Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal! Er bestaan helaas ook San Pedro (trichocereus pachanoi) cactussen die niet actief zijn. Je kunt er hier meer over lezen: http://troutsnotes.com/pachanoi-pachanot/ Keeper Trout (van bovenstaande site) denkt zelfs dat inmiddels 90% van de trichocereus cactussen in Amerika in de handel de soort zonder mescaline is! Ik heb helaas zelf in Nederland een ervaring met deze niet actieve cactus Ik mag niet zeggen waar ze vandaan komen. Maar deze cactus kweker had totaal geen begrip voor mijn klacht. Ik had 20 stekken gekocht voor een speciale gelegenheid met meerdere mensen. Wie ervaring met cactussen heeft snapt hoe erg is het als je na alle voorbereiding en misselijkheid (die je dan ook andere mensen aandoet) moet concluderen dat het allemaal voor niets is geweest. De stekken die ik nog over had mocht ik niet ruilen en zelfs niet inruilen voor een kleine korting op een nieuwe aankoop. De verkoper was eerst heel aardig maar nu ineens zeer onaangenaam. Hij luisterde totaal niet en antwoordde onder andere 'Ik ben geen heroïne dealer" huh? En bleef beweren dat hij nooit gezegd heeft dat ze mescaline bevatten. Ik ben mondeling overgehaald tot de verkoop met de belofte dat de stekken mescaline bevatten. Misschien een tip voor anderen om dit zwart-op-wit te krijgen zodat je tenminste nog iets hebt om je klacht met bewijs te onderbouwen...? En de cactussen die ik heb gekocht lijken inderdaad op de cactussen op de site die ik hierboven al noemde: http://troutsnotes.com/pachanoi-pachanot/. Extra grote rondjes met haartjes bij de areolen (plek waar de stekels uit komen). En de areolen staan een beetje naar boven gericht, niet helemaal recht in lijn met de zijkant van de cactus.. hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel. Dus let ook goed op het uiterlijk van de cactussen die je koopt! Succes! Ik wens niemand deze onaangename ervaring toe. Mocht je vragen hebben mag je me best een berichtje sturen. Groetjes, Fay"
"Voor wie het interessant vindt hierbij wat van mijn persoonlijke informatie... Dosering (vrouw, 65kg, 1,73m, normale gevoeligheid) Trichocereus cactussen zoals San Pedro (pachanoi, bridgesii en peruvianus) veel ervaringen met 30-40cm voor een normale trip Peyote (Lophophora Williamsii) nog maar 1 ervaring, 10 klein buttons van bij elkaar 74gr vers gewicht. Was al boven treshold: visuals met gesloten ogen, sterke hallucinaties van het gehoor, sterkte tintelingen in het hele lichaam, zwaar gevoel en slaperigheid. Dit was wel te weinig voor een volwaardige ervaring. Ieder persoon en iedere cactus is anders, maar wie weet heeft iemand er wat aan. Misselijkheid Ik neem altijd gember. Ik ga binnenkort citroen olie proberen. Dit bevat een hogere concentratie van de anti-misselijkheid stoffen die ook in gember zitten. Ik houd jullie op de hoogte. Ik lees ook dat veel mensen succesvol cannabis toepassen, maar hier kan ik niet over mee praten want ik houd niet van combineren.... en niet van cannabis Effecten versterken Zie ook deze site: https://trichoseriousethnobotany.blogsp ... ts-in.html Ik ga dit binnenkort testen en ben me al aan het voorbereiden met een flavonoïden rijk dieet. Ik neem ook de voedingssupplementen ginkgo, quercetine en propolis. Deze ga ik ook combineren met de cactus en voeg dan nog groene thee poeder toe. Hierover houd ik jullie ook op de hoogte. Zelf kweken Doen! Het is heel leuk. Ik heb zelf veel planten, waaronder verschillende cactussen, waaronder verschillende Trichocereus soorten en ook Lophophora's. Je kunt oogsten zonder de plant op te offeren en ze zelfs vermeerderen! Zo groeit de voorraad vanzelf Lophophora's bloeien en geven zaadjes die je heel makkelijk kunt opkweken. Alleen moet je wel heel wat jaren geduld hebben voordat ze groot genoeg zijn. Let op! Er zijn ook San Pedro's in omloop zonder mescaline, zie hiervoor mijn andere topic: viewtopic.php?f=7&t=59511 Er bestaan ook Lophophora's zonder mescaline, deze noemt men ook wel valse peyote (dat zijn diffusa en fricii) Toevoeging Ook Trichocereus scopulicola en T.cordobensisis bevatten vergelijkbare mescaline gehaltes als San Pedro. Van de cordobensisis ontvang ik binnenkort zaadjes"
