helemaal de dagen erna helemaal geen effect voel van cannabis. Isdat normaal?"