"Dat is nou ook weer niet de bedoeling Bobsacamano! Het is heel bijzonder om mee te maken en ik kan het je van harte aanraden. Ik heb een slechte ervaring met een marktplaatsverkoper zonder eigen website. (ik hoop dat ik dit mag zeggen zonder namen te noemen) Als je iets koopt van een webshop heb je al veel meer kans dat ze naar je zullen luisteren als je een klacht hebt. Zeker als ze een goede naam hebben en willen houden. Misschien willen ze je ook (per mail) adviseren over de dosering. Dan heb je ook iets meer zekerheid. Wat je ook kunt doen is de San Pedro (Trichocereus pachanoi) niet kiezen maar bijvoorbeeld voor de bridgesii gaan. Voor zover ik weet zijn hier geen meldingen van minder actieve cactussen. Ik vind zelf de bridgesii trouwens een hele mooie cactus om te groeien, met een blauwige kleur. Als je een stek koopt neem dan iets extra. Dan kan je de top er af snijden en die laten wortelen en verder laten groeien. En als je een goede te pakken hebt: vermeerderen! Van een plant kan je het onderstuk na oogsten weer opnieuw laten uitlopen. Als iedereen nou steeds de beste blijft doorkweken blijven die in elk geval behouden! Ik heb verschillende cactussen (pachanoi, bridgesii en peruvianus... en ik krijg zaadjes van nog andere soorten) en ze zijn allemaal anders qua ervaring!"
"Ik heb wel eens geprobeerd te extraheren op een foodgrade manier d.m.v. limoneen als oplosmiddel. (via google genoeg info over te vinden) Maar ik kon niet aan zuivere foodgrade limoneen komen. In plaats daarvan heb ik foodgrade sinaasappel olie gebruikt. Dat bestaat grotendeels uit limoneen. Alles leek goed te werken en het resultaat zag er veelbelovend uit. Helaas bleek het spul uiteindelijk toch niet actief Ik heb het vermoeden dat het komt doordat ik heb gewerkt met sinaasappelolie. Ik heb inmiddels wat van de sinaasappel olie gedestilleerd om zo wat meer richting zuivere limoneen te komen. Maar ik heb nog niet kunnen testen of het daarmee wel werkt. Ik ken iemand die al een paar keer heeft geprobeerd om cactus te eten, maar het lukt niet. Deze persoon moet zo vreselijk overgeven dat hij op geen enkele manier genoeg binnen kan krijgen/houden om iets te kunnen ervaren. Voor deze persoon zou ik graag een extractie doen! Zelf ben ik wel traditioneel... de moeite die je moet doen in de vorm van het eten/drinken van een ultra smerig iets hoort er wel bij wat mij betreft. Al houd ik wel altijd op een gegeven moment mijn neus dicht omdat ik anders niet meer verder kan vanwege de afschuwelijke smaak. Het wordt iedere slok/hap viezer! Ik ben toch nog geen doorgewinterde indiaan die het allemaal zonder moeite weg werkt :P Ik dacht de eerste keer, hoe vies kan het nou zijn? Nou... echt heel heel vies! Ik had mezelf heel stoer ingeschat maar nee... het is echt afschuwelijk en dat is een understatement. Maar het is de ellende waard!!!"
"Mijn eerste keer was ook met zo'n smartshop geadviseerde dosis. Als ik het overnieuw zou doen zou ik ook minder nemen. Alles ging uiteindelijk wel goed. Het was een bijzondere ervaring waarbij ik niet veel meer kon uitbrengen dan herhaaldelijk "dit verwacht je toch niet?!" Het was wel heel overweldigend, heftig, druk en onrustig. Als een super bizarre achtbaan. Dit was mijn eerste ervaring met een hallucinerend middel. Ik had uiteindelijk 2 conclusies: 1-bijzonder om een keer meegemaakt te hebben. 2-truffels zijn toch niet echt iets voor mij. Ik was dan ook niet van plan om het nog een keer te proberen. Maar door omstandigheden is het een tijdje geleden onverwachts toch op mijn pad gekomen. Nu was de dosis een stuk lager (hoeveel exact weet ik niet meer, sorry) en het was een veel prettiger ervaring voor mij! Het was heel kalm en prachtig. Inmiddels had ik ook al wel wat meer ervaring met vooral cactus trips. Maar het heeft mijn mening over paddo's wel veranderd. Kortom, de adviezen hierboven sluit ik me helemaal bij aan. Als je je eerste trip leuk vindt kan je daarna nog zo vaak trippen als je wilt en spelen met de dosis. Als je er achter komt dat het niets voor je is kan dat beter niet tijdens een super heftige eerste trip zijn! Veel plezier in elk geval